Skocz do zawartości

szarpanie przy gwałtownym przyśpieszeniu


Gość Av3nida

Rekomendowane odpowiedzi

witam od tygodnia mam problem z jazdą Omegą B 2.0 16v b+g - stało się to po ostrej ulewie.

otóż

gdy chcę gwałtownie przyspieszyć samochód zczyna szarpać

gdy jadę normalnie i normalnie dodaję gazu wszystko jest okey.

problem nasila się gdy silnik osiągnie teperaturę powyżej 90 stopni

na "luzie" czasami aż trzęsię całym samochodem - jak jest dobrze rozgrzany

i troszkę falują obroty

czasami też ma problem z odpaleniem - musze wyjąć kluczyk i spróbować ponownie wtedy odpali.

na zimnym też to czuć ale na gorącym jest to straszne - odechciewa sie jeździć.

jak się okazało miałem zalene świece olejem

wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów i świece

szapranie minimalnie ustąpiło

błędów żadnych nie mam

gdzie teraz szukać rozwiązania?

cewka?

Edytowane przez Av3nida

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schlap delikatnie spryskiwaczem do kwiatów kable zapłonowe i zobacz czy nie robi się "choinka"

Możesz dodać też do paliwa preparat usuwający wodę.

To chyba na początek bez ładowania się w większe koszty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kable były sprawdzane w ten sposób - nic nie świeciło

 

dodam że gdy stoi na "luzie" i wcisnę pedał gazu do końca to przy 1500-2000 obrotów jest tak jakby silnik się dławił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

Zrób mu reset.

I adaptację aby nowe mapy paliwowe ustawił.

 

Kostki (styki) czujników popraw jakimś psikadlem wcześniej. (Temperatury, przeplywka, wałki, wał) .

 

 

Dolot masz szczelny?

Edytowane przez harnas1515

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reset był tyle że na benzynie pochodził trochę bo zaraz przełączył się na gaz.

tak jak w pierwszym poście - stało mi się to po ulewie i po tej ulewie wyskoczyła też ikonka od poduszek - tyle że tu sobie poradziłem bo trzeba było kostką poruszać.

mechanik mi powiedział że to cewka musi być gdzieś pęknięta i po ulewie dostała się woda i wariuje - mogło się tak stać?

czy jest pod samochodem jakiś czujnik w którym woda mogła namieszać?

Edytowane przez Av3nida

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro jestem umowiony na podmiane cweki

kupiłem oryginalną na szrocie(mogę oddać jak nie będzie działać) - jeżeli nie cweka to gdzie szukać dalej?

dodam że mocy jej nie brakuje - tylko musze powoli wciskać gaz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy są jakieś błędy.

Czujnik temperatury, przepływomierz, sonda, EGR - za dużo niewiadomych aby jednoznacznie na coś wskazać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podpinany komputer 2 razy - za pierwszym i drugim razem 0 błędów

jutro jak coś też go spróbuje podłączyć i zobacze czy są jakieś błędy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka często nie generuje żadnego błędu więc podejrzenia możesz mieć słuszne.

Chyba że to coś z paliwem. Zmierz ciśnienie na listwie.

Zmień też stacje gdzie zwykle tankujesz.

Psiknij dezodorantem w okolice przepustnicy przy pracującym silniku aby sprawdzić jej szczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności