Skocz do zawartości
kristoppo

nierówna praca, gaśnięcie, nieodpalanie

Rekomendowane odpowiedzi

Występująca usterka Kedett E 1,6 1992 rok

 

1.Uruchomienie silnika bez dodawania gazu

Silnik pracuje poprawnie na 1200 obr. po 2 minutach zmniejsza obroty na 900 obr.

 

2.Po chwili zwiększam delikatnie obroty silnika w granicach 2,5 – 5 tys. Obr. silnik reaguje poprawnie

 

3.Silnik pracuje na wolnych obrotach – przy gwałtownym dodaniu gazu silnik wchodzi w prace stukowo – przerywaną

– zwolnienie pedału gazu – silnik pracuje na wolnych obrotach

Pełne naciśnięcie pedału gazu i przytrzymanie - silnik zachowuje się jak wyżej i przestaje pracować (przy pełnym przytrzymaniu pedału gazu)

 

4.Jazda – delikatnie przyspieszam pedałem gazu, silnik dobrze zachowuje się, w obrotach powyżej 2 tys. jest dynamiczny i tak można spokojnie jeździć.

Wyjeżdżam na zakupy około 3 do 4 km. Parkuję i po zrobionych zakupach (ok. 30 min.) nie mogę już odpalić samochodu. Rozrusznik kręci idealnie ale nie odpala. Zostawiam samochód na 2 godziny wracam i bez przeszkód odpala i jedzie (czyli odpala w momencie całkowitego ostygnięcia).

Powtarza się to co jakiś czas nie zawsze nie chce odpalić

 

5. Dodam, że wymieniłem

- komputer,

- aparat zapłonowy,

- kable wysokiego napięcia,

- aparat wtryskowy i „monowtrysk”

- i jeszcze czujniki temperatury na silniku.

 

Usterka była już przed wymianą części.

 

Po wymianie tych części przez jakiś czas jeździłem spokojnie bez usterki ,ale znów się pojawiła.

 

Co może być problemem / co jescze wypadałoby sprawdzić ?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij pokrywe zaworów i zabacz jak wygląda wałek rozrzadu , czy czasem nie ma którejś krzywki wytartej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszytsko ok z rozrządem


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brakuje mi tu sprawdzenia świec, też je wymieniłeś?


Podaj typ silnika, to co podałeś jest trochę mało żeby coś więcej myśleć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odłączyć czujnik temp i zobacz co się będzie działo. Zarówno na ciepłym jak i na zimnym. Zobacz czy będzie dobrze odpalał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez tragedia7
      Witam
      Prawdopodobnie muszę wymienić silnik w antarze 2.0 cdti kod silnika Z20DMH, moje pytanie brzmi czym się różni silnik Z20DMH od Z20S1? 
    • Przez Sulek44
      Witam
      Posiadam merivke z 2004 roku. 1.7 CDTI 101km. Jestem tu nowy przeglądałem forum ale nic nie znalazłem w temacie a więc do rzeczy. 
      Dziś rano nie chciała zapalić. Po powrocie z pracy podjąłem wyzwanie by odpalić. Próbowałem na samostarcie niby załapała ale nie odpaliła. Odpialem klemy na parę minut . Pogrzebałem przy wtyczkach czy się nie wypiely  i niby ok. Paliwo przy filtrze niby dochodzi. Podpiąłem klemy i nadal nic . Po spaleniu papierosa i ponownej próbie odpalił. Pochodzil chwilę i zgasł. Znów miał ciężko odpalić ale odpalił i znowu zgasł. Odpaliłem trzymałem na gazie żeby się podgrzał ale i tak gasł. 
      Po upływie 2 godzin od ostatniego odpalania stwierdziłem że odpalę może mu przeszło a tu niespodzianka odpalił ale obroty trzymał na poziomie 400 obrotów i nie reagował na wciśnięcie gazu . Miał ktoś taki przypadek ?
      Pozdrawiam 
    • Przez kopytko1
      Dzień dobry , mam pytanie do Was Znawców Opla,  a mianowicie :
       Teść posiada opla merive 1,7 cdti oznaczenie Z17dth 2007r. bez DPF,  po krótkiej  wycieczce i zgaszeniu silnika , już nie odpalił.  Auto przyholowane i  tak , świeci kontrolka immo ( auto z kluczykiem ) i kontrolka  awarii silnika . Samochód "kręci rozrusznikiem " ale nie odpala . Nie słychać też charaktrystycznej pompki paliwa po przekręceniu kluczyka. Mam opcoma ale nie łączy się z immo i ECU  z body się łączy  z abs i wspomaganiem też . Interfejs sprawdzony na innej merivie łączy się  bez problemu  z ECU . Bezpieczniki sprawdzone .  Napięcie na ECU jest , na przepływce też , na zasilaniu pętli immo przy stacyjce  też jest . Kluczyk sprawdzony  daje sygnał . W związku z tym mam pytanie o ewentualny schemat ponieważ  wiem ,że w oplach jest dość dużo powiązane ze sobą. Pin mam .
      PS. Dodam jeszcze ,że  podejżewałem ECU  i zakupiłem takie za 30 zł . aby sprawdzić czy fejs będzie się łączył - Nie łączy się ...
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.