Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnie pomiaru napięcia na wtyku cewki to może coś robisz nie tak.

Sprawdź miernikiem najpierw napięcie na akumulatorze (będziesz wiedział czy dobrze to robisz i czy miernik jest sprawny)

Następnie pomiędzy biegunem ujemnym akumulatora i wtykiem cewki ( wtyku nie wyciągaj tylko spróbuj od strony kabli końcówką miernika dostać się do wsuwki w wtyczce)

Daj znać co i jak będziemy myśleć dalej.

 

  • Odpowiedzi 188
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie,

Świece nie dają jednak iskry (źle je sprawdzałem) ale są w dobrym stanie (opinia człowieka który zna się lepiej niż ja, zawitał właśnie niespodziewanie)

Kacper, założony wtyk i próba pomiaru od strony kabli nie powiodła się, jednak połączyłem 4 styk wyciągniętego wtyku cewki z minusem akumulatora i napięcie wychodzi dokładnie takie samo jak na akumulatorze...

Czy zatem wiadomo już że to padnięta cewka?

 

Zrób tak.

Wypnij wtyczki z ECU i sprawdź czy w jednej z nich jest napięcie w miejscach gdzie zaznaczałem wcześniej na fotce. (po włączeniu napięcia)

Lub sprawdź czy na przewodach czarno żółty i czarno czerwony jest napięcie (wtyk musi być wpięty w cewkę (możesz nawet delikatnie naciąć izolacje) )

 

Jeśli nie ma i dodatkowo miernik ustawiony na ohm nie pokazuje przejścia między stykami http://forum.opel24.com/topic/63762-astra-kreci-ale-nie-pali-kod-p0351-sprawdzenie-cewki/?p=500386 to szukaj nowej lub używanej sprawnej.

 

obydwa kable niestety mają napięcie takie jak w akumulatorze (wtyczka w cewce). W takim razie nie rozumiem już dlaczego nie ma iskry :|

Zastanawia mnie też dlaczego kabel czarny jest przerwany https://www.dropbox.com/s/m6rmqqwmzkf3ffn/DSC_2309.jpg (czarny wychodzący z tej rurki połączony jest z jakimś innym czerwonym). może tu jest powód.

 

Widać że ktoś nieźle namieszał w instalacji - cięte kabe plus taśma izolacyjna.

Połącz ten przecięty czarny kabel z wtyczki z sąsiednim nieprzeciętym też czarnym.

 

Spróbuje jeszcze zrobić rozpiskę przewodów plusowych i mas na wtyczkach ECU

 

 

edit

 

Więc tak
sprawdź czy na obudowie ECU jest masa - rezystancja między obudową a masa 0 ohm

wypnij wtyczki i sprawdzaj

 

pomiar napięcia z16se.jpg

B2 i masa bez zapłonu 12V
B19 i masa bez zapłonu 12V
A47 i masa z wł. zapłonem i podłączoną masą do B16 12 V (podłącz kawałek przewodu od pinu B12 do masy )
A48 i masa z wł. zapłonem i podłączoną masą do B16 12 V
A64 i masa z wł. zapłonem i podłączoną masą do B16 12 V
B52 i masa z wł zapłonem 12 V

12 V to oczywiście napięcie takie jak ma aktualnie akumulator :-D

 

O kurcze ale mam cierpliwość :P muszę się chyba wzmocnić :beer:

 

rezystancja między obudową a masa jest 0 ohm, natomiast nie widzę w ogóle napięcia, spinam np B2 z masą i wychodzi zerowe napięcie, nic. Po wypięciu tych 2óch wtyczek do tego ECU nie wchodzi żaden inny kabel więc trochę nie rozumiem skąd tam się ma wziąć to napięcie. może źle rozumiem albo znowu coś źle robię, albo faktycznie ten sterownik walnięty. Jesteś cierpliwy, przyznaję! :)

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności