Skocz do zawartości

BLOKI POMIAROWE OP-COM Ustawienie zapłonu/Falowanie obrotów/Szarpanie/Kichanie i spalanie stukowe


Rekomendowane odpowiedzi

59 minut temu, Bobicar napisał:

.Prowadnice tez sprawdzil

jaki luz jest?

 

Wszystko fabryczne, to może kierowca do dupy?

Może trza było sobie 5,3 V8 hemi kupić?

 

Nie ma tak, że fabryczne i dalej jest źle.

Coś kłamiesz.

 

  • Odpowiedzi 212
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nie mówił mi jaki pozatym to mój znajomy,wiec mu wierze tymbardziej,ze robi auta juz ze 25 lat i ma troche doswiadczenia.Zauwazylem dzisiaj cos dziwnego na opcomie Idle offset heated a temperatura cieczy okolo 80 stopni juz byla oflaczylem czujnik temp w glowicy wlaczyl sie wentylator po czym go wpialem i pokazal sie Idle offset Inactive.Lambda za katem tez pokazywala do czasu ladny wysokie napiecie po czym zaczela dalej wariowac jak ta przed nim.Wedlug mnie wszystko wskazuje na sterownik silnika.Niestety ciagle musze autem dojezdzac do pracy i nie mam auta zastepczego poki co wiec chwile to potrwa zanim go wysle do redy.Co sadzicie o ponownej naprawie sterownika czy jest sens?Raz juz go naprawialem z tym ze w firmie o ktorej sa bardzo zróżnicowane opinie.Przegladalem juz allegro w poszukiwaniu czegos na wymiane i programowanie niestety do z16se malo tego jest i w wiekszosci sa to niewylogowane kompy bez pestki itd.Czy po resecie kompa opcomem bedzie utracony rowniez zapis z immo?Mysle ze moze to cos by pomoglo,sterownik nie byl przeprogramowywany po naprawie.Prosze o jakies informacje czy ktos z forum probowal tego typu zabiegów i czy da sie zrobic reset bez immo.

 

O Redzie też są różna opinie.

Ale to niestety jest elektronika i nie zawsze naprawa sie udaje.

Próbowałeś sterownik odpiąć od silnika i podwiesić na grodzi aby nie miał kontaktu z gorącym silnikiem?

Nowy sterownik to trzeba dopisać klucze.

Kupujesz za grosze nowe pestki i dopisujesz Opcomem.

 

 

 

Ale moim zdaniem problem nie leży w sterowniku.

Problem może leżeć w gównianym połączeniu przewodów jakie producent zastosował w AG

 

 

2020-03-16_073236.png

 

 

Jest on pod zbiorniczkiem na płyn hamulcowy .

Paskudne dojście.

Ale przez niego przechodzą wszystkie informacje.

 

Miałem kiedyś AG od znajomej z problemem wyłączających sie zegarów gdy auto stało na słońcu.

I zero reakcji na kluczyk.

Odpalanie było ( ktoś już tak zrobił wcześniej) na ostro od aku.

Dyndał sobie obok aku przewód dorobiony jako sterujący cewką rozrusznika.

I po prostu odpalała auto poprzez dotknięcie tym przewodem do plusa.

 

Pomierzyłem przewody i okazało się wina tego złącza właśnie X2

 

Ściągnij sobie ,,Auto Elektro " numer 77 i 78

Będziesz miał trochę schematów do niej .

I ja bym najpierw przed oddaniem sterownika do sprawdzenia sprawdził ten wtyk .

Czy nie zalany , czy ma dobre styki.

 

Nie moge skojarzyć co to za wtyk mozesz podac jakis nr gm tego lub jakies zdjecie,bo u mnie chyba tego nie ma.Czy ta puszka jest obok serwa po prawej stronie w tej dziurze?

Edytowane przez Bobicar

 

Tak obok.

 

 

To sie rozlacza od strony kabiny i u mnie nie bylo jeszcze ruszane.Dlaczego jak odpinam egr na wolnych obrotach to auto mi gasnie?

 

Nie musi być ruszane . Styki mogą zaśniedzieć.

Gdy się odpina EGR to nie powinno mieć wpływu na gaśnięcie .

EGR wtedy powinien być zamknięty.

To by świadczyło że EGR się np. otwiera i wtedy dusi silnik.

Ale EGR wtedy nie ma zasilania więc nie powinien się otworzyć.

 

Albo jest zwarcie w wiązce do sterownika i odpięcie wtyczki EGR powoduje rozłączenie wtrysku czy zapłonu.

Albo czujnika wału.

 

Ja go rozpinałem od komory silnika .

Klucz 10 chyba.

Ale dostęp to jakaś masakra.

Kto to wymyślił powinien mieć jaja urwane przy samej głowie.

 

Niestety jednak sterownik do naprawy bardzo ladnie wyglada rozebralem go,ale puscily luty na cewce b82793 na pcb trzyma sie tylko na jednym pinie i przez to ma slaby styk.Jest jeszcze kilka miejsc w ktorych nie wiem czy sa to przypalenia czy jest tak zabezpieczone przez tamta firme.Tak czy siak najmniejsza ingerencja w sterownik to koszty od 400 w gore nawet jesli skończyłoby sie tylko na przelutowaniu tylko tej cewki.Czy ktos wie za co dokladnie moze odpowiadac ta cewka i na co mogla miec wplyw?Gdzie sie rozchodzi prad przez nia podawany?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności