Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Posiadam calibrę z 96r po swapie z 2.0 EcoTec na C25XE. Od niedzieli mogłem w końcu odebrać ją od mechanika i wyjechać na polskie drogi. Wczoraj niestety cali zgasła podczas jazdy i strzeliło coś w silniku, w dodatku podczas przekręcenia kluczyka, rozrusznik nie może załapać. Dodam, że pasek rozrządu oraz pompy jest na swoim miejscu. Co może jej dolegać? Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten pasek co widziałeś to zapewne pasek osprzętu, jest nim napędzana też pompa wody.

Pasek rozrządu jest pod osłonami.

Ale szukasz w dobrym kierunku, najpierw sprawdzenie rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, ściągnąłem tą pokrywę i pasek nie pękł, ale za to koło od rozrządu popękało i rozsypało się w drobny mak, mam nadzieję, że nic dalej nie uszkodziło, muszę wymienić pasek oraz koło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dobrze że została ci chociaż ta nadzieja. Ja bym była ostrożna z tym optymizmem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nawet tloki całe, to głowice napewno nie.

Zawory pogiete na 99%.

 

No i jak dostał tłok to siła została przeniesiona na panewki.

 

 

Więc teraz pytanie kto uszkodził koło.

Czy mechanik zmieniał rozrząd ?

 

Może być bardzo niewesoło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak rozrząd się wykrzaczył, to do zdjęcia obie głowice. Zapewne obie dostały, z reguły zgięty zawór = połamana prowadnica = konieczność wymiany. Taniej wyjdzie kupić głowice i dać do planowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo powrót do starego motoru :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo kupic nowy motor :-) jeszcze taniej wyjdzie np do asterki 1.6 3000 zl z przebiegiem 1.5 tys km hehe to do twojego pewnie jeszcze taniej

Edytowane przez pectore

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez domkaa
      Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc.
      Mam Opla Corsę D, 1,3 cdti, 2007r. Dzień przed kluczowym zdarzeniem, na komputerze zmienił mi się licznik km, które pozostały mi do przejechania, na 2 tys i w miarę jazdy ciągle rosły. Następnego dnia w trakcie jazdy silnik wyłączył się i już nie mogłam odpalić. Nie kręci rozrusznik, nie słychać pompki paliwa, na komputerze wyświetlił się błąd F. Po wielu próbach samochód odpalił na kilka minut po około godzinie. Postanowiliśmy odstawić go do elektryka, samochód jechał, dopóki nie najechałam na dziurę. Wtedy znów zgasł. Podejrzewaliśmy konieczność wymiany filtra paliwa, jednak po wymianie samochód już w ogóle nie odpala. Były sprawdzane bezpieczniki i przekaźniki i nie ma sterowania przekaźnikiem K34. Czy wiecie czym to może być spowodowane? Trzech mechaników nie chciało nawet podjąć próby sprawdzenia samochodu... 
    • Przez opelastraf300000
      Mam okazję kupić opla z silnikiem z14xep, niewielki przebieg pojazdu 100 tys km, ale silnik dwukrotnie remontowany (pierwsza naprawa nie wyszła - dalej brał olej) czy jest szansa że taki silnik bedzie jeszcze sprawny w dłuższym okresie eksploatacji?
    • Przez Coro1993
      Mam problem który się ciągnie za mną już jakieś 2 miesiące . Zacznijmy od początku , Posiadam astrę J sport tourer 1,4 t A14NEL  samochód ma problem przyspieszeniem ogólnie max jaki osiąga teraz wynosi jakieś 70-90 km/h , Próba wyciągnięcia czegoś więcej lub wciśnięcia pedału gazu do dechy jest równoznaczna z pojawieniem się błędu "Awaria pojazdu , skontaktuj się z serwisem "P0299 doładowanie silnika za niskie. W oplu wymieniłem bardzo dużo zaczynając od : regeneracja turbo , regeneracja dolotu ,czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym  , wszystkie uszczelki itp . Mój mechanik się podał i poradził żebym się udał do serwisu opla po diagnozę lub naprawę  niestety okazało się ze serwis jest jeszcze gorszy gdyż wymienił mi klepkę turbo na nowa po czym stwierdził ze to nie to i wsadził stara i chce zainkasować 345 e za robociznę (sprawa w toku nic jeszcze nie zapłaciłem ). W serwisie diagnoza jest taka że to wina braku katalizatora który mogą wymienić za 600 e ale nie wiadomo czy to pomoże , takie były słowa serwisanta  . Z dodatkowych informacji w samochodzie brak katalizatora jest wstawiona tulejka z aledrogo nie wyskakuje żaden błąd z tym związany , jest też wstawiona nowy gwint w jeden dok świecy zapłonowej gdyż poprzedni serwis spierdolił robotę i przykleił świece na klej ( długa historia ) ale samochód po tym zabiegu działał równy rok nie było żadnych zastrzeżeń .  Teraz pytanie czy ktoś miał podobne problemy gdzie chociaż zacząć szukać ? Dzięki za każdą pomoc . 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.