Skocz do zawartości

Zawór scv 1.7 cdti


Gość pablo9876

Rekomendowane odpowiedzi

Boxa nie zakładaj. O ile w starych jednostkach gdzie były silniki na pompie i cały układ paliwowy był słabo wydajny to teraz przy CR paliwa zazwyczaj nie brakuje. Dlatego nie do pomyślenia było to że silniki CR potrafiły stopić tłoki a jest to realne. Poza tym boxy zazwyczaj nie ruszają doładowania powietrza za to mocno podlewają paliwem i to niezależnie od obrotów. Wali paliwem od samego dolu. 

Edytowane przez wesol

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 157
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość pablo9876
9 minut temu, wesol napisał:

Boża nie zakładaj. 

 

 

Nie musisz powtarzać rezygnuje z boxa.

A robił ktoś może czip na CR? Jak jeździłem na boxie dobrze auto startowało, nie szarpałem, żadnych kangurów i auto nie dławiło się na niższych obrotach. Ktoś gdzieś pisał że to typowe dla tych silników. Tak więc jeżeli będzie ok z silnikiem to myślałbym właśnie chociaż o jakimś chipie. Warto żeby znowu silnik nie padł? 

Edytowane przez pablo9876

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest taka że tuner indywidualnie podnosi parametry dla każdego zakresu obrotowego. Np przy 1700 obr dodaje 1 procent więcej paliwa przy 1800 już 2 procenty aż do np 2300 obr. Przy 2400 dodaje już np 6 procent więcej paliwa i tak do 3500 obr. Potem już nieco mniej bo od 3600 obr dodaje tylko 4 procenty aż do 4000 obr. Itd itd. Tak samo z powietrzem jest. Box robi coś gorszego bo np od 1400 obr wali odrazu 5 procent więcej paliwa aż do 4500 obr. Silnik spalinowy to nie elektryczny że taka samą moc generuje w całym zakresie obrotowym. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam chipa, nie mam boxa. Żadnego skakania czy mulenia. Doprowadz auto do porzadku pojezdzij potem i ewentualnie sprawne auto do tunera oddawaj bo znów w koszta polecisz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszą panowie u góry, samo to gdzie wpinasz boxa przy listwie paliwowej. Czyli generalnie sterowanie wtryskami. A tuner zrobi ci z głową, jeśli będzie kiepski motor to nie powinien się za to wcale zabierać. Przy silnikach CR jest sporo komponentów, które mają na siebie wpływ, jedno kuleje a później cała reszta. Trzeba dbać o kondycje motoru i nie zawracać sobie głowy takimi boxami, bo jak widać później koszta napraw są wyższe jakbyś kupił to samo auto z większym silnikiem i wydał na paliwo więcej. Zawsze większa jednostka będzie miała większy zapas i w trasie się odwdzięczy, do miasta tylko piździki z benzyną albo z podtlenkiem LPG większe powozy. Często kupujemy auta wcale nie funkcjonalne do danych przebiegów i potrzeb.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo9876

Panowie proszę tych którzy mają 1.7 A17DTS w wolnej chwili rzućcie okiem jak u Was jest pod maską. Mam 2 kostki które nie są nigdzie podłączone. Zastanawiam się czy coś zostało pominięte? Jedna jest przy zbiorniku z p. hamulcowym a druga od wentylatora. 

IMG_20210327_083220.jpg

IMG_20210327_083149.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo9876

Ale on jest od góry zaraz nad przewodami od wentylatora przed przewodami od sprężarki. Ale ok dzięki widzę że masz to samo. Za fatygę :piwo:

Edytowane przez pablo9876
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności