Gość mpDante Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Umiem poszukać Bardziej chodziło mi czy kojarzysz jak to powinno wyglądać. Patrząc po internecie to w podstawie, gdzie przykręca się przepustnicę jest jakiś oring, którego zwyczajnie nie kojarzę. Gdyby uszczelki nie było wcale, to zakładam, że byłoby to zauważalne w pracy silnika https://8.allegroimg.com/s400/01126a/18aceb8f4e0e809d8c5bafd8b958   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82215-wibracje-silnika-corsa-c-12/page/3/#findComment-683522 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Jeżeli obydwie płaszczyzny były by równe to powinno być szczelne bez uszczelki. Ale że jest to połączenie dwóch innych materiałów ( stop aluminium i tworzywo sztuczne) to tym bardziej powinna być uszczelka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82215-wibracje-silnika-corsa-c-12/page/3/#findComment-683524 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mpDante Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 (edytowane) Może najpierw jeszcze się upewnić czy przepływka jest uszkodzona. Odłączona wtyczka 4-masa 5V 2-masa nap. aku. 3-masa 0 Ohma Wtyczka podłączona 3-5 zapł. włączony 1V 3-5 bieg jałowy 1.3V 3-5 pełne obciążenie 4.2V Pomierzyłem na ile umiałem i wyszło coś takiego: Przy odłączonej wtyczce: 1,4 - 4,98V 2 - napięcie aku Podłączona wtyczka (zapłon/jałowy): 5 - 1,01V / 1,86V (ok.3000rpm 2,19V) 4 - 4,98V / 4,97V 3 - 0,02V / 0,01V 2 - napięcie aku 1 - 4.08V / 4,06V Jaki wnioski z tego można wyciągnąć? Co dziwnego zauważyłem, że po zrobieniu pomiaru obroty jałowe wskoczyły na ok.900 i tak jeździł cały dzień, następnego dnia znowu lecą na ok.600... poza tym, że silnik pracuje dużo lepiej po czyszczeniu przepustnicy, to nadal mam delikatne drgania. Edytowane 2 Stycznia 2018 przez mpDante   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82215-wibracje-silnika-corsa-c-12/page/3/#findComment-683747 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 Podłączona wtyczka (zapłon/jałowy): 5 - 1,01V / 1,86V (ok.3000rpm 2,19V) 4 - 4,98V / 4,97V 3 - 0,02V / 0,01V 2 - napięcie aku 1 - 4.08V / 4,06V Jak ty to mierzyłeś? Miało być jak napisałem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82215-wibracje-silnika-corsa-c-12/page/3/#findComment-683748 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mpDante Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 (edytowane) No, mierzyłem napięcie na pinach poszczególnych. Najpierw samą wtyczkę odłączoną, potem podpiętą na przekręconym kluczyku (bez odpalania), potem na odpalonym/jałowym i ten jeden pin przy ok.3000obrotów (czyli przy obciążeniu, chyba, że źle to zrozumiałem?). Kabel minusowy miernika dałem do minusa na aku, a plusem sprawdzałem napięcie na kablach od przepływomierza? Edytowane 2 Stycznia 2018 przez mpDante   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82215-wibracje-silnika-corsa-c-12/page/3/#findComment-683749 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 A miałeś pomierzyć cały czas na pin 3-5. Czyli masz właczoną wtyczkę i wbijasz np. igły w przewody które idą do pin 3 do pinu 5. I na nich mierzysz to co podałem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82215-wibracje-silnika-corsa-c-12/page/3/#findComment-683750 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mpDante Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 (edytowane) OK, wydaje mi się, że jedną taką próbę też zrobiłem i nie było różnicy (bo pin 3 to chyba masa jest), ale dla pewności sprawdzę jeszcze raz tak jak mówisz. Te 3000rpm wystarczą do pomiaru na obciążeniu? Edytowane 2 Stycznia 2018 przez mpDante   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82215-wibracje-silnika-corsa-c-12/page/3/#findComment-683751 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 Pisze pełne obciążenie to gaz prawie w dechę. Ale ogólnie to jak widzisz powinno się zmieniać płynnie od 1.3 do 4.2V wraz ze zwiększaniem obrotów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82215-wibracje-silnika-corsa-c-12/page/3/#findComment-683752 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mpDante Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 (edytowane) Ponownie wracam do tematu, bo trafiło się wypadanie zapłonu na 3 cyl, w sumie sporadycznie, ale jednak... Byłem sprawdzić ciśnienie na cylindrach i na 3-cim wychodzi mniej jak na pozostałych (wszędzie 10 i 7/8). Pytanie teraz, czego się spodziewać... bo póki co, poza lekkimi wibracjami na jałowym, auto jeździ w miarę normalnie. Od mechanika dostałem radę, żeby pozbyć się auta Edytowane 11 Stycznia 2018 przez mpDante   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82215-wibracje-silnika-corsa-c-12/page/3/#findComment-684391 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Szkoda że nie zrobiłeś pomiaru z próbą olejową. Wtedy wstępnie byś wiedział czy góra czy dół. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82215-wibracje-silnika-corsa-c-12/page/3/#findComment-684397 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.