Skocz do zawartości
kristoppo

nierówna praca, gaśnięcie, nieodpalanie

Rekomendowane odpowiedzi

Występująca usterka Kedett E 1,6 1992 rok

 

1.Uruchomienie silnika bez dodawania gazu

Silnik pracuje poprawnie na 1200 obr. po 2 minutach zmniejsza obroty na 900 obr.

 

2.Po chwili zwiększam delikatnie obroty silnika w granicach 2,5 – 5 tys. Obr. silnik reaguje poprawnie

 

3.Silnik pracuje na wolnych obrotach – przy gwałtownym dodaniu gazu silnik wchodzi w prace stukowo – przerywaną

– zwolnienie pedału gazu – silnik pracuje na wolnych obrotach

Pełne naciśnięcie pedału gazu i przytrzymanie - silnik zachowuje się jak wyżej i przestaje pracować (przy pełnym przytrzymaniu pedału gazu)

 

4.Jazda – delikatnie przyspieszam pedałem gazu, silnik dobrze zachowuje się, w obrotach powyżej 2 tys. jest dynamiczny i tak można spokojnie jeździć.

Wyjeżdżam na zakupy około 3 do 4 km. Parkuję i po zrobionych zakupach (ok. 30 min.) nie mogę już odpalić samochodu. Rozrusznik kręci idealnie ale nie odpala. Zostawiam samochód na 2 godziny wracam i bez przeszkód odpala i jedzie (czyli odpala w momencie całkowitego ostygnięcia).

Powtarza się to co jakiś czas nie zawsze nie chce odpalić

 

5. Dodam, że wymieniłem

- komputer,

- aparat zapłonowy,

- kable wysokiego napięcia,

- aparat wtryskowy i „monowtrysk”

- i jeszcze czujniki temperatury na silniku.

 

Usterka była już przed wymianą części.

 

Po wymianie tych części przez jakiś czas jeździłem spokojnie bez usterki ,ale znów się pojawiła.

 

Co może być problemem / co jescze wypadałoby sprawdzić ?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij pokrywe zaworów i zabacz jak wygląda wałek rozrzadu , czy czasem nie ma którejś krzywki wytartej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszytsko ok z rozrządem


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brakuje mi tu sprawdzenia świec, też je wymieniłeś?


Podaj typ silnika, to co podałeś jest trochę mało żeby coś więcej myśleć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odłączyć czujnik temp i zobacz co się będzie działo. Zarówno na ciepłym jak i na zimnym. Zobacz czy będzie dobrze odpalał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Getroyer
      Witam wszystkich. Zabrałem się za wymianę regulatora napięcia. Odkręciłem wszystkie śruby dostałem się do alternatora tyle że szpilka trzymająca alternator od dołu jest za długa i nie mogę jej wyciągnąć ponieważ dosięga ramy. Macie jakiś sposób na to czy będę musiał ją uciąć?

    • Przez vectrauser1992
      Witam niestety w moim Opelu  pojawił się poważny problem,który dosłownie unieruchomił moje auto. Mój pojazd to opel vectra b 1.6 v16 z końcówki 99 roku wyposażony w silnik x16xel. Jednak jest nietypowy bo ma zastosowane rozwiązanie z Z16 czyli nieszczęsna elektroniczna przepustnica DELPHI.

      opis usterki:
      Podczas jazdy samochód zgasł po wciśnięciu sprzęgła i hamulca. Ponowne odpalenie pojazdu to wariacja obrotów i rzucanie silnikiem w komorze. 
      Obroty skaczą poniżej 500 i silnik się  tak jakby zasusza. Kiedy dodaje się gazu to wchodzą obroty idą normalnie w górę ale jak spadają obroty się puści gaz to już nie utrzymuje domyślnych i spadają na sam dół i rzuca silnikiem a tym samym tez i całą budą.  Coś ewidentnie jakby go dusiło tak na mój chłopski rozum.

      Auto bez dodawania gazu pali bardzo ciężko po dodaniu gazu odpala ale zaczyna rzucać całą budą i obroty skaczą 300 i  koniec jak się doda gazu to jest okej aczkolwiek miedzy 2-3  tysiące obrotów jakby coś przycinało ale jak depczemy idzie dalej do góry. Nie świeci się check engine ani żaden tryb serwisowy nic z tych rzeczy. Przed awaria czasami mi się zdarzało raz na miesiąc dwa auto przechodziło w tryb serwisowy. odpalenie i zgaszenie auta naprawiało problem.
      błędy,które wychodziły to:



      wymiany w ostatnim czasie:
      Przed awaria około tygodnia czasu  wymieniany był wydech środkowy jednak auto jeździło z nowym wydechem miało moc itd przejechałem tym no nie wiem ze 100 km - dlatego osobiście bym to wykluczał. 

      diagnostyka:
      Sprzęt diagnostyczny jakim dysponuję to komputer z OPCOM i po przeprowadzeniu testów nie znalazło żadnych błędów. Oczywiście profilaktycznie i tak skasowałem błędy choć nie było co  do kasowania.
      Polepszenia się jakiś reakcji nic - zero. Dokonałem też twardego resetu poprzez wypięcie klem od akumulatora. Ponowne czytanie błędów bez jakichkolwiek efektów dalej zero. Sprawdziłem też metodą hamulec i gaz i niema błędów.
       

       
      Po 2 dniach czytania w internetach rożnych przypadków w większości wychodzą błędy powiązane z przepustnicą.  No to pierwsze co przepustnice wykręcam a tak kurka taka niespodzianka. W pełni elektroniczna przepustnica o zgrozo! No nic wykręciłem ja poczyściłem trochę uszczelka jest przerwana ale raczej wątpię by to miało wpływ bo przecież płaszczyznę dociska i to mocno. 

       
      Tak więc myślę ,ze z usterek można wykluczyć już:
      + silniczek krokowy bo go niema 
      +czujnik sterowania przepustnicą tego też niema tej okrągłej kostki
      Jest tylko jedna 8 pinowa do elektronicznej  DELPHI

       
      Na moje oko to trzeba byłoby dokonać diagnostyki przepustnicy czy jest sprawna tylko jak to zrobić/ Z tego co czytam to jest jakas maszyna do tego ale to kosztuje koło 5 tysiecy zł ( drożej jak auto :D)  Zarty zartami ale od 3 dni nie mam auta a jest kurcze potrzebne

      Czekam na wszelką pomoc i nakierowanie oplomaniaków bo widzę ze te v16 1.6 to baaardzo dużo ludzi miało z tym problem własnie ze gasło czy to w astrach g vectrach zafirach i całej rodzinie silników 1.6   Dlatego liczę,ze uda się to ogarnąć i oszczędzić worek pieniędzy u mechanika. 
       
       
    • Przez zaku4x4
      Witam moja astra h kopci na czarno przy gwałtownym przyspieszaniu, nie ma dpfa czy tak musi być? 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.