Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witajcie

Mam taki problem z silnikiem Z16XE, auto pomiędzy wymianami oleju (co rok) bierze ok. 0,5-0,7 litra oleju.

Zwykle jeździ nim żona, ale dziś jechałem ja i po jeździe zauważyłem ze coś śmierdzi jakby palonym olejem z przodu. Otwieram maskę i taki widok mnie zastał.post-45559-0-49580900-1521811467_thumb.jpg

 

Zdjęcie przedstawia przód bloku silnika.

 

 

Silnik do remontu? Nie bardzo jestem w stanie stwierdzić skąd cieknie, ale raczej nie przez wlew oleju.

Edytowane przez pabo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij osłonę silnika i się dowiesz skąd leje. Tam sa tylko dwie śrubki do odkręcenia

A jeżeli jeździ mało to sprawdź sobie odmę.

Ale do tego też trzeba zdjąć osłonę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij osłonę silnika i się dowiesz skąd leje. Tam sa tylko dwie śrubki do odkręcenia

A jeżeli jeździ mało to sprawdź sobie odmę.

Ale do tego też trzeba zdjąć osłonę.

Mówisz o tym srebrnym elemencie co jest na górze?

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Masz dwie śrubki na torxa, odczepić węża do zbiorniczka na opasce, odkręcasz korek wlewu oleju i zdejmujesz.

I pewnie okaże się że puszcza olej uszczelką pod klawiaturą .Ale to trzeba zobaczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem osłonę, to co jest pod nią:

Mam wrażenie że korek jakby dość lekko chodzi, ale nie mam z czym porównać. Ewentualnie ktoś jak lał olej to nabrudził.

Wyczyszczę to i zobaczę czy dalej będzie brudziło.

post-45559-0-23469500-1524212510_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień sobie jeszcze oringa na korku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To powinien być ten oring.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukam@zmc
      Cześć,

      Pacjent Opel Zafira A 1.6 16V (Z16XE) bez LPG. Objaw wystąpił pierwszy raz wracając z dłuższej trasy podczas postoju w korku w jeden z pierwszych cieplejszych wiosennych dni. Gdy wskazówka temperatury dochodzi do ok. 87-90 st. wtedy silnik zaczyna się dławić – obroty biegu jałowego spadają poniżej stałej wartości ok. 800 obr., odczuwalne staje się szarpanie silnika, z tłumika wydobywa się nieregularne „pierdzenie”. Im dłużej postoi w kordu, tym gorzej – temperatura rośnie, szarpanie / dławienie staje się coraz bardziej intensywne, telepie całym autem. Auto nie gaśnie, ale gdy już tak roztelepie się na dobre to jazda odbywa się żabimi skokami. Sytuacja stabilizuje się podczas jazdy, gdy temperatura spadnie poniżej ok. 85 st.

      Ogólnie ten objaw podczas jazdy nie występuje, a jedynie podczas postoju na biegu jałowym i osiągnięciu wysokiej temperatury. Mam wrażenie, że jak załączy się wentylator przy temp. ok. 95 st. to sytuacja się nieco poprawia (rośnie temperatura – zaczyna szarpać – otwiera się termostat – szarpanie maleje – temperatura ponownie rośnie – szarpanie nasila się), ale silnik nadal drży, obroty szarpią w zakresie 500-800, a problem i tak nie ustąpi dopóki auto nie ruszy i podczas jazdy nie osiągnie temperatury poniżej tych 85 stopni.

      Objaw jest łagodniejszy przy włączeniu klimy, ale to chyba tylko dlatego że komputer podnosi sobie obroty i dawkuje więcej paliwa, przez co jest mniejsza szansa na objaw dławienia silnika.

      Wymienione płyny, wszystkie filtry, rozrząd komplet, świece.

      Błędy: P0230 (przekaźnik pompy paliwa) – tego nie da się skasować – oraz po dłuższym postoju w korku i ekstremalnym roztelepaniu silnika dochodzi jeszcze P1571 ten jest jakiś dziwny – błąd czujnika pod pedałem hamulca, w innym miejscu występuje też jako błąd w oprogramowaniu).

      Sterownik po regeneracji.

      Dotychczasowe diagnozy: ECU / świece (już wymienione, ale może jednak…) / przepustnica do czyszczenia / silnik krokowy do czyszczenia (czy w Z16XE t w ogóle możliwe? Gdzieś wyczytałem, że ten silnik ma przepustnicę elektroniczną i krokowy jest tam zintegrowany z przepustnicą i niewyjmowalny).

      Myślałem wymianie przekaźnika pompy paliwa – ten obecny po przekręceniu kluczyka (bez włączania zapłonu) wydaje mocno słyszalne brzęczenie.

      Proszę o pomoc – czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?
    • Przez rom3o
      Witam, posiadam merive 1.6 16v easytronic kod silnika 16xe. Od dłuższego czasu świeci się kontrolka silnika ( błąd P0141 ) ale nie zauważyłem żadnych dziwnych objawów. Po skasowaniu błędu do trzech odpaleń się nie świeciło po czym znów się zapałało. Teraz pojawił się inny problem po rozgrzaniu silnika auto staję się zmulone ledwo przyśpiesza a obroty na luzie to max 1100 jak auto postoi to wraca mu moc. Skasowałem błąd i przeszło na tryb serwisowy ( auto z kluczykiem ) innych błędów nie pokazuje. Czy winna będzie ta sonda ?
    • Przez DaKo
      Witam posiadam astre g 1.6 16v z16xe i mam pewne pytanie. Może wie ktoś które piny w TPS są od czego i jakie napięcie powinno być przy w pełni otwartej przepustnicy? Dodam że w programie od gazu pokazuje mi ze na wolnych wynosi 0.5V a przy 3tys wynosi 1V i mam pewne podejrzenie że przyszła pora na jego wymianę. Gdyż na PB przy delikatnym dodawaniu i odejmowaniu gazu czuć mocne szarpniecie. Dodatkowo spalanie gazu wynosi 20L na 100 w mieście i żadne regulacje nie przynoszą rezultatów. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.