Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was,

 

Potrzebuje pomocy z moją Asterką. Ostatnio gdy podłączyłem interfejs do Bingo M, zauważyłem, że w powyżej 2000 wykres sondy lambda zaczyna być mocno poszarpany i tak jakby cały czas stał na środku - prostokąt - wskaźnik pracy sondy lambda drży w pozycji środkowej w kolorze zielonym. Na benzynie problem ten występuje tylko w wysokich zakresach obrotów >4000. Ponadto zakres pracy sondy na biegu jałowym na LPG jest mniejszy niż na Pb. Kiedyś tak nie było. Chyba zaczęło się to po wymianie sondy lambda na Denso za ~120 pln. Zauważyłem, że po przełączeniu na Pb wykres jest lepszy i bardziej przypomina ten prawidłowy. Co ciekawe jak wyłączę wszystkie odbiorniki w aucie to wykres na jałowym oscyluje 0-0.8v.. Jak tylko włączę nawiew, światła, lub uruchomi się wentylator chłodnicy to zaraz zakres pracy spada i sonda pracuje 0--0,45v. W czasie jazdy na PB wraz z obrotami również wykres się zawęża i zmiany stanu sondy są częstsze. Na PB jest chyba ok, natomist na LPG przy jałowych jest ok, i w miarą zwiększania obrotów wykres zaczyna mocno się zawężać aż w końcu przypomina bardzo poszarpaną linię. Proszę o jakieś sugestie co może być problemem.

LPG ~ 100000 przebiegu na reduktorze. Ciekawe dlaczego jest taki spadek napięcia na sondzie przy uruchamianiu odbiorników ? Masy wydają się być ok. Sterownik Bingo jest masowany do - akumulatora razem z zaworem gazowym z reduktora Tomasetto 07. Może mieliście już styczność z podobnym problemem. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81426-sonda-lambda-niskie-napi%C4%99cie-poszarpany-wykres-na-lpg-i-pb-bingo-m/
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziałeś że trzeba porządnie wyregulować LPG.

A przebieg 100 tys jest też dla sterownika LPG dużo.

 

Temat raczej dotyczy LPG więc przenoszę


 

 

  W dniu 12.09.2017 o 08:12, RAMZES napisał:
Na PB jest chyba ok,

To sprawdź czy jest ok.

 

I podstawa to ładowanie.Jakie masz napięcie?

 

Napięcie ładowania 14,1v. Sonda na PB pracuje prawidłowo chociaż w zakresie 0-0,75v.

Na LPG na początku jest ok i pracuje prawidłowo, a po kilkuset metrach przestaje oscylować i trzęsie się w pozycji zbliżonej do punktu neutralnego (zielony prostokąt na środku w programie Bingo M). Masa sterownika sprawdzona - podłączona do - aku. Po jakimś czasie znów zaczyna oscylować. Dzieje się tak w sumie losowo. Już nie mam pomysłów co to może być. Jak sonda pracuje prawidłowo na LPG to instalka wydaje się być dobrze wyregulowana, dopiero jak sonda staje w pozycji nieustalonej to zaczynają się dziać cuda. Zrobiłem jeszcze reset kompa. Zaraz pójdę go podepnę i sprawdzę czy jest lepiej, ale nie sądzę żeby reset pomógł. Proszę o jakieś sugestie. Skąd bierze się ta pozycja nieustalona sondy w programie Bingo. Ogólnie samochód jeździ dobrze tylko ten wykres mi się nie podoba, bo tak jakby krokowy nie sterował mieszanka i sonda podawała cały czas napięcie zbliżone do punktu neutralnego 0,46v.

 

Może to być wina krokowca LPG.

Może to wina sterownika LPG.Emuluje pracę sondy źle i dzieją się cuda.

Przelutuj sondę tak aby sygnał z sondy szedł nie na sterownik LPG tylko aby ten sygnał sie rozchodził do sterownika silnika Pb i do sterownika LPG.

Wtedy sygnał z sondy będzie szedł taki sam do PB i do LPG.

 

Sprawdzałem wczoraj na interfejsie od ECU. Na ABComie sonda na benzynie ma wskazania 0,1- 0,95 V więc jest OK. Czy możliwe jest to, że na sterowniku od gazu są jakieś przekłamania z pracą sondy lambda ? Może sterownik jest uszkodzony ? a może interfejs od gazu jest uszkodzony i przekłamuje wskazania sondy.

 

A kolega czytał co napisałem wcześniej?

 

Podłączyłem sondę tak jak zaproponowałeś, i wskazania są dokładnie takie same, czyli na pb 0,1-0,95 odczytywane z ABComa a na Interfejsie Bingo M wszystko zaniżone i sonda pracująca od 0 - 0,75. Zauważyłem, że bardzo duży wpływ na zakres pracy sondy ma obciążenie elektryki. Jak właczę światła to sonda oscyluje 0-0,45v więc zdecydowanie za nisko, Sprawdzałem wszystkie masy i są ok. Masę sterownika nawet przepinałem w inne miejsce (podłączona do - aku) do masy karoserii, i tez to samo. Dlaczego obciążenie światłami , lub wentylatorem daje taki spadek zakresu oscylacji sondy odczytywanego z centralki bingo M. Przy takich wskazaniach krokowy praktycznie zatrzymuje się w miejscu, bo nie widzi mieszanki bogatej i nie ma czym sterować. Napięcie na akumulatorze odczytywane z ABComa spada tylko o 0,1 V w czasie obciążenia wszystkimi odbiornikami tj. światła, dmuchawa chłodnicy, nawiew, ogrzewanie. Skąd ten spadek napięcia na Bingo M aż o 0,4 v ?

 

Ale w Bingo zmieniłeś opcję emulacji na ,,odłączoną,,?

 

Sprawdź też przewód zasilający Bingo.

Moze ma jakieś uszkodzenia.

Albo Bingo się kończy.


 

 

  W dniu 21.09.2017 o 13:40, RAMZES napisał:
Zauważyłem, że bardzo duży wpływ na zakres pracy sondy ma obciążenie elektryki.
Domyślam się że to na LPG?

 

  • 5 miesięcy temu...
Gość maciekchojak

Witam!

 

Widzę, że temat jeszcze nie tak stary. Mam identyczny problem - udało się to rozwiązać? Jaka była przyczyna? Pozdrawiam, Maciej!

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności