Skocz do zawartości

Czujnik temperatury płynu chłodniczego


Gość Marian1977

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Marian1977

Koledzy, może ktoś pokusi się o poradę. Pacjent Combo C rok 2008, silnik 1,7 CDTI (Z17DTH). Na zimno odpala "od strzała", nie dymi, jak się rozgrzeje i chwilę postoi, to już ma problem z odpaleniem, trzeba sporo kręcić rozrusznikiem. Zamieszczam zdjęcia z odczytu z wyświetlacza i wskaźnika temperatury. Zdziwiło mnie ciągłe wyświetlenie temperatury w ukrytym menu na poziomie -39 stopni. Sprawdziłem kostkę od czujnika, jak też przewody, wizualnie są w porządku, po odłączeniu czujnika i odpaleniu auta załącza się wentylator i wyświetla kontrolkę "auto z kluczykiem". Jak podłączę czujnik kontrolka gaśnie. Kupiłem drugi czujnik i podpiąłem go do wtyczki. Nie przyniosło to żadnego rezultatu,  w menu nadal wyświetlało -39. Może Wy coś podpowiecie, gdzie wstępnie szukać przyczyny takiego stanu. Jakiś reset trzeba robić po wymianie czujnika temperatury?

IMAG2103.jpg

IMAG2106.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marian1977

Niestety nic to nie wnosi do mojego problemu, nie mam problemu z poziomem płynu w zbiorniczku, tylko z błędnym odczytem z czujnika temperatury płynu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marian1977

Będę dzisiaj lub jutro walczył z tematem. Miernik w łapę i do roboty, może coś uda się namierzyć. Dam znać jak wyniki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marian1977

No i próba znalezienia przyczyny nieudana. Napięcie we wtyczce do czujnika temperatury 5V. Próba pomiaru przejścia do masy: jeden kabel- brak zwarcia do masy, na drugim jest przejście do masy, ale na tyle co dało się "odkopać" pod maską nic podejrzanego nie znalazłem. Jednak wydaje mi się, że jeśli jest w kostce 5V to musi być plus i minus, nie jest tak, że minus jest brany z masy i będzie na nim przejście, np. do bloku silnika. Nie chciałbym niepotrzebnie zbytnio pruć instalacji, bo jest ładnie w peszelkach i trochę mi szkoda. Na wyświetlaczu jest cały czas - 39 C, czy jest podpięty czujnik, czy go nie ma. Trochę dziwne, bo wydaje mi się, że po odpięciu czujnika oprócz kontrolki auta z kluczykiem, które się pojawia to na wyświetlaczu powinno być jakieś inne wskazanie, np "----" sygnalizujące brak czujnika. A może jest jeszcze jakiś inny czujnik, który za to odpowiada?????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dla pewności opcomem jaką temperaturę widzi sterownik silnika.

Będzie mniej więcej wiadomo, w której części wiązki kopać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brązowo-biały to masa czujnika 

Niebieski to sygnał czujnika 

Obydwa idą do sterownika silnika.

Pierwszy do pinu 17 we wtyczce X39

Drugi do pinu 30 w tej samej wtyczce.

A tutaj masz fajną lekturę

http://astra-3.pl/porada-astra-h-test-mode-gid-cid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności