Skocz do zawartości

Zawór scv 1.7 cdti


Gość pablo9876

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pablo9876

Panowie serwis nie wie co się stało, auto zabieram i jedzie dalej do weryfikacji.

Podjęli próbę uruchomienia, ale auto nie pali. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 157
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Kompresję sprawdzić tylko umiejętnie, najlepiej przy tej operacji też przyobserwiwac czy po wykręceniu świec żarowych kręcąc rozrusznikiem czy wydmuchuje otworami paliwo. Będzie wiadomo że paliwo dostaje. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo9876

Niestety prawdopodobnie silnik szlag trafił. Znajomy będzie w poniedziałek rozbierał i dowiem się szczegółowo co się stało. Tak więc teraz czeka mnie szukanie nowej jednostki. Kogoś możecie polecić? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucaj benzynę z gazem. Do diesla trzeba mieć cierpliwość i wiedzę, po kolei sprawdzać wszystko w układzie paliwowym. Czemu piszesz prawdopodobnie, że silnik szlag trafił. Kupisz teraz słupek, przełożysz graty i będzie to samo? Nie piszę po złości ale potrzeba trafnej diagnozy a nie gdybania, zaraz wlecisz w spore koszta i może nie być efektu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo9876

Przepraszam źle się określiłem, to na pewno silnik tylko nie wiadomo co konkretnie się stało. Jak to kolega powiedział pali na "2 gary ". Wstępną diagnozę robił. Ale w tygodniu potwierdzi co dokładnie się stało. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma rację i pali na dwa gary to rzeczywiście nie ma czym jechać. Daj później znać co było przyczyną awarii.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo9876

Oki dam znać jak będę znał szczegóły. Natomiast mam pytanie do Was gdyż z kilku stron dyskusji jakoś szczegółów brak. Na jakim oleju Wasze autka jeżdżą? Po mojej przygodzie jakoś nie przemawia do mnie GM. Skłaniał bym się ku Top Tec 4600 bądź Motul 5w30 x clean efs dexos 2. Z opinii kolegi z Aso akurat volvo wynika że motul naprawdę dobrze chroni silnik. Wniosek oparty na zawodowym doświadczeniu. Jak również pozytywne zmiany na pracę silnika w używanych autach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnych doświadczeń stosowałem Castrola/Vavoline/GM/Motula. Castrola już zaprzestałem na Passeratti ponad 5 lat wstecz ze względu, że potrafiły przymarzać w bańkach i ponoć mieszane, GM nie narzekam, Motul w Vectrze C wyszło na to, że silnik zaczął głośniej pracować i wróciłem do GM, do Vavolina/GM nie mam żadnych zastrzeżeń.

 

Teraz też trzeba pamiętać, że krąży wiele podróbek i można się zniechęcić do marki, również mogłem na taką trafić w przypadku Motula czy Castrola.

 

Vavolina ponoć rozlewali w Stanach Zjednoczonych i Holandii tylko, teraz nie wiem jak jest. Ale im mniej punktów i rozlewni to olej lepszy na jakości.

 

Jeśli masz u siebie DPF i nie pilnowałeś stanu oleju, pomieszał się z ropą to rzeczywiście mogłeś przytrzeć jednostkę, ale to też wyjdzie na pomiarze ciśnienia cylindrów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo9876
56 minut temu, WariatPSM napisał:

 

 

Jeśli masz u siebie DPF i nie pilnowałeś stanu oleju, pomieszał się z ropą to rzeczywiście mogłeś przytrzeć jednostkę, ale to też wyjdzie na pomiarze ciśnienia cylindrów.

Tak mam dpf. Czyli co? Sprawdzałem i było na maksa. Więc ile ma być tego oleju? Czytałem i podobno zawsze ropa miesza się z olejem podczas wypalania. Jak robić żeby było dobrze? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo9876

Panowie widzę że jedna strona dyskusji się nie zapisała... Wesol czyli uważasz że nie warto czyścić dpf? Nic nie da jeżeli nawet byłby cały ? Nie bardzo chciałbym teraz jeszcze wymienić dpf, na razie jeszcze silnik nie chodzi. Po wyjęciu okazało się że turbo wywaliło olej. Tylko pytanie dlaczego? Nowa jednostka niby z tymi samymi oznaczeniami, ale niestety cały osprzęt musieli przełożyć bo się różnił. Brak sił... A co do oleju to rozumiem że po zalaniu lepiej trzymać na połowie bagnetu? 

Jeszcze jedno pytanie, jeżeli mam przełożony silnik łącznie z turbo ale turbo jest o innych numerach co w poprzednim silniku to czy komputer może to jakoś wykrywać i wywalać błąd? 

Edytowane przez pablo9876
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności