Skocz do zawartości

BLOKI POMIAROWE OP-COM Ustawienie zapłonu/Falowanie obrotów/Szarpanie/Kichanie i spalanie stukowe


Rekomendowane odpowiedzi

Zaraz, a gdzie masz czujnik wału?

Talk samo, jak w szr?

Bo może coś się stało z klinem na kole pasowym wału?

 

  • Odpowiedzi 212
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Bobicar

To juz tez niby bylo sprawdzane tak mnie zapewnial mechanik.Czujnik jest w okolicy miski wkrecony w blok.Czujnik wymienilem na nowy gm,bo auto momentami gaslo juz po nagrzaniu,ten problem juz minął.Czy kazda usterka elektroniczna bedzie powodowala zawyżone obroty w tym silniku?

 

  • 2 tygodnie później...

Wymieniony katalizator szarpanie ustalo pomiedzy 2.5 a 3 tys obrotow,lecz obroty dalej faluja i pomiedzy 1 a 2 czasem szarpnie.Jakies sugestie? 

 

A EGR dalej masz nie wyprogramowany?

 

Tylko co ma egr do pracy na wolnych obrotach ?przy jego odlaczeniu auto chodzi dalej tak samo

 

1 godzinę temu, Bobicar napisał:

przy jego odlaczeniu auto chodzi dalej tak samo

A przyjmujesz do wiadomości, że może być zacięty?

 

3 godziny temu, Bobicar napisał:

Tylko co ma egr do pracy na wolnych obrotach ?przy jego odlaczeniu auto chodzi dalej tak samo

A jaką ma pozycję pracy?

A nie może być tak jak Grześ pisze.

12 godzin temu, Bobicar napisał:

pomiedzy 1 a 2 czasem szarpnie

1 albo 2 .

Co masz na myśli?

Biegi czy obroty?

Jeżeli obroty to to nie są obroty biegu jałowego.

Jeżeli biegi to podczas zmiany biegów jest zmiana obciązenia i inaczej też pracuje EGR.

 

 

Jezdzilem juz nawet z zaslepionym lecz nie wyprogramowanym.Glowny problem teraz to falowanie na jalowym.Egr pod obciążeniem sie otwiera.Jezdzilem z podpietym komputerem i sprawdzalem parametry biezace.Mysle o oddaniu zpowrotem sterownika tym razem do elctro-bipu.Przy zmianie biegow z 1 na 2 cos tam szarpnie,ale jest to aktualnie raczej sporadyczne.Od jutra bede go testowal bo katalizator zlozylem wczoraj.Sprobuje jeszcze przeniesc sterownik w inne miejsce.Czy przy silniku jest gdzies jakis przewod masowy?Strzaly w dolot dalej ma wyglada mi to na wypadanie zaplonu tylko sterownik tego nie odczytuje.

 

A jak zachowuje się właśnie podczas tej zmiany biegów.?

Świece na czwartym i pierwszym masz dalej zaolejone?

Ja bym jeszcze zmienił świece na 1 elektrodowe i zmniejszył szczelinę.

Jak radził Grześ.

No i kompresja ?

 

Szarpnie przydlawi sie przy zmianie biegów,brak takiej plynnosci.Świece nic tu nie dadza i to zadne myślalem juz o ngk irydowych,ale jest to koszt 160 zl.Pozatym na tych boscha auto chodzi najlepiej jak do tej pory.Jakich swiec nie założę to na poczatku jest ok a pozniej znowu lipa.Dla wyjasnienia to nie olej lecz nagar powstaly z lekkiej mly olejowej i cofania sie spalin przez egr i nalezy do tego dodac,ze korekta nie jest idealna i troszke dostaje i paliwa bo short jest na -3.Nie ma zadnej róznicy co do cylindra w ktorym to wystepuje,kazda wyglada tak samo.Kompresji nie mierzylem,ale jak silnik byl robiony to jak dobrze pamiętam mechanik sprawdzil wszystko lacznie z cisnieniem w ukladzie olejowym i wszystko wyszlo fabryczne.Prowadnice tez sprawdzil i luz miescil sie w normie.Umówie sie z nim teraz jakos na test szczelnosci silnika no i kompresje przy okazji,ale nie wierze,ze gdzies tu lezy problem bo auto idzie jak szalone momentami jak dostanie mocy to idzie prawie jak Z16XEP wiec moze miec nawet moc bliska fabrycznej.Osobiscie obstawialbym tu elektronike,lecz parametry wszystkie ma dobre a na wolnych obrotach chodzi jak chce.Przy zdjeciu kolektora wydechowego zauwazylem,ze zawory wydechowe sa szare,oleju nigdzie nie zauważyłem 

Edytowane przez Bobicar

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności