Skocz do zawartości

Astra H 1.4 - problem z dołożeniem tempomatu


Gość Skuti90

Rekomendowane odpowiedzi

X125 to moduł elektroniczny pod maską.

Nie znalazłem w opisie pinów sterownika silnika żadnego pinu do którego byłby podłączony tempomat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej mi chodziło o to gdzie jest to całe złącze X1, to jest ta główna wiązka która przychodzi do modułu X125?

 

post-56507-0-35325400-1502811694_thumb.jpg

 

To jest ten moduł X125 są złącza z XE1, XE2, XE3, również ze schematu a gdzie jest X1? pod spodem tego wszystkiego? Ktoś gdzieś pisał że ten szary przewód kończył mu się w progu i stamtąd pociągną go do czujnika sprzęgła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.opel24.com/topic/64577-tempomat-gdzie-szukac-wtyczki-czujnika-sprzegla/

 

W tym linku kolega pppemo pisze o progu

 

 

A ja jeszcze znalazłem to co w załączniku.

post-37019-0-42619900-1502814710_thumb.jpg

post-37019-0-07283500-1502814960_thumb.jpg

post-37019-0-74446100-1502815382_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że z tego jakiś fajny manual powstanie.

Są już manuale ale bez problemów które u ciebie wystąpiły.

Więc ty możesz coś dołożyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, trochę mnie było, ale dziś udało mi się uruchomić tempomat w mojej Astrze.

 

Jest to mój pierwszy manual więc proszę o wyrozumiałość a moderatorów o ew. poprawki.

Mój przypadek:

 

Astra III 1.4 XEP, Poszukiwanie wtyczki sprzęgła
(http://forum.opel24.com/topic/64577-tempomat-gdzie-szukac-wtyczki-czujnika-sprzegla/?p=508206 ), u mnie była za zegarami ale była.
Zakupiłem więc manetkę wraz z czujnikiem sprzęgła. Po instalacji i zaprogramowaniu op-com, tempomat nie działał. Przeszukałem wiele for, stron w poszukiwaniu rozwiązania, byłem w serwie (myślałem że op-com nie dał rady tego zaprogramować), nadal nic. Z pomocą forum dostałem schemat instalacji.

post-56507-0-68643400-1507657780_thumb.jpg

Sprawdziłem miernikiem czarny przewód we wtyczce sprzęgła, który powinien dawać napięcie po zapłonie, było napięcie więc połowa sukcesu. Jeśli nie mamy wtyczki ciągniemy przewód do tylnej skrzynki bezpieczników REC i wpinamy się w pin 15.

 

Czas na sprawdzenie drugiego przewodu w złączu X1, które powinno znajdować się lewej stronie (u mnie po stronie schowka) nie zależnie od wersji trzeba demontować plastik który znajduje się przy progu.

Jeśli mamy złącze odkręcamy dwie plastikowe nakrętki na dole i u góry bardziej schowaną dla lepszego dostępu i rozpinamy złącze (ja przed rozpięciem odpiąłem akumulator). Szukamy pinu 38.
W moim przypadku szary przewód dochodził do pinu 38 w żeńskiej wtyczce, ale już nie wychodził z męskiej.

post-56507-0-54678300-1507661637_thumb.jpg

post-56507-0-63424300-1507661890_thumb.jpg

Część główna – przeciągnięcie przewodu z UEC do wtyczki X1.

Narzędzia:

Torx T30, T15, nasadka 10mm, mały śrubokręt, konektory do przewodów(ew. lutownica i koszulki termokurczliwe), przewód bezpiecznie 3m ( w zależności gdzie musimy go poprowadzić).

Otwieramy maskę i zdejmujemy pokrywy bezpieczników.

post-56507-0-35989400-1507662033_thumb.jpg

Odkręcamy 3 śruby Torx T30 i nakrętkę 10 mm. Delikatnie wyciągamy cały moduł UEC i odkładamy w bezpieczne miejsce.

post-56507-0-94307700-1507662216_thumb.jpg

Wyciągamy złącze XE3 (patrząc od przodu dolne po prawej) i szukamy pinu 27 z szarym przewodem.

post-56507-0-25427900-1507662393_thumb.jpg

post-56507-0-91062500-1507662532_thumb.jpg

Wpinamy się w szary przewód (pin 27) z naszym nowym przewodem który staramy się ładnie puścić po istniejących wiązkach do środka kabiny jak komu wygodnie. Ja zrobiłem małą dziurę nad główną wiązką i wyszedłem po lewej stronie (u mnie za schowkiem, który zdemontowałem dla lepszego dostępu). W wersjach z kierownicą po lewej stronie można zdemontować plastiki pod kołem kierownicy.

post-56507-0-68327900-1507662657_thumb.jpg

Teraz wpinamy się w szary przewód w złączu X1 na pinie 38. Jeśli ktoś ma ochotę może wpiąć się bezpośrednio we wtyczkę czujnika sprzęgła lub dołożyć pin do męskiej strony złącza X1.

post-56507-0-65365500-1507662666_thumb.jpg

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Programujemy OP-COM w trzech modułach, ECU, CIM i IPC ( tu czasami się zdarza że nie ma odpowiedniej kontrolki, lecz tempomat i tak będzie działać).

 

Uruchamiamy oprogramowanie i wchodzimy w zakładkę „Diagnostyka”

Wybieramy rok produkcji naszego auta oraz model.

Widzimy poszczególne sekcje, które pojazdu. Jako pierwszy programowałem licznik (opcjonalnie jak jest kontrolka). Wchodzimy w „Nadwozie”

I wybieramy „ IPC ECU sterownik zestawu wskaźników”

Wybieramy zakładkę „Programowanie”

I po otwarciu kolejnej strony zakładkę „Konfiguracja wariantów programu”

Zostaniemy poproszeni o CAR PASS. Podajemy go i naciskamy „OK”

W zakładce „Tempomat (Cruise Control)” zmieniamy na WYSTĘPUJE i naciskamy PROGRAMUJ.

Potwierdzamy, naciskamy TAK.

 

Wracamy do zakładki nadwozie i tym razem wybieramy „CIM Moduł kolumny kierowniczej”.

Wchodzimy w zakładkę „Programowanie” i dale jw. "Konfiguracja wariantów programu".

W zakładce „Tempomat (Cruise control)” zmieniamy na występuje i dajemy PROGRAMUJ.

Potwierdzamy, naciskamy TAK.

 

Sterownik silnika. Wracamy do zakładki z sekcjami pojazdu i wybieramy zakładkę „Silnik”

Wybieramy z listy nasz motor.

Kolejny raz wybieramy zakładkę „Programowanie”

I zakładkę „Konfiguracja wariantów programu”

W „Tempomat (Cruise control)” zmieniamy na WYSTĘPUJE i następnie naciskamy „Wykonaj kodowanie”

Potwierdzamy, naciskamy TAK.

Zamykamy program i odłączamy interface.

 

W moim przypadku brakowało "tylko" połączenia z złącza X1 do złącza XE3. Nie widzę chyba jednak przeciwwskazań by przy braku wtyczki z czujnika sprzęgła pociągnąć ten przewód bezpośrednio do wtyczki oraz z modułu REC i cieszyć się tempomatem.

 

Pozdrawiam i dziękuję za wcześniejsze wskazówki.

Edytowane przez Skuti90

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Według schematu linia sygnału sprzęgła przechodzi przez pin 38 złącza X1 następnie wchodzi na pin 15 złącza XE2 modułu UEC czyli lewego dolnego.

Jak rozumiem rozwiązanie z poradnika pomija UEC kompletnie i sygnał sprzęgła wpinane jest na kablu wychodzącym już z UEC (pin27 XE3) i biegnącym do ECU?

To oczywiście działa, ale  jeśli ktoś by chciał to zrobić wg fabrycznego schematu, powinien zaopatrzyć sie w brakujące piny - męski dla pinu 38 w X1 oraz  żeński dla pinu 15 w XE2 UEC i to te piny należałoby połączyć kabelkiem - najlepiej szarym.

Poniżej link do diagramu wyprowadzeń w module UEC oraz obrazek z tego linku przedstawiający prawidłowe wejście dla szarego kabla - Pin 15 złącza XE2 :


Wyprowadzenia UEC Astra H / Zafira B

 

Click image for larger version.   Name: XE2-ZFW 63-1.jpg  Views: 620  Size: 53.0 KB  ID: 453

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2023 o 10:13, amikot napisał:

Według schematu linia sygnału sprzęgła przechodzi przez pin 38 złącza X1 następnie wchodzi na pin 15 złącza XE2 modułu UEC czyli lewego dolnego.

Jak rozumiem rozwiązanie z poradnika pomija UEC kompletnie i sygnał sprzęgła wpinane jest na kablu wychodzącym już z UEC (pin27 XE3) i biegnącym do ECU?

To oczywiście działa, ale  jeśli ktoś by chciał to zrobić wg fabrycznego schematu, powinien zaopatrzyć sie w brakujące piny - męski dla pinu 38 w X1 oraz  żeński dla pinu 15 w XE2 UEC i to te piny należałoby połączyć kabelkiem - najlepiej szarym.

Poniżej link do diagramu wyprowadzeń w module UEC oraz obrazek z tego linku przedstawiający prawidłowe wejście dla szarego kabla - Pin 15 złącza XE2 :


Wyprowadzenia UEC Astra H / Zafira B

 

Click image for larger version.   Name: XE2-ZFW 63-1.jpg  Views: 620  Size: 53.0 KB  ID: 453

 

 

 

Czyli jak nie mam wiązki to muszę wziąć plus po stacyjce z reca z pinu 15 i do czujnika a drugi do uec do pinu 27 czy do pinu 15 w uec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności