Gość GregWPR Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Z fachowcem dyskutowac nie bede, bo doswiadczenie mam mizerne. Z wlasnych i znajomych obserwacji wiem, ze po dluzszej jezdzie weze sa twardsze niz na zimnym i u wszystkich jest sykniecie na goracym lacznie z tym, ze potrafi zabulgotac.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69539-astra-g-22-dti-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/page/2/#findComment-560335 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 no to UPG popuszcza u tych co zagladales. Nei swiadczy to oczewiscie ze jest siadnieta uszczleka pdo glowica i ze nie jest auto zdatne do jazdy. JEdnakze tak jak mowilem to uszczleka i nie musi tryzmac zawsze w 100%. Poprostu moze przpeuszczac sladowe ilsoci po ilus tma latach. TO nie zarowka ze swieci albo nie swieci i tyle. Czyli nie mus miec dwóch stanów. Umnie po wymienie UPG nie ma zadnego cisnienia, zadnego psykniecia. Weze nei robia sie twarde itp sprawy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69539-astra-g-22-dti-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/page/2/#findComment-560342 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GregWPR Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 No niby wszystko sie zgadza, tylko dlaczego na zimnym wszystkie weze znow sa mieciutkie jak flak i nie ma psykniecia przy odkrecaniu korka? Gdzie sie podziwa to, co przepuscila uszczelka?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69539-astra-g-22-dti-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/page/2/#findComment-560391 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 delikatna rozszezalnosc cieczy jest oczewiscie wiec po ostygnieciu zmniejsza sie cisnienie. Zreszta myslisz ze wszystko jest tak szczlene w 100% w ukladzie wodnym?? A czemu jak kola poleza z rok czy nawet przeturlaja sie z rok na aucie to cisnienei spada w nich choc dziury przeciez w kolach nie ma?? Wlasnei wrocilem z podjazdu mojego. Kolega przyjechal astra G x16xel. Wymienilismy uszczleke pdo glowica. Mieszal sie plyn chlodzacy z olejem. W koore spalania nic nie szlo. Tylko ten budyn w ukladzie chldzenia. Od 10 do 16 wojowalem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69539-astra-g-22-dti-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/page/2/#findComment-560471 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GregWPR Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Smiem twierdzic, ze gdyby nieszczelnosci powodowaly ujscie cisnienia, to bylby tez wyciek. Jezeli plynu nie ubywa, to uklad mozna uznac za szczelny. Kolega sam uznal, ze istnieje zjawisko rozszerzalnosci cieplnej i stwierdzil rowniez, ze uklad powinien byc szczelny. Jedno + drugie = powstanie cisnienia w ukladzie. Dlatego nawet jezdzac na samej wodzie w ukladzie chlodzenia nie zagotujemy jej, bo wzrost cisnienia podniesie temperature wrzenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69539-astra-g-22-dti-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/page/2/#findComment-560587 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 w korku jest uszczleka i sprezyna ktora tez upusci znaczace cisnienie. Nie mowimy o cisnieniu kilku barów czy cos w tym stylu o takim mozna zapomnieć. Owszem jest zaleznosć wrzenia cieczy od cisnienia panujacego dlatego mowi sie o zimnym wrzatku u górali bo wysoko w gorach kawe ceizko zaparzyć gdyz przy cisnieniu obnizonym temperatura wrzenia wody to nie 100stopni tylko mniej jakies 80 stopni. Woda zamienia sie juz w pare a temepratury do zapażenia kawy nie ma. Dlatego tez sa takie naczynia jak szybkowary. Tu nie ma takich cisnien w ukladzie. TO trzeba wiedziec. Owszme panuje tam jakies cisnienie w ukladzie ale jest to cisnienei saldowe. trudno mowic ze jest jakies nadcisnienei jak wynosi 0.2 bara czy cos kolo tego. Odkrecenie korka na goracym spowoduje delikatne nawet nei spykniecie tylko jakby bekniecie. po zakreceniu i wystudzeniu silnika tez bedzie to samo czyli delikatne bekniecie. Uklad nie jest cisnieniowy. jest jedynie szczelny. Dlatego jak podasz z kompresora w zbiorniczek powietrze sprezone nawet uszczleniajac tylko szmatą i ręką to gwarantuje ci ze poleci woda z pompy tym otworkiem co zaskutkuje oczewiscie tym tez ze ta pompa raczje dugo nie pocianie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69539-astra-g-22-dti-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/page/2/#findComment-560620 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Nie masz racji wesol, ciśnienie musi być podniesione po to aby zwiększyć temp wrzenia. A zawór jest w korku na zbiorniku. Właśnie chodzi o to minimalne podniesienie ciśnienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69539-astra-g-22-dti-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/page/2/#findComment-560625 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 no to ja sie nei spotkalem z tym w zadnycm silniku ktory robilem w ASO z taka opcją. Bekniecie jest ale nie ma psykniecia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69539-astra-g-22-dti-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/page/2/#findComment-560687 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GregWPR Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 To jeszcze jedna uwaga: w warsztacie auto pewnie chwile odstalo zanim mechanicy zabrali sie za robote. U mnie tez po pol godziny od wylaczenia silnika nie ma zadnego syczenia, ani, jak kolega to nazywa, bekniecia. Odkrecam korek i cisza. Pewnie to samo jest w warsztatach, bo nikt nie zabiera sie za auto prosto z trasy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69539-astra-g-22-dti-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/page/2/#findComment-560875 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.