Skocz do zawartości

Opel Astra G X14XE grzeje się wypluwa wodę z układu


Rekomendowane odpowiedzi

Gość adison420

Jest klima?

Nie ma.

 

Tester przyszedł. Zrobiłem test i kolor płynu z niebieskiego zmienił się na zielony (co wg instrukcji wskazuje na bardzo małe uszkodzenie). Nie pociesza mnie to w żadnym stopniu bo znów trzeba wszystko rozbebeszyć i szukać uszkodzenia. Ale jeżeli tak rzeczywiście będzie to się poddaje i kończę przygodę z tym autem.

 

Druga sprawa. Zauważyłem, że z chłodnicy lekko siąpi płyn, a w zasadzie woda. Czy to może mieć jakiś wpływ na wynik testu? (wiem, że to tester sprawdza czy spaliny nie idą w układ, ale może jakoś może to zakłócać?). W każdym razie chłodnica jeszcze nie doszła (dojdzie pewnie jutro bo dzisiaj dopiero wysłali, ale dla świętego spokoju założę ją i powtórzę test).

 

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

 

ArKos, dnia 21 Maj 2018 - 22:39, napisał: Jest klima? Nie ma.

To może nie być sterownika.

 

 

 

Zrobiłem test i kolor płynu z niebieskiego zmienił się na zielony

Czyli problem z blokiem silnika, skoro głowica była sprawdzana.

 

 

 

Czy to może mieć jakiś wpływ na wynik testu?

Nie. Chemia w testerze reaguje z dwutlenkiem węgla i cieknąca woda ją tak interesuje, jak nas zeszłoroczny śnieg. Ilość płynu w układzie chłodzenia nie ma znaczenia przy teście.

 

Gość adison420

ArKos ze sterownikiem to tak podejrzewałem, że jak klimy nie ma to nie będzie.
Ehh czyli na to wychodzi, że trzeba by słupek kupić bo chyba nie będzie innej opcji jakby blok pęknięty? :(

 

Jest taka opcja, że albo nie sprawdzili szczelności głowicy albo sprawdzili na zimnej.

Jeśli głowica będzie lekko pęknięta, to straci szczelność po zagrzaniu bo metal się rozszerza wskutek działania wysokiej temperatury.

Opcja druga: przy składaniu popełniliście jakiś błąd, np. dociągnięcie głowicy w niewłaściwy sposób lub niewłaściwym momentem.

 

Gość adison420

Jest taka opcja, że albo nie sprawdzili szczelności głowicy albo sprawdzili na zimnej.

Jeśli głowica będzie lekko pęknięta, to straci szczelność po zagrzaniu bo metal się rozszerza wskutek działania wysokiej temperatury.

Opcja druga: przy składaniu popełniliście jakiś błąd, np. dociągnięcie głowicy w niewłaściwy sposób lub niewłaściwym momentem.

To sprawdzanie głowicy to dałem trochę d*py ja wychodzi na to. Bo koleś owszem sprawdził mi szczelność (i zrobił to w gratisie), ale tylko zaworów. Dzisiaj byłem u niego pogadać na ten temat. Rzeczywiście było tak, że chcąc przyoszczędzić nie kazałem sprawdzać szczelności, a jak on mi powiedział że w gratisie sprawdził szczelność to byłem przekonany, że chodziło mu o całą szczelność (gdyby mój brat to odbierał to by się z nim dogadał, a akurat w tym temacie jestem zupełny laik). Więc wyszło takie trochę z jednej strony niedogadanie a z drugiej strony moja wina.

W każdym razie koleś od głowic jest na tyle spoko, że kazał zrzucać głowicę i teraz w gratisie sprawdzi wszystko. No ale już nie pozostawia mi to złudzeń i raczej muszę szukać głowicy i potem znów droga szczelności, szlifu, uszczelniaczy itd. Jeżeli to rzeczywiście będzie głowica.

 

Błędy się zdarzają, ale wątpię by tutaj tak było. Brat już trochę silników się naskładał, więc raczej wie co i jak.

Generalnie gdyby od początku do końca robił mi to brat to pewnie by wszystko ogarnął (i bym nie musiał was wypytywać na forum), a przez jego brak czasu muszę działać na własną rękę i dopiero w takich rzeczach co sam nie ogarnę (typu właśnie skręcenie głowicy) on mi pomaga, ale widzicie panowie ile to trwało...

No nic jak coś się ruszy w temacie to oczywiście będę pisał co i jak.

 

Dla tego na początku pisałem o tym czy wszystko było sprawdzone na pewno.

Kto pyta nie błądzi :D

Powodzenia w poszukiwaniu usterki

 

Gość adison420

Okej panowie. Głowica zrzucona, w poniedziałek jedzie na szczelność. Ktoś ma pomysł jak wstępnie w domowych warunkach sprawdzić blok? Jak się okaże, że głowica ok to blok tak czy tak oddam do sprawdzenia, ale chciałbym go albo wstępnie wykluczyć albo potwierdzić, że to on. Woda jednak też dostała się do oleju, no i teraz muszę szukać krok po kroku co jest winne.
Dodam, że na tulejach gdzie pracują tłoki nie ma żadnych widocznych uszkodzeń/pęknięć, na głowicy oczywiście też nie ma nic takiego widocznego gołym okiem (no ale głowice to będę miał pewność co i jak po niedzieli).

Jeszcze jedno. W  okolicy znalazłem cały silnik ze skrzynią i całym osprzętem za 600zł. Niestety na aukcji nie ma zdjęć (więc wiem tylko tyle, że to silnik 1.4 16v, ale nie wiem czy z czy x) ale na dniach będę przejeżdżał przez tamtą miejscowość, więc po drodze wjechałbym obejrzeć ten silnik. Tylko taka sprawa, że silnik z Asterki z roku 2000 (a wydaje mi się, że w tych latach były już "z" a nie "x"). Mogę się mylić, ale wolę wiedzieć czym takie silniki się różnią. W zasadzie konkretniej chodzi o to czy blok i głowica w silnikach z14 jest taka sama jak w x14. Patrząc po internecie na samą głowicę musiałbym wydać z 3-4 stówki, a myślę że sprzedając to co da rade sprzedać z tego silnika za 600zł mimo wszystko ograniczę trochę koszta. Oczywiście silnika nie przerzuciłbym w całości a bardziej potraktowałbym jako dawcę do mojego (czyli głowica lub blok lub w najgorszej opcji obie te części). 
Podsumowując czy w razie co blok i głowica w z14 jest taka sama jak w x14?

Edytowane przez adison420

 

Blok sprawdzisz liniałem czy masz prosty.

Przykładasz go do bloku na płaszczyźnie przylegania głowicy i sprawdzasz  czy jest prosty.Jeżeli nie  jest prosty to jakaś płyta o kilka cm  szersza i dłuższa o płaszczyzny , papier ścierny zawinięty na tej płycie  i równanie.

 

Tu znajdziesz podstawowe różnice -

https://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=76&t=23401

 

Gość adison420
3 godziny temu, adam1954 napisał:

Blok sprawdzisz liniałem czy masz prosty.

Przykładasz go do bloku na płaszczyźnie przylegania głowicy i sprawdzasz  czy jest prosty.Jeżeli nie  jest prosty to jakaś płyta o kilka cm  szersza i dłuższa o płaszczyzny , papier ścierny zawinięty na tej płynie  i równanie.

 

Z tym sprawdzeniem to akurat wiedziałem, ale chodziło bardziej jak zlokalizować pęknięcie tulei tłokowej (jeżeli takie występuje). Czyli z czego rozumiem jak blok okaże się krzywy to mogę go "naprostować" w domowych warunkach bez oddawania do szlifu?

 

Godzinę temu, rafalgrzegorz napisał:

Tu znajdziesz podstawowe różnice -

https://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=76&t=23401


Tak, tak czytałem ten temat i wiele innych, ale wolałem się upewnić bo nie wiem czy dobrze rozumiem, że w zasadzie różni się tylko osprzęt, który i tak bym zostawiał swój.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności