Skocz do zawartości

Wymiana silnika opel corsa c


Gość korsiwa

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jak sprawdzić jaki miałem dokładnie w nim silnik? (jak to coś pomoże to jest to wersja 3 drzwiowa)

W corsie C były dwa z10xe i z10xep . z10xe miał 43kW(58KM) natomiast z10xep miał 44kW(60KM). Zobacz ile masz kW w dowodzie, o ile ktos nie zamienił(mało prawdopodobne) bedziesz wiedział.

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zbadałem sam to olej na bagnecie jest cały czarny - jeżeli to coś wam mówi.

 

To znaczy że dawno olej nie zmieniany.

 

 

Jak sprawdzić jaki miałem dokładnie w nim silnik?

 

nie ma znaczenia jaki silnik załatwisz, ważne aby był w dobrej kondycji.

Słupki i tak są te same tylko osprzęt inny. A ten założysz od swojego silnika.

 

silnik_1_0.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za dobre rady. : )

Proszę państwa, przełom w śledztwie znalazłem chłopa z powypadkową corsą i z silnikiem. Gość mówi że najlepiej jak sprawdzę silnik z mechanikiem ponieważ kupił ją z parkingu policyjnego i sam nie wie czy silnik działa jak należy. Ogólnie odpalił go przy mnie niby wszystko działało jak trzeba, ale wiadomo, za bardzo się na tym nie znam, samochód stoi bez chłodnicy więc nie ma możliwości go przepalić dłużej, opłaca mi się taka inwestycja? I na co zwrócić uwagę przy zakupie?

 

aha i zwróciłem uwagę na olej na bagnecie który był w tym przypadku normalnego koloru, a nie jak u mnie cały czarny, wydech też zdawał się czysty.

 

Jeden z panów wspomniał coś o pomiarach ciśnienia, jak się przeprowadza taką operacje?

Edytowane przez korsiwa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy rozgarnięty mechanik to zrobi, lepiej na ciepłym motorku.

Jak motor z rozbitka to i może przebieg nie duży ale i tak to loteria.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli wydech czysty to powinno byc raczej ok, ale niech sprawdzi mechanik.My np przy zakupie patrzymy na wylot rury jezeli jasny bez nalotu to znaczy ze silnik raczej ok, aczkolwiek istnieje ryzyko ze ktos wyczyscił, ale w Twoim przypadku raczej mało prawdopodobne. Jezeli z parkingu to raczej auto przyjechało na lawecie czyli raczej nie zostało przegrzane bo ktos próbował wracac by osczedzic koszta lawety.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli wydech czysty to powinno byc raczej ok, ale niech sprawdzi mechanik.My np przy zakupie patrzymy na wylot rury jezeli jasny bez nalotu to znaczy ze silnik raczej ok, aczkolwiek istnieje ryzyko ze ktos wyczyscił, ale w Twoim przypadku raczej mało prawdopodobne. Jezeli z parkingu to raczej auto przyjechało na lawecie czyli raczej nie zostało przegrzane bo ktos próbował wracac by osczedzic koszta lawety.

przednie siedzenie było wystrzelone i cała zasypana drobinkami szkła w środku, a na fotelach nie ma śladów krwi, myślę że raczej nie. Z tym nalotem dobrą myśl mi podsunąłeś, dzięki za rady. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To znaczy że dawno olej nie zmieniany.

 

 

 

nie ma znaczenia jaki silnik załatwisz, ważne aby był w dobrej kondycji.

Słupki i tak są te same tylko osprzęt inny. A ten założysz od swojego silnika.

 

 

Kacper jestes pewien ze takie same? Z10XE ma pojemnosc 973 cm ,natomiast Z10XEP ma 998 cm.Maje tez te silniki inny stopien sprezania. i inna srednice tłoków.

Nie wiem czy to jakas róznica przy zamianie, ale pytam tak na wszelki wypadek.(moze tylko "srodek"inny)

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Z10XE a Z10XEP technologicznie są do siebie bardzo zbliżone natomiast diabeł tkwi w szczegółach o których mk5 pisze!głowica jest całkiem inna a co za tym idzie ssący i dolot tez sa inne!ułożenie sterowania przepustnicą tez nie pasuje,generalnie zły pomysł SWAP z Z10XE na Z10XEP(widziałem takie rzeczy ale w druga stronę Z XEP na XE) niestety nigdy nie pracowało to poprawnie.Morał taki aby kupić konkretnie to co jest w aucie. http://ecat.autodevel.com/opel/catalog/searchwpisz nr VIN swojego auta w ta wyszukiwarkę i wszystkiego o swoim silniku sie dowiesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Z10XE a Z10XEP technologicznie są do siebie bardzo zbliżone natomiast diabeł tkwi w szczegółach o których mk5 pisze!głowica jest całkiem inna a co za tym idzie ssący i dolot tez sa inne!ułożenie sterowania przepustnicą tez nie pasuje,generalnie zły pomysł SWAP z Z10XE na Z10XEP(widziałem takie rzeczy ale w druga stronę Z XEP na XE) niestety nigdy nie pracowało to poprawnie.Morał taki aby kupić konkretnie to co jest w aucie. http://ecat.autodevel.com/opel/catalog/searchwpisz nr VIN swojego auta w ta wyszukiwarkę i wszystkiego o swoim silniku sie dowiesz.

Tylko że niestety za silnik konkretnie taki jaki mam w aucie zapłace 2100zł+ a za silnik rok starszy zapłacę 600 zł, a mam możłiwośc kupienia go z całym osprzętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności