Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Z fachowcem dyskutowac nie bede, bo doswiadczenie mam mizerne. Z wlasnych i znajomych obserwacji wiem, ze po dluzszej jezdzie weze sa twardsze niz na zimnym i u wszystkich jest sykniecie na goracym lacznie z tym, ze potrafi zabulgotac.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69539-astra-g-22-dti-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/page/2/#findComment-560335
Udostępnij na innych stronach

no to UPG popuszcza u tych co zagladales. Nei swiadczy to oczewiscie ze jest siadnieta uszczleka pdo glowica i ze nie jest auto zdatne do jazdy. JEdnakze tak jak mowilem to uszczleka i nie musi tryzmac zawsze w 100%. Poprostu moze przpeuszczac sladowe ilsoci po ilus tma latach. TO nie zarowka ze swieci albo nie swieci i tyle. Czyli nie mus miec dwóch stanów. Umnie po wymienie UPG nie ma zadnego cisnienia, zadnego psykniecia. Weze nei robia sie twarde itp sprawy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69539-astra-g-22-dti-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/page/2/#findComment-560342
Udostępnij na innych stronach

No niby wszystko sie zgadza, tylko dlaczego na zimnym wszystkie weze znow sa mieciutkie jak flak i nie ma psykniecia przy odkrecaniu korka? Gdzie sie podziwa to, co przepuscila uszczelka?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69539-astra-g-22-dti-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/page/2/#findComment-560391
Udostępnij na innych stronach

delikatna rozszezalnosc cieczy jest oczewiscie wiec po ostygnieciu zmniejsza sie cisnienie. Zreszta myslisz ze wszystko jest tak szczlene w 100% w ukladzie wodnym?? A czemu jak kola poleza z rok czy nawet przeturlaja sie z rok na aucie to cisnienei spada w nich choc dziury przeciez w kolach nie ma??

 

Wlasnei wrocilem z podjazdu mojego. Kolega przyjechal astra G x16xel. Wymienilismy uszczleke pdo glowica. Mieszal sie plyn chlodzacy z olejem. W koore spalania nic nie szlo. Tylko ten budyn w ukladzie chldzenia. Od 10 do 16 wojowalem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69539-astra-g-22-dti-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/page/2/#findComment-560471
Udostępnij na innych stronach

Smiem twierdzic, ze gdyby nieszczelnosci powodowaly ujscie cisnienia, to bylby tez wyciek. Jezeli plynu nie ubywa, to uklad mozna uznac za szczelny.

Kolega sam uznal, ze istnieje zjawisko rozszerzalnosci cieplnej i stwierdzil rowniez, ze uklad powinien byc szczelny. Jedno + drugie = powstanie cisnienia w ukladzie. Dlatego nawet jezdzac na samej wodzie w ukladzie chlodzenia nie zagotujemy jej, bo wzrost cisnienia podniesie temperature wrzenia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69539-astra-g-22-dti-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/page/2/#findComment-560587
Udostępnij na innych stronach

w korku jest uszczleka i sprezyna ktora tez upusci znaczace cisnienie. Nie mowimy o cisnieniu kilku barów czy cos w tym stylu o takim mozna zapomnieć. Owszem jest zaleznosć wrzenia cieczy od cisnienia panujacego dlatego mowi sie o zimnym wrzatku u górali bo wysoko w gorach kawe ceizko zaparzyć gdyz przy cisnieniu obnizonym temperatura wrzenia wody to nie 100stopni tylko mniej jakies 80 stopni. Woda zamienia sie juz w pare a temepratury do zapażenia kawy nie ma. Dlatego tez sa takie naczynia jak szybkowary. Tu nie ma takich cisnien w ukladzie. TO trzeba wiedziec. Owszme panuje tam jakies cisnienie w ukladzie ale jest to cisnienei saldowe. trudno mowic ze jest jakies nadcisnienei jak wynosi 0.2 bara czy cos kolo tego. Odkrecenie korka na goracym spowoduje delikatne nawet nei spykniecie tylko jakby bekniecie. po zakreceniu i wystudzeniu silnika tez bedzie to samo czyli delikatne bekniecie. Uklad nie jest cisnieniowy. jest jedynie szczelny. Dlatego jak podasz z kompresora w zbiorniczek powietrze sprezone nawet uszczleniajac tylko szmatą i ręką to gwarantuje ci ze poleci woda z pompy tym otworkiem co zaskutkuje oczewiscie tym tez ze ta pompa raczje dugo nie pocianie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69539-astra-g-22-dti-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/page/2/#findComment-560620
Udostępnij na innych stronach

Nie masz racji wesol, ciśnienie musi być podniesione po to aby zwiększyć temp wrzenia. A zawór jest w korku na zbiorniku. Właśnie chodzi o to minimalne podniesienie ciśnienia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69539-astra-g-22-dti-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/page/2/#findComment-560625
Udostępnij na innych stronach

no to ja sie nei spotkalem z tym w zadnycm silniku ktory robilem w ASO z taka opcją. Bekniecie jest ale nie ma psykniecia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69539-astra-g-22-dti-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/page/2/#findComment-560687
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedna uwaga: w warsztacie auto pewnie chwile odstalo zanim mechanicy zabrali sie za robote. U mnie tez po pol godziny od wylaczenia silnika nie ma zadnego syczenia, ani, jak kolega to nazywa, bekniecia. Odkrecam korek i cisza.

Pewnie to samo jest w warsztatach, bo nikt nie zabiera sie za auto prosto z trasy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69539-astra-g-22-dti-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/page/2/#findComment-560875
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności