Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Posiadam calibrę z 96r po swapie z 2.0 EcoTec na C25XE. Od niedzieli mogłem w końcu odebrać ją od mechanika i wyjechać na polskie drogi. Wczoraj niestety cali zgasła podczas jazdy i strzeliło coś w silniku, w dodatku podczas przekręcenia kluczyka, rozrusznik nie może załapać. Dodam, że pasek rozrządu oraz pompy jest na swoim miejscu. Co może jej dolegać? Z góry dziękuje za pomoc.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten pasek co widziałeś to zapewne pasek osprzętu, jest nim napędzana też pompa wody.

Pasek rozrządu jest pod osłonami.

Ale szukasz w dobrym kierunku, najpierw sprawdzenie rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, ściągnąłem tą pokrywę i pasek nie pękł, ale za to koło od rozrządu popękało i rozsypało się w drobny mak, mam nadzieję, że nic dalej nie uszkodziło, muszę wymienić pasek oraz koło :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dobrze że została ci chociaż ta nadzieja. Ja bym była ostrożna z tym optymizmem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nawet tloki całe, to głowice napewno nie.

Zawory pogiete na 99%.

 

No i jak dostał tłok to siła została przeniesiona na panewki.

 

 

Więc teraz pytanie kto uszkodził koło.

Czy mechanik zmieniał rozrząd ?

 

Może być bardzo niewesoło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak rozrząd się wykrzaczył, to do zdjęcia obie głowice. Zapewne obie dostały, z reguły zgięty zawór = połamana prowadnica = konieczność wymiany. Taniej wyjdzie kupić głowice i dać do planowania.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo kupic nowy motor :-) jeszcze taniej wyjdzie np do asterki 1.6 3000 zl z przebiegiem 1.5 tys km hehe to do twojego pewnie jeszcze taniej

Edytowane przez pectore

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Tomcio931
      Dzień dobry, chciałbym się zapytać o sprzęgło w Corsie B. Mam taką, 3drzwiowa, silnik 1.2 X12SZ, 33kw. Pękł mi taki plastik przy pedale sprzęgła, szukałem trochę po forach i chyba to się nazywa samoregulator linki sprzęgła. 
       
      Musiałem na szybko dojechać do domu wiec poskładałem to na trytytyki - trzyma się na razie i nie widać dalszych pęknięć, ale chcę to wymienić jak najszybciej. 
       
      Szukałem gdzie to można kupić, ale nie mogę nigdzie trafić. Wiecie panowie czy to się wymienia tylko plastik, czy cały pedal z tym elementem? 
      Czy można kupić to gdzieś w sklepie, czy zostaje szrot? 
       
      W załączeniu zdjęcia, chodzi o ten biały element. 
       
      Dziękuję z góry za jakieś rady
      Pozdrawiam 
      Tomasz 


    • Przez Rempfs
      Witam,
      od dłuższego czasu rozglądam się za podłokietnikiem do astry h, jednak nie mogę znaleźć takiego który spełniłby moje oczekiwania. Zależy mi na tym, żeby podłokietnik przylegał do dolnego panelu, tak jak na tym zdjęciu. Czy ktoś ma namiar na firmę która ma w ofercie podłokietniku tego typu?


       

    • Przez gadgetPDZ
      Hej,
      temat często wałkowany na różnych forach, ale na każdym z nich brakuje mi sensownej odpowiedzi. W mojej merivie 1.7 CDTI 2004r. nie załącza się pierwszy bieg wentylatora. Standardowo uruchamia się na kilka sekund na najwyższym biegu i wyłącza się (przy działającej klimie). Sprawdziłem już bezpieczniki i jeden od klimatyzacji był przepalony, więc go wymieniłem. Wymieniłem również brązowy przekaźnik (plik pobrane jpg). Niestety dalej nic nie działa. Postanowiłem dobrać się do rezystora klimatyzacji, który jest prawdopodobnie winowajcą (internet tak mówi). Mam problem natomiast z jego wymianą. Jestem totalnie zielony z elektryki i nie mogę znaleźć takiego modelu jak mam ja. W moim modelu są dwa przewody przylutowane do blaszek, a w internecie części zamienne są na 4 blaszki (link do zamiennika: https://allegro.pl/oferta/rezystor-dmuchawy-opel-corsa-c-2000-meriva-2003-7596166727). Proszę o informację, czy mogę zakupić ten z 4 blaszkami i przylutować do jakiś dwóch konkretnych?

      Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
       


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.