Skocz do zawartości

Zawór scv 1.7 cdti


Gość pablo9876

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzili mi o dzwiek w drugim nagraniu. Tak go z podcisnieniem pokminilem

Cos za duzo błędów z różnych podzespołów łapiesz. 

Mam ten sam motor co Ty. Ale nie mam żadnych takich dźwięków

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 157
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość pablo9876

  Błędy były od akumulatora, podłączyłem ładowanie i hula. Aku pewnie śmietnik. Odnośnie dźwięku to na pewno w tym czymś ze zdjęcia chyba przepustnica się nazywa. Piszczy właśnie tam, a jak wyłączę zapłon i wyjmę kluczyk po chwili przestaje piszczeć i w środku jakieś klapy, tryby przeskakują. To coś się naprawia czy wymienia? Aczkolwiek żadnych kontrolek nie mam na desce, auto dobrze jeździ tylko ten dźwięk. Można z tym polatać? Bo już wymieniałem uszczelniacz wału, pompę uszczelniałem bo zalało rozrząd i kpl wymieniłem. Jeszcze teraz aku do wymiany... Takie auto żona kupiła :lol: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo9876

Panowie to coś na zdjęciu skąd dochodzą do mnie odgłosy to z tego co znalazłem to jest egr? Co mam w takim przypadku zrobić? Próbować to oczyścić? Tylko trochę obawiam się że jak to ruszę to może mi błąd wywalić i będzie gorzej niż teraz. Co sądzicie? 

Screenshot_20210307_090753_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie nie zaszkodzi. Masz tam do odkrecenie kilka srub. Z dwa trzy tygodnie temu u siebie czyscilem. Ale pisaleś ze z zespołu egr wyciagales obie wtyczki i nie pomagało. Dodatkowo jesli na dolocie bedziesz miał wyciek standardowy w tych motorach to mozna sie pokusic o wymiane zielonej uszczelki na oring który rozwiazuje problem nieszczelnosc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo9876

Tzn mechanik podobno odłączał. Ale wczoraj dokładnie stetoskopem słyszałem że w środku chyba coś próbuje się ustawić ale nie może. Dokładnie słychać to z niego. A powiedz mi bo trafiłem na wątek egr gdzie wypowiadał się mechanik z Aso opel że trzeba płyn z chłodnicy ściągać żeby zdjąć egr , to prawda? Rozumiem że masz silnik a17dts? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Mam DTS. Nie trzeba płynu ściągać. Plyn bys sciagał gdybyś chłodniczke chciał demontowac. Do chlodniczki idzie stalowy wąz. Przykrecany na dwie srubki na flanszy do chlodniczki i na kolejne dwie do obudowy egr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo9876

Dobra w takim razie chyba się za to wezmę w wolnej chwili. Mam nadzieję że żaden błąd nie wywali. Ewentualnie jeżeli byłaby konieczność wymiany trzeba egr jakoś programować? Czy podmieniam i spokój? A masz rozmiary oringu który tam wchodzi? Bo faktycznie poci się w tym miejscu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zdemontowac dolot. Plastikowa rura idąca od filtra powietrza, (czerwona strzałka)potem kolano ktore idzie na dół do turbiny, na turbinie tylko cybant popusc i nie wyciagaj rury z flanszy turbo bo ciezko założyć, mało miejsca i ciasno siedzi( na tej rurze jest spinka do węża wodnego o ile pamietam i tez musisz ja rozpiąć). Popusc cybany i przesuń w strone chłodnicy. Uzyskasz miejsce na dojscie do stalowej rury miedzy chłodniczka a egr.  Bedzie przeszkadzac waz podcisnienia idacy do gruszki przy chłodniczce. Albo wyciagasz wezyk albo odkrecasz gruszke, chyba na 2 srubkach na klucz 10 o ile dobrze pamietam i cała gruszke wraz z wezykiem kladziesz tak aby nie przeszkadzała. Miejsce wycieku (niebieska strzałka) oring o wymiarach 50,4×3,53- kup jakis na wyższe temperatury. Potem dobierasz sie do egr i przepustnicy. Wszystko kladziesz na stół i czyścisz. Grzybek egr w gniezdzie powinien byc w pozycji zamknietej. Przed wyciągnięciem mozesz odłączyć aku. Ale potem domykanie szyb musisz ustawic wedle poleceń kompa. Uważaj przy wyciaganiu stalowej rurki miedzy egr a chłodniczka( żebyś syfu do chłodniczki nie wrzucal) Rura z ktorej jest wyciek jest na jednej spince, odciagasz boki i przesuwasz poza wycięcie flanszy lub ściągasz. W rurze jest zielona uszczelka, wyciagasz ja i zakladasz oring. Dosc ciasno wchodzi, ale jest tam na niego miejsce. W rurze i przepustnicy bedzie zapewne olej. Wszystko czyscisz i skladasz spowrotem. Zapinasz aku i po temacie. Stalowe rurki czyszcze wyciorem do rurek hydraulicznych na fi 50. Cos mogłem pominąć lub za duzo do demontazu wpisac bo ja caly dolot od poczatku do końca czyscilem, ale to wyjdzie Ci przy robocie.

AddText_03-07-10.24.29.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo9876

Dobra dzięki wielkie. W takim razie zostawię to na weekend bo trochę odkręcania jest. Mam nadzieję że tylko nie pogorszę sprawy i nie będzie błędów :huh:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności