Skocz do zawartości

Drgania pedału sprzęgła


Gość mnew

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, mnew napisał:

Leszek z tego co widzę po VIN mam skrzynię M32 (WR).

Niestety ostatnio podczas wciskania sprzęgła mniej więcej w połowie słychać dziwne zgrzytanie (jedynie w jednym miejscu).

 

Czy to jest jedynie dwumasa czy może łożysko?

Z Waszego doświadczenia na ile to jeszcze wytrzyma?

Co w przypadku, gdy rozsypie się dwumasa, blokuje skrzynię czy traci się biegi?


Ogólnie zwlekanie z naprawą nie do końca jest dobrym pomysłem, nie ma jakiejś reguły ile wytrzyma czy przejedzie. Ja osobiście z już dzwoniącą delikatnie dwumasą przejeździłem ok. pół roku, choć na dzień dzisiejszy wiem, że sporo się ryzykuje, tyle dobrego że jeździłem w okół komina, trasa najdalej to jakieś ok 200km sporadycznie. Obecnie wymieniam tylną poduchę skrzyni i całą półoś lewą i nie zaprzeczę, że dwumasa mogła mieć na to delikatny wpływ. Nie wspominając, że skrzynia i wał też dostają przy uszkodzonej dwumasie. Z tym zgrzytaniem to na pewno nic dobrego, w najlepszym przypadku sprężyna pedału sprzęgła, zatarte łożysko wysprzęglika, w najgorszym wypadku łożysko skrzyni albo dwumasa, ale nikt Ci nie wywróży do końca prawdy siedzą po drugiej stronie monitora. Diagnoza u zaufanego mechanika najlepsza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że jeżeli będę kupował zestaw to tylko Sachs?

Czy poniższy zestaw ma wszystko czego będę potrzebował czy z dobrych praktyk wiecie, ze przy okazji trzeba będzie jeszcze coś wymienić?

 

10 godzin temu, WariatPSM napisał:

Ogólnie zwlekanie z naprawą nie do końca jest dobrym pomysłem, nie ma jakiejś reguły ile wytrzyma czy przejedzie. Ja osobiście z już dzwoniącą delikatnie dwumasą przejeździłem ok. pół roku, choć na dzień dzisiejszy wiem, że sporo się ryzykuje, tyle dobrego że jeździłem w okół komina, trasa najdalej to jakieś ok 200km sporadycznie. Obecnie wymieniam tylną poduchę skrzyni i całą półoś lewą i nie zaprzeczę, że dwumasa mogła mieć na to delikatny wpływ. Nie wspominając, że skrzynia i wał też dostają przy uszkodzonej dwumasie. Z tym zgrzytaniem to na pewno nic dobrego, w najlepszym przypadku sprężyna pedału sprzęgła, zatarte łożysko wysprzęglika, w najgorszym wypadku łożysko skrzyni albo dwumasa, ale nikt Ci nie wywróży do końca prawdy siedzą po drugiej stronie monitora. Diagnoza u zaufanego mechanika najlepsza.

 

Niestety obecnie finansowo się na to nie przygotowałem stąd chciałbym przesunąć to w czasie na ile to możliwe bez większego uszczerbku na inne podzespoły. 

Obecnie samochód porusza się wyłącznie koło komina - bardziej mnie martwi, aby całkowite uszkodzenie nie spowodowało np. zablokowania skrzyni etc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mnew napisał:

Rozumiem, że jeżeli będę kupował zestaw to tylko Sachs?

Czy poniższy zestaw ma wszystko czego będę potrzebował czy z dobrych praktyk wiecie, ze przy okazji trzeba będzie jeszcze coś wymienić?

 

 

Niestety obecnie finansowo się na to nie przygotowałem stąd chciałbym przesunąć to w czasie na ile to możliwe bez większego uszczerbku na inne podzespoły. 

Obecnie samochód porusza się wyłącznie koło komina - bardziej mnie martwi, aby całkowite uszkodzenie nie spowodowało np. zablokowania skrzyni etc.

Czasem tak bywa, że są inne ważniejsze wydatki, jedyne co, to możesz odciążyć skrzynie i dwumase, odpalaniem i gaszeniem auta z wciśniętym sprzęgłem, trochę wyeliminuje powstałe wibracje przy gaszeniu i rozpalaniu. 

Możesz kupić dwumasę albo jednomas, jeśli masz skrzynie M32 to warto poszukać jednomasy/sztywne koło, teoretycznie różnica ceny nie jest duża w nowych kompletach, ale przy kolejnej wymianie odpada koszt dwumasy. Ja bym wrzucał Sachs, Luk, ewentualnie zestaw Valeo z jednomasem.

Edytowane przez WariatPSM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciskanie sprzęgła przy odpalaniu i gaszeniu to trochę mit. Za dużego obciążenia nie ma na luzie więc tym nic nie zyskamy, no może 1%.  Ruszenie energiczne to obciążenie takie jak  z 50 lub 100 odpaleń. Ja w swoich autach mam jednomas i sobie chwalę. Każdy kto przyjeżdża sprawdzić to wychodzi zdziwiony że jest bardzo okej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, wesol napisał:

Wciskanie sprzęgła przy odpalaniu i gaszeniu to trochę mit. Za dużego obciążenia nie ma na luzie więc tym nic nie zyskamy, no może 1%.  Ruszenie energiczne to obciążenie takie jak  z 50 lub 100 odpaleń. Ja w swoich autach mam jednomas i sobie chwalę. Każdy kto przyjeżdża sprawdzić to wychodzi zdziwiony że jest bardzo okej. 

Właśnie już przy uszkodzonej dwumasie coś te sprzęgło wciśnięte pomaga, jednak od 0 do 900rpm musi się rozbujać dosłownie w sekundę, ale masz i rację że przy dynamicznej jeździe jest bardziej narażone. Przy kolejnej wymianie, jeśli się taka trafi wstawiam jednomas. Gdzieś tam widziałem, że akurat moja skrzynia F40 wytrzymuję obciążenia do 400Nm więc jednomas by jej nie zaszkodził, chociaż był w podobnej cenie, cały zestaw może o 100-200zł taniej jak kpl. z dwumasą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Chyba nie ma co zwlekać - oddaję do mechanika.

Z Waszych doświadczeń, który zestaw, firmę najlepiej wybrać - Sachs czy LUK?

Astra h 1,9cdti DTL., samochód dla siebie na lata. 

 

Dodatkowo na co zwrócić szczególną uwagę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności