Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pacjent- Sintra 2,2 LPG

 

objawy:

---od jakiegoś czasu( 1rok) auto coraz ciężej odpala po dłuższym postoju,( po czwartym obrocie silnika).Na ciepłym pali ok) Pomyślałem o możliwym pękniętym przewodzie paliwowym, tuż za pompą w zbiorniku paliwa.

 

sprawdzone:

---pompa paliwa daje duże ciśnienie. Przy okazji jej sprawdzania elektrycznie na krótko i przytkania jej odpływu, ten karbowany wężyk bardzo pęczniał( wzrost ciśnienia) możliwe że w podobnych przypadkach (u innych) powodował także jego rozerwanie.

---filtr paliwa wymieniony

---bak-zero zanieczyszczeń.

---słabe ciśnienie na listwie wtryskowej. Po nocy spada do zera.

---czujnik położenia wału raczej wykluczam bo jak już odpali, to silnik pracuje prawidłowo. Dodatkowo pompę spiąłem na krótko by dobić ciśnienie przed rozruchem, ale to niewiele pomaga.

---aku sprawne, ciągnie jak 100 koni.

---po przełączeniu na lpg, silnik pracuje ok

 

uwagi:

---kopci po odpaleniu na biało ( temp otoczenia -7'C)

---czasem ( może 1x/mc) podczas jazdy silnik lekko szarpnie, ale wiem że mam przewody WN i świece do wymiany)

 

pytania:

---ponieważ nie jest to upalne lato, jak sprawdzić powrót paliwa. Niestety bak już zamontowałem ale jeszcze nie jest zalany. Na razie kanał i garaż to marzenia więc improwizuję ;)

--- reg ciśnienia do wymiany- dobrze dedukuję?

--- pyt exstra:--- podczas dochodzenia odkryłem czarną skrzynkę (odpowietrznik baku) jest tam zawór elektryczny na kostkę dwupinową ale jest nie podłączony- co to za pozostałość i do czego ten zawór( nie sprawdzałem czy działa, ale powietrze przechodzi przez niego swobodnie aż do jego wylotu.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78436-sintra-benz-22-ci%C4%99%C5%BCko-zapala-s%C5%82abe-ci%C5%9Bnienie-na-listwie/
Udostępnij na innych stronach

Tokar a co z filtrem paliwa.

Przewody paliwa przed listwą są drożne?

Ta czarna skrzynka to filtr oparów czy coś w tym stylu. - Podłączone do baku i kolektora ssącego przez elektrozawór na głowicy silnika (nie wiem jak się fachowo nazywa).- jest na głowicy czarny plastik od strony ściany grodziowej.

 

Rafał--- filtr wymieniony

 


---przewody sprawdziłem od wlewu do baku, do momentu rozłączania trzech przewodów paliwowych idących z pompy, tu gdzie jest ten filtr paliwa a one mają tu złączki. Dalej to już tylko w grodzi przy samym wejściu w listwę, ale tam jak dmuchałem to wszystko jakby zatkane, czyli niby ok bo tamuje je właśnie ten regulator. Tam musi być cały czas nadciśnienie po zgaszeniu silnika Może jutro go wyciągnę ten regulator to spr.drożność.

 

--- u mnie czarna skrzynka ma orginalne zakończenie w postaci wylotu odpowietrzającego 3x8 cm i to jest już koniec odpowietrzenia, dalej do kolektora nic nie idzie, Dodatkowo osłonięte jest to oryginalną nierdzewką i to koniec

 

 

 

pyt exstra:--- podczas dochodzenia odkryłem czarną skrzynkę (odpowietrznik baku) jest tam zawór elektryczny na kostkę dwupinową

Jeśli pytasz o skrzynkę pod autem to jest to filtr par paliwa. http://i200.photobucket.com/albums/aa231/sintracdx/canister.jpga

 

Podłączone do baku i kolektora ssącego przez elektrozawór na głowicy silnika (nie wiem jak się fachowo nazywa
To EVAP czyli zawór par paliwa.

 

  • 4 miesiące temu...

Zaczęło wywalać wodę przez korek układu chłodzenia, temp szybko szła do góry-- pomyślałem że to termostat się zawiesza na małym obiegu, ale po wymianie niby było ok, dopóki nie ruszyłem autostradą :devil2: . Wywaliłem termostat i powoli dojechałem do domu.UPG do wymiany etc. Po zdjęciu głowicy widać niewielki przedmuch na uszczelce ale... na głowicy na 3 cylindrze, w okolicach metalowego uszczelnienia uszczelki widać potężne wżery głębokie na !,8 mm a drugi 1,1. Pytanie: czy tylko reanimacja przez napawanie czy epoxydem jakimś zalać? (np CX-80 klej do spawania na zimno, podobno wytrzymuje 300*C)

 

Cześć Tokar.

Chyba epoxyd, spaw na zimno nie pomoże.

O ile dobrze pamiętam firmy które planują głowice też mogą napawać przed planowaniem - ja bym tam zawiózł i popdpytał czy warto coś takiego robić czy koszty nie przekroczą regenerowanej z Wrocławia.

 

Jak do tej pory 62tys szczęścia, (pomijając oczywiście drobiazgi) :-D a przy okazji zobaczę co z altkiem bo jest teraz świetny dostęp :gwizd:

 

 

Te 2.2 Opla nie są chyba zbyt szczęśliwe, co?

Tu nie ma żadnej reguły, te wżery to prawdopodobnie wada odlewu - tak Niemcom też zdarzyć się może jakiś.bubel, lub poprzedni właściciel coś zrobił nie tak.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności