Skocz do zawartości

Astra H 1.4 - problem z dołożeniem tempomatu


Gość Skuti90

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 29.05.2023 o 19:16, Bartoszback23 napisał:

Czyli jak nie mam wiązki to muszę wziąć plus po stacyjce z reca z pinu 15 i do czujnika a drugi do uec do pinu 27 czy do pinu 15 w uec


Jeśli chcesz robić prawdziwy "retrofitting" zgodny ze schematami to powinieneś zamontować w kostce UEC brakujący pin 15 i do niego się wpiąć kabelkiem z czujnika.
Wszyscy jednak wiemy, że prościej jest zacisnąć łącznik kombinerkami niż bawić się w instalowanie brakujących pinów. Użycie kabelka pinu 27 jest takim uproszczeniem. 
Sygnał z czujnika wchodzi na pin 15 UEC żeby wyjść pinem 27 i iść dalej do ECU.
Elektrycznie to nie robi różnicy czy się wepniesz tu czy tam - to w zasadzie tylko kwestia estetyki.
Dla ludzi traktujących auto czysto użytkowo to nie ma znaczenia, ale jeśli ktoś chciałby sobie zachować takie auto jako zabytek, to lepiej jest robić modyfikazje w zgodzie ze schematami.

Jeśli o mnie chodzi to oczywiście nie będę się cackał tylko wryję się kablem na chama nie rozbierając progu (kostka X1) i nie bawiąc się we wpinanie pinów. Mój wpis należy traktować edukacyjnie i może być pomocny jedynie maniakom :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tylko dodam, że w moim wypadku sytuacja jest znacznie gorsza. Okazało się bowiem, że moja Astra nie ma zwiniętej wtyczki za licznikami i czeka mnie dołożenie pełnego okablowania od tyłu do przodu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Bartoszback23 napisał:

Ja też całą wiązkę robiłem tylko plus po zapłonie brałem z włącznika świateł żeby nie ciągnąć kabla od reca 

 


Dzięki, źródło prądu z przełącznika świateł to dobry pomysł - wezmę go pod uwagę, choć zastanawiam się również nad możliwością podpięcia się pod prąd z przekaźnika chińskiego dekodera CAN (do radia). Tylko, że ten sterownik daje prąd już przed zapłonem - znaczy na pozycji przekręconego kluczyka, ale  kontrolki deski się jeszcze nie świecą.
 
Mógłbyś mi może podpowiedzieć, którędy przeprowadziłeś kabel  przez przegrodę silnika? Ja jakiś czas temu robiłem tempomat w Zafirze A i wtedy też wiązkę musiałem zrobić - najłatwiej było wtedy przedostać się przez wlot powietrza do dmuchawy. Niby spoko, tylko to jednak mało eleganckie rozwiązanie.   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, amikot napisał:


Dzięki, źródło prądu z przełącznika świateł to dobry pomysł - wezmę go pod uwagę, choć zastanawiam się również nad możliwością podpięcia się pod prąd z przekaźnika chińskiego dekodera CAN (do radia). Tylko, że ten sterownik daje prąd już przed zapłonem - znaczy na pozycji przekręconego kluczyka, ale  kontrolki deski się jeszcze nie świecą.
 
Mógłbyś mi może podpowiedzieć, którędy przeprowadziłeś kabel  przez przegrodę silnika? Ja jakiś czas temu robiłem tempomat w Zafirze A i wtedy też wiązkę musiałem zrobić - najłatwiej było wtedy przedostać się przez wlot powietrza do dmuchawy. Niby spoko, tylko to jednak mało eleganckie rozwiązanie.   

 

Nad oryginalną wiązka która idzie do uec tylko musisz mieć drut i od strony wnętrza samochodu do uec następnie trzeba przykleić na taśmę kabel do drutu i przeciągnąć 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, już po zabiegu - pacjent ma się dobrze. 

Idąc za dobra radą "12v po zapłonie" wziąłem z włącznika świateł.
Niestety ucięta ortginalna wtyczka do czujnika sprzęgła nie dojechała i musiałem improwizować.
Okazało się, że wtyczka zasilania stacji dyskietek 3.5cala od PC po obcięciu zbędnych wystajcych fragmentów pasuje idealnie - zostawiłem sobie kiedyś wiązkę ze spalonego zasilacza i teraz się przydało. 

Przez przegrodę przeszedłem również dzięki dobrej radzie - dzięki :)
Otwarłem UEC, a tam zaskoczenie - Pin 15 na złączu XE2 był na miejscu - i wchodził do niego szary kabel. Oznacza to, że zapewne mogłem nie przechodzić samodzielnie przez przegrodę i mogłem się wpiąć do złącza X1 (przy progu) pod pin 38. 
Mogłem, ale będąc już pod maską olałem - nie chciało mi się poza tym rozbierać progu, wiązki gdy UEC miałem już na wierzchu. Zamiast tego przeciąłem szary kabel wchodzący do XE2 pod pin 15 i wpiąłem się do tak przygotowangeo "kikuta" wchodzącego do UEC. 

Wszystkie połączenia robiłem metodą prowizoryczną,  na skrętkę ale wszystkie zabezpieczyłem termokurczliwą rurką.

Tempomat działa - poza jedną rzeczą - na zegarach nie ma kontrolki od tempomatu. Zakładałem też tempomat do Corsy D i tam to była bajka - sama podmianka pałąka od świateł + zabawa opcomem i wszystko działało. W Zafirze A, było najgorzej bo tam nie było nawet wiązki pod przyciski kontrolujące tempomat - trzeba było prowadzić prawie do samego ECU, ale Opcom też dał radę. 
Tam też nie było lampki na zegarach. Liczyłem, że tu będzie, ale niestety się przeliczyłem :D

Ciekawe czy można to jakoś dołożyć?
Kontrolka od tempomata jest jednak dość przydadna. 

Jeszcze słówko o owej Corsie D. Był to rocznik 2011 z silnikiem A13DTC.
Silnik ten dużo lepszy od tego montowanego do 2009 roku. Niestety części (może poza ECU) są dwókrotnie droższe (przynajmniej w UK). ECU jest tańsze bo nie ma zapotrzebowania - te nowe nie nasiąkają już wodą z rynienki pod szybą.  Niestety Opcom ma bardzo marne wsparcie dla A13DTC - w opcjach programowania tego silnika nie znajdziemy możliwości włączenie Tempomatu. 
Mi mimo wszystko się udało - zauważyłem, że wybierając w Opcomie inne silniki, nadal mogę się połączyć ze swoim A13DTC. W opcjach programowania tych innych silników można było znaleźć różności, a w benzynowym silniku 1.0 - już nie pamiętam oznaczenia była też opcja programowania tempomatu. Sprawdzałem modele tych ECU - to był ten samo producent i podobny model ECU - mimo że silniki były tiametralnie różne. Stwierdziłem że zaryzykuję no i się udało. Auto jeździ do teraz i tempomat działa, choć był włączony jako w trzycylindrowym benzyniaku 1.0 :D Takie jaja - jak berety - nie ? 

Edytowane przez amikot
Dodatkowa intormacja o Corsie D - trochę off topic.

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności