Skocz do zawartości

Zdjęcie

1.4 T jaka benzyna 95 czy 98

benzyna 95 98

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   leszek 398

leszek 398
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • Model:Opel Vectra B
  • Silnik:X16SZR
  • Nadwozie:sedan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 30 czerwiec 2014 - 17:43

Mam 16 letnią Astrę 2.0 16v, która z założenia miała jeździć na Pb91 bo w tamtym czasie w Niemczech takie paliwo było przewidziane. Jeździła najczęściej na Pb95 ale od kilku miesięcy jeżdżę na Pb98 - nie żadne ultimate albo v-power, zwykła 98. Co mogę powiedzieć? Silnik pracuje troszkę lepiej, wydaje mi się nieco cichszy. Poprawiła się elastyczność. I kilkanaście razy potwierdziłem, że spadło zużycie paliwa względem Pb95. O ile 95 spalał w mieście ok. 9-9.5 litra, o tyle 98 spala prawie litr mniej. Kalkulując koszty paliwa wychodzę na to samo, więc nic nie zyskuję ani nic nie tracę. Skoro w gratisie dostaję nieco lepszą elastyczność i kulturę pracy silnika, to czemu mam nie jeździć na lepszej jakości paliwie?

 

Silnik pracuje ciszej?

Zgadza się.... większa liczba oktanów to bardziej "łagodne"- mniej stukowe,detonacyjne spalanie.

I na tym koniec zalet.

Ale lepsze osiągi i mniejsze spalanie?

Jeśli silnik jest przystosowany- "wystrojony" do Pb 91/95

To teoretyczne po zalaniu paliwa wysokooktanowego, bez zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu powinno być wręcz odwrotnie- spalanie ROŚNIE, a osiągi MALEJĄ.


  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   harnas1515

harnas1515

    Jacenty

  • Forumowicz
  • 9601 postów
  • LokalizacjaBełchatów
  • Model:Opel Sintra
  • Inna marka:Mondeo V6
  • Silnik:2,2 141KM
    3,0 V6 201KM
  • Nadwozie:"Luiza" "Leonora"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 30 czerwiec 2014 - 18:23

Ale niedawno w testach jakichś oglądałem, że.nasze 95 miało 89 A nasz 98 miało93 W niemcowni 95 miało 95 Wiec możemy odczuwać poprawę. Hyhy. Nigdy nie wiesz co lejesz.
  • 0

#13 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8779 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Opel Insignia
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 30 czerwiec 2014 - 19:35

Żebyście się nie zdziwili tą jakością paliwa w Niemczech :-) 1.4t jest przystosowany do E10 95oktan
  • 0

#14 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4378 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Opel Calibra
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 30 czerwiec 2014 - 21:10

Jeśli silnik jest przystosowany- "wystrojony" do Pb 91/95 To teoretyczne po zalaniu paliwa wysokooktanowego, bez zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu powinno być wręcz odwrotnie- spalanie ROŚNIE, a osiągi MALEJĄ.

Ale znasz zasadę działania sterownika silnika?

Wiesz, że wyprzedza zapłon maksymalnie ile się da, do pogranicza spalania stukowego?
Wiesz, że im wyższa liczba oktanowa, tym większy kąt wyprzedzenia zapłonu sterownik ustala?

"Wystrojony" rozumiem jako "przewidziany"... To nie jest Polonez, gdzie ręcznie ustawiało się kąt wyprzedzenia zapłonu, a jak zatankowało się jakiegoś siuwaksa, to zawory dzwoniły jak w dieslu. Przepraszam, nie zawory - klepią sworznie tłoków... 


  • 0

#15 OFFLINE   leszek 398

leszek 398
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • Model:Opel Vectra B
  • Silnik:X16SZR
  • Nadwozie:sedan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 30 czerwiec 2014 - 22:10

Chyba nie zauważyłeś słowa "teoretyczne" :)

Sterownik sam nie zmieni kąta:) tylko na podstawie czujnika spalania stukowego? Tak czy Nie?

 

Po prostu, że nie wierze w subiektywne odczucia, że po wlaniu 98 do 2.0 Klekoteka zmienia się/ poprawia elastyczność silnika.

Że pracuje ciszej, tak, bo sam to zauważyłem w Mazdzie i nic poza tym.

Silnik "przystosowany" do 95 to 95

do 98 to 98.

Jakieś "eksperymenty" z paliwem to wg mnie można się bawić/ albo wręcz trzeba, jak ktoś coś dłubie... podnosi stopień sprężania itd.


  • 1

#16 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8779 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Opel Insignia
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 30 czerwiec 2014 - 22:26

Nie zmienia się. Przetestowane na 1.4t. Wielkiej różnicy w pracy silnika też nie zauważyłem
  • 0

#17 OFFLINE   Kaloteck

Kaloteck
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Silnik:1.4T
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 18 wrzesień 2014 - 10:59

Ja tankuję 95 i jest dobrze.


  • 0

#18 OFFLINE   maniex1974

maniex1974
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:1.2 16V A12XER
  • Nadwozie:5 drzwi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 październik 2014 - 17:54

Czytam wasze posty na temat paliw i uśmiech pojawia mi się na ustach. Ile stacji paliw tyle jakości paliw!!!! Mieszkam od 9 lat w Anglii i moje odczucia co do jakości paliw, są kompletnie rozbieżne od waszych. Osoby podniecające się jakością paliw zagranicznych, chyba mieli z nimi styczność niewielką lub żadną powtarzając tylko usłyszane opinie. Tankuję na różnych stacjach koncernowych (Shell, Texaco, Esso, Jet) i porównując je do polskich paliw tankowanych podczas pobytów w Polsce, tylko na Orlenie, muszę powiedzieć, że polskie paliwa są bardzo dobrej jakości i wg mnie, nie odbiegają, a w moim odczuciu, są lepsze od paliw zagranicznych. W trakcie jazdy do Polski (oczywiście nie Corsą :) ) wielokrotnie tankowalem paliwo w Niemczech (stacje Aral i Shell) stwierdzam (może to złe odczucie) ale za każdym razem odnosiłem wrażenie, że auto nie "jedzie" i silnik stawał się głośniejszy (czyżby spalanie stukowe???). Także dyskutowanie na temat paliw chyba nie ma najmniejszego sensu bo i tak musimy płacić za nie "jak za zboże", a nacinać się będziemy na siki jeszcze wielokrotnie. Pozdrawiam i szerokości.


Użytkownik maniex1974 edytował ten post 08 październik 2014 - 17:55

  • 0

#19 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8779 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Opel Insignia
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 październik 2014 - 17:57

ja już parę razy pisałem że w DE jakość paliwa nie jest taka super jak się powszechnie uważa, znam to z autopsji.

Mówię o dieslu, o benzynie - nie wypowiadam się...


  • 0