Skocz do zawartości

2.0 DTI rozrusznik kręci ale silnik nawet nie pyrknie, pompa?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy Waszym zdaniem to będzie pompa, czy wchodzą w grę inne opcje? Objawy takie jak w tytule, czyli rozrusznik kręci, natomiast silnik nawet nie "pyrknie", czyli tak jakby bak od roku był suchy (paliwo jest - uprzedzając tego typu "pytanio-odpowiedzi"). Samochód to Zafira A 2004 2,0 DTI 101 KM.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81506-20-dti-rozrusznik-kr%C4%99ci-ale-silnik-nawet-nie-pyrknie-pompa/
Udostępnij na innych stronach

W baku paliwo jest ale czy silnik go dostaje?

 

no dlatego właśnie zapytałem o pompę :) Jest jakiś bezpiecznik od pompy paliwa?
Sprawa wyglądała tak, że autem jechałem w tym dniu. Po dojechaniu do domu wyłączyłem silnik. Wszystko było ok. Przy następnej probie odpalenia, po 2 godzinach, nie było już żadnego pyrknięcia silnika. Raczej nie obstawiałbym czegoś związanego z dopływem paliwa z baku do pompy, chociaż może i to możliwe. Jest jakaś pompka pośrednia między bakiem a pompą paliwa?

Edytowane przez mark577

 

nie ma pompki dodatkowej. Zapodaj w dolot troche gazu lpg np z butli od nabijania zapalniczek. Jedna osoba psika gaz a druga kreci rozrusznikiem. Zawor stop w pompie moze szwankuje albo kabloteka bo to tez niewykluczone.

 

Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

lepszy w dolot będzie plak bo wygodnie się nim psika (ten do nabłyszczania kokpitu)

 

podałem plaka, na plaku pyrkał, ale po założeniu gumy i normalnym kręceniu znów tylko rozrusznik, czyli tak jakby pompa nie podawała paliwa. Komputer pokazał jakiś błąd zasilania paliwa, bodajże P0149. Czyli obstawiać ten zawór stop w pompie co pisze wesol, ewentualnie kable, a jeszcze pytanko do wesol, czy to blokowanie zaworu w pompie to masz na myśli jakąś sprawę mechaniczną, czy raczej elektryczna, czyli coś ze sterownikiem pompy, tak jak np. tu można to sprawdzić?

 

W tych pompach vp44 to dosc czeto sterownik pada ale kto wie co tu moze byc tak wiec tak jak w tym filmiku sprawdz czy zawor dostej prad bo bez tego to mozna korbowac i godzine. Czasem siadzie zawor czasem sterownik a w firmach regenerujacych to fundna naprawe za tysiaka lub dwa. Z autopsji coprawda w innych silnikach na innych pompach i sterowanych plusem to zawory potrafia sie skiepszczyc czasem nawet zawala sie syfem i sie blokuja. To temat znany z vagów.

 

Co do psikania to mozna i plakiem walic ale bezpieczniejszy jest lpg. Samostarty itp rzeczy to sa dobre do silnikow z posrednim wtryskiem a nie do ezposrednich no ale jak kto woli.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności