Skocz do zawartości

Opel Corsa C 1.2 2003 płyn chłodniczy


Gość Samaya

Rekomendowane odpowiedzi

Po prostu zaglądnij pod dywany.

W końcu auto jest u ciebie.

Poczytaj bo są już takie tematy na forum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Warsztaty dolewają do układu chłodzenia barwnik UV, potem świecą i widzą gdzie leci. Spróbuj może namierzyć takie coś w sklepach + jakąś latarkę UV, dziwne że żaden mechanik na to nie wpadł. U nas jak byłem w jednym warsztacie na ustawianie świateł po wymianie, właśnie o takim sprawdzaniu ubywania płynu rozmawiali. Oczywiście jak gdzieś leci do środka, to nie zobaczysz. Ale gdyby szło do oleju miałbyś wzrastający poziom oleju, a jak do wydechu, to chyba taki barwnik pozostawiłby ślad w rurze wydechowej. Równie dobrze może to być wyciek z chłodnicy tym plastykowym korkiem, u mnie wywalało przez pompę bo się termostat zacinał i po wzroście ciśnienia szło bokiem. Jak masz gaz, posprawdzaj wężyki od reduktora, czy się jakiś nie rozszczelnił zacisk przy króćcach. Ale to już wszystko będzie widać w UV. Niestety nie wiem ile taka usługa w porządnym warsztacie kosztuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O środku UV do układu chłodzenia to pierwsze słyszę - do klimy tak. Ale o chłodzeniu nie słyszałem.

Myślę że wyciek może być w takim miejscu że go nie będzie widać bo zanim spadnie kropla to odparuje.

Bez wjazdu na podnośnik/kanał i dokładne sprawdzenie wszystkiego to jest gdybanie i oczywiście najpierw bym sprawdził nagrzewnicę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barwnikiem już jest sam płyn.

Tam gdzie są wycieki nie ma bata będziesz miał grzyba wychodzącego z tego miejsca.

Jeżeli nie ma wycieków na zewnątrz silnika,nie leje z nagrzewnicy,tester spalin w płynie nic nie pokazał to warto mimo wszystko sprawdzić kompresję.

Ale przy LPG wykluczyć reduktor.

Czyli albo zaślepić obydwa węże płynu od reduktora albo zaciskami je zacisnąć aby płyn przez reduktor nie płynął.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku ale właśnie było mokre.

To już jest trop.

Grzyb się robi gdy w tym miejscu już wysycha.

 

A kolega pisze że ma duże ubytki więc przy najmniej jak u ciebie powinien mieć mokre któreś miejsca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie auto nie ma strat mocy, nagrzewnica grzeje, klima działa, brak wody na dywanikach, instalacja od gazu jest szczelna. Słyszałem ze jest problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia, ktoś miał z tym doświadczenia ?

Zamierzam kupić barwnik UV i wlać do układu chłodzenia żeby było widać gdzie się leje.

 

http://allegro.pl/bk-120-barwnik-uv-do-ukladow-plynu-chlodzacego-i6956311943.html#thumb/1

Edytowane przez Czaszek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

instalacja od gazu jest szczelna.

 

A opiszesz jak było to sprawdzone?


 

 

Słyszałem ze jest problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia, ktoś miał z tym doświadczenia ?

 

A jaki to ma wpływ na ubywanie płynu?

Ubywanie płynu to nieszczelność układu lub jak pisałem LPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A opiszesz jak było to sprawdzone?

 

Oddałem do dobrego warsztatu w Katowicach ponieważ mam DT GAS System to nie wszyscy się za to biorą. Pan wymienił mi reduktor bo stary był całkiem zepsuty ( nie trzymał ciśnienia i przeciekał na króćcu, auto przełączało sie na gaz w okolicach 80 stopni) i wymienił listwę wtryskową bo poprzednia już nie działała ( check engine - wypadanie iskry na losowych cylindrach z tego co pamiętam) przy okazjo powymieniał przewody, wyregulował i autko chodzi jak ta lala ( ustawił troszkę za niską temperaturę ( coś około 25 stopni) bo teraz autko trochę za szybko się przełącza. Nie ma problemu jak już ruszę w trasę ale na manewrach po osiedlu potrafi się przełączyć i wtedy gaśnie.

 

 

 

A jaki to ma wpływ na ubywanie płynu?

Ubywanie płynu to nieszczelność układu lub jak pisałem LPG

 

żadnego, po prostu teraz często dolewam wody i się zastanawiam jak to robić żeby nic nie uszkodzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt 25 st.C o za szybko.30-35 ja sobie ustawiam.

 

Reduktor wymieniony to ta strona odpada.

 

Zostaje więc sprawdzenie szczelności i ja jednak upieram się dla upewnienia pomiar kompresji.

Długo miałem podobnie w Felicji.Ubywało ciągle bez żadnych złych objawów.

Okazało się że UPG miała mikropęknięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności