Skocz do zawartości
OpelAdama

Olej Bizol Premium - czy ktoś stosował?

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami w temacie doboru oleju do swojego auta. Jakiś czas temu postanowiłem "przesiąść" się z fabrycznego oleju Opla na cos lepszego. Zależało mi na tym, żeby na jak najdłużej zachować sprawność swojego dieselka 1.7, bo uważam, że tak dobre silniki już pomału znikają z rynku :/ Poczytałem, popytałem i trochę pod wpływem emocji kupiłem olej Bizol 5W-30 Allround. Olej na bazie PAO. Firma mało znana w Polsce, ale już wcześniej stosowałem uszlachetniacze tej marki, więc można powiedzieć, że ją znałem.

 

O co chodzi? Otóż jest kilka rodzajów tego oleju, oznaczonych kolorami, które róznią się głównie dodatkami i detergentami - np. jak zależy Ci na jeździe po mieście, bierzesz zielony, jak - tak jak mi - zależy Ci na długim przebiegu - bierzesz żółty - Allround z dodatkami czyszczącymi przewody olejowe.

 

Liczę na to, że inwestycja się opłaci, bo choć wielu opinii o tym oleju nie słyszałem, to jednak nigdy negatywnych. Czy komuś z Forum zdarzyło się zalewać Bizola?
Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Po co brać taką egzotyczną u nas markę oleju? Jak ci zależy na dodatkach czyszczących to było brać ValvolineMaxlie lub LiquyMolly.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W czym oplowski olej jest gorszy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalny użytkownik nie wiele odczuje jakiejś różnicy.Tym bardziej w nowym aucie.Choćbyś stosował nie wiem jaką technologię to i tak musi być to wymieniane.Podstawa to wymiana dużo wcześniejsza od zaleceń producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zajeżdża kryptoreklamą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co brać taką egzotyczną u nas markę oleju? Jak ci zależy na dodatkach czyszczących to było brać ValvolineMaxlie lub LiquyMolly.

 

Egzotyczną? Czy ja wiem... Jest to dość dostępne już obecnie. Jesteś blisko, bo to ta sama grupa, co LiquiMoly, więc moim zdaniem nic niebezpiecznego, a może lepszego.

 

zajeżdża kryptoreklamą...

 

Dlaczego? Nie dodałem przecież linka ani nic podobnego.

 

W czym oplowski olej jest gorszy ?

 

Różne słyszałem o nim opinie. Jedni mówią, że jest tani i dobry, ale na ceneo i tym podobnych porównywarkach opinie ma kiepskie. No i zależało mi na wspomnianych dodatkach czyszczących.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na bazie PAO jest też polski Specol Gold 5W-30 -olej tej marki teraz zalałem do nowej (6 miesięcy) Merivy, wcześniej już lałem Specol Gold 5w40 z dodatkiem Archoil 9100 do Clio III 1.2TCe.

 

Akurat Dexos 2 to jest olej niskiej klasy. Jeżeli, ktoś uważa inaczej niech wskaże producenta tego oleju na rynek Polski oraz kartę charakterystyki (w Niemczech ten olej już wytwarza kto inny). Wymagania normy Dexos 2 są tak niskie że oleje 10W-30 by je spełniały, gdyby nie wymóg przez GM min 5W-30.

Dodatkowo fabrycznie 1.4NEL w Merivie nie było zalane Dexosem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czym było zalane ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego się nigdy raczej nie dowiem. 100% nie Dexos2 ponieważ kolor oleju był zupełnie inny. Sprawdzając w salonie był niewidoczny na bagnecie, po 10k km był lekko szarawy, a przy wymianie cytrynowy (15k km). Natomiast Dexos2 jest już przy starcie ciemno-pomarańczowy.

 

Dexos2:

1. W każdym kraju olej ten może mieć inne parametry, ponieważ jest rozlewany przez różne rozlewnie, dodatkowo producent nie umieszcza informacji na opakowaniu o pochodzeniu.

2. Parametry/specyfikacja techniczna tego oleju nie jest znana.

3. W serwisie się dowiedziałem, że Dexos jest tylko po to, aby lać jeden olej co skraca drogę w przypadku rozszczeń gwarancyjnych. Wcześniej Opel nie grymasił gdy użytkownik przychodził z własnym olejem, teraz się to zmieniło - trzeba się troszkę z nimi poszarpać, co przy ostatnich wadach fabrycznych tłoków w 2.0T PB może mieć znaczenie (pękają).

4. Opel ściąga duży haracz za logo Dexos2 na opakowaniach innych producentów, dlatego niektórzy deklarają zgodność z normą poprzez oświadczenie, nie mając możliwości umieszczenia loga Dexos2 na opakowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To by wiele wyjaśniało. Też jakoś odruchowo nie miałem zaufania do oleju GMa, ale takich informacji nigdzie nie znalazłem. Jeżeli ten olej ma wielu wytwórców, to nawet jak jest wspólna baza to jakość produktu kupowanego w sklepie może być losowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd takie informacje o dexos2? Jakieś konkretne źródło?

 

With mobilephone sent.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzę w to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie opinia nt olejów GM. Moja Zosia ma 12 lat, wg książki od początku zalewana była GM5W30, ja kontynuuje. Interwał zmian oleju wynosi około 10k km. I nic niepokojącego się nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest opinia ludzi którzy wymieniają olej tak jak każe producent.No i potem pojawiają się opinie ludzi zrażonych do niego tak samo jak mozna wyczytać negatywne opinie na temat LPG.Nie ważne czym jest smarowane ważne aby smarowidło było odpowiednio wczas wymieniane.I będzie auto służyło długo.

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Ważne pilnować wymian a rodzaj oleju to mniejsza sprawa przy mało wysilonych jednostkach tym bardziej. Moja Corsa 1.3CDTI na GM przejechała 320tys i dalej jeździ. Kolegi Vectra 1.9CDTI z dpf ma przejechane 280tys na GM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GMa stosuje od kilku lat, wymieniam do 15 tyś km. Prędzej nieznanego bizola bym nie zaryzykował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli więc zgadzamy się z tym, że kluczem jest wymiana na czas - co 10 tys. km, góra 15, to chyba nie ma mowy o ryzyku. Bez laboratorium tego nie stwierdzimy, ale czymś te oleje budżetowe od ulepszanych muszą się różnić. Porównując ceny, ten który zalałem jest o ok. 100 zł drozszy niż GM na bańce. Przyznaję, że mam trochę fioła na punkcie jakości - zawsze zalewałem drogie oleje + uszlachetniacze itp. Ostatnie lata zawsze z grupy LM.

Btw. Nauczyłem sie tego mając przez jakiś czas Alfę, polecam wizytę na forum Alfy, gdzie każdy olej jest rozkładany na części pierwsze przez forumowiczów. Wiadomo, że to głównie dlatego, że silniki Alfy są delikatne i wrażliwe na wszystko łącznie ze składem powietrza :P Ale dużo się można dowiedzieć o tym, z czego się robi smarowidła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla tego właśnie bałbym się lania czegoś co istnieje od niedawna.Oni chyba powstali ok 2005r? A Valvoline np.Istnieje od 1866r

Są to długie lata testów i badań laboratoryjnych.Do tego dochodzą patenty i formuły.

Podstawa moim zdaniem że my w Polsce mamy chrzczone oleje,I to jest problemem.

Przykład: kiedy pierwszy raz kupiłem Valvoline przez internet. to po odkręceniu korka nie było plomby.Pytałem się sprzedającego to odpowiedział że na polski rynek idą bez plomb.Jaką ja normalny użytkownik mam pewność ze to nie był np Lotos?Teraz gdy kupuję to sprawdzam czy jest plomba i to nie chodzi o tą zrywalną z nakrętki ale o naklejkę srebrną która według sprzedającego jest na rynek skandynawski.

Wiesz juz pewnie też o różnicach w smaku kawy w Niemcach i tej samej w Polsce.To samo jest z innymi produktami i olejami też.

 

http://www.forumbrzeg.pl/ppadd/viewtopic.php?t=14976

http://www.v10.pl/policja/Zlikwidowana,nielegalna,rozlewnia,oleju,silnikowego,28223.html

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Był kiedyś wątek tutaj albo na forum zafiry gdzie ktoś zbadał stan oleju po kilkunastu tysiącach przejechanych kilometrów. Niestety takie badania są drogie i wyniki nie są oficjalnie publikowane.

 

With mobilephone sent.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To fakt, że duża część problemu leży w "specyfice" naszego rynku. Jednak najczęściej spotykaną tendencją jest, że podrabiane są oleje najbardziej popularnych marek. Jedna z firm teraz zmienia system dystrybucji, oficjalnie z innych powodów, ale są głosy, że nie mogła sobie poradzić z zalewem podróbek. Myślę, że jak coś jest na rynku krótko, to nikt jeszcze tego produktu nie podrabia - mogłoby się to nie opłacić. To tylko teoria, choć wydaje się logiczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.