Skocz do zawartości
kristoppo

nierówna praca, gaśnięcie, nieodpalanie

Rekomendowane odpowiedzi

Występująca usterka Kedett E 1,6 1992 rok

 

1.Uruchomienie silnika bez dodawania gazu

Silnik pracuje poprawnie na 1200 obr. po 2 minutach zmniejsza obroty na 900 obr.

 

2.Po chwili zwiększam delikatnie obroty silnika w granicach 2,5 – 5 tys. Obr. silnik reaguje poprawnie

 

3.Silnik pracuje na wolnych obrotach – przy gwałtownym dodaniu gazu silnik wchodzi w prace stukowo – przerywaną

– zwolnienie pedału gazu – silnik pracuje na wolnych obrotach

Pełne naciśnięcie pedału gazu i przytrzymanie - silnik zachowuje się jak wyżej i przestaje pracować (przy pełnym przytrzymaniu pedału gazu)

 

4.Jazda – delikatnie przyspieszam pedałem gazu, silnik dobrze zachowuje się, w obrotach powyżej 2 tys. jest dynamiczny i tak można spokojnie jeździć.

Wyjeżdżam na zakupy około 3 do 4 km. Parkuję i po zrobionych zakupach (ok. 30 min.) nie mogę już odpalić samochodu. Rozrusznik kręci idealnie ale nie odpala. Zostawiam samochód na 2 godziny wracam i bez przeszkód odpala i jedzie (czyli odpala w momencie całkowitego ostygnięcia).

Powtarza się to co jakiś czas nie zawsze nie chce odpalić

 

5. Dodam, że wymieniłem

- komputer,

- aparat zapłonowy,

- kable wysokiego napięcia,

- aparat wtryskowy i „monowtrysk”

- i jeszcze czujniki temperatury na silniku.

 

Usterka była już przed wymianą części.

 

Po wymianie tych części przez jakiś czas jeździłem spokojnie bez usterki ,ale znów się pojawiła.

 

Co może być problemem / co jescze wypadałoby sprawdzić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij pokrywe zaworów i zabacz jak wygląda wałek rozrzadu , czy czasem nie ma którejś krzywki wytartej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszytsko ok z rozrządem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brakuje mi tu sprawdzenia świec, też je wymieniłeś?


Podaj typ silnika, to co podałeś jest trochę mało żeby coś więcej myśleć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odłączyć czujnik temp i zobacz co się będzie działo. Zarówno na ciepłym jak i na zimnym. Zobacz czy będzie dobrze odpalał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Gwardi
      Witam, posiadam Opla Astra H GTC z 2005 roku z zacnym silnikiem benzynowym 1.8 16v 92kW . Odkąd go kupiłem to miał już problem ze zbyt dużym spalaniem, sięgało ono rzędu 15l/100km po mieście a w trasie 6.7l/100km. Zostało wymienione: termostat z czujnikiem temperatury gdyż osiągał maksymalnie 65 stopni, sonda lambda za katalizatorem. Po podłączeniu komputera udało się uzyskać bład typu " Czujnik 1, o2 " ( zagubiła mi się kartka z tym błędem i nie jestem w stanie napisać go w 100% poprawnie jak się wyświetliło). Po wszystkich wymianach udało mi się zejść do 11l/100km. Oleju po mieście nie bierze, w trasie już bardziej chce mu się pić. Dodam jeszcze że przy małych prędkościach rzędu 20-40km/h potrafi lekko szarpać, nie zawsze ale czuć.
         I moje pytanie jest takie, czy to normalne że tyle pali, czy jednak coś jest nie tak ?
       
      Dziękuję za wszelkie podpowiedzi i pozdrawiam.
       
       
    • Przez Kamilxsb
      Witam 
      Dziś jak jechałem trasą w pewnym pomencie zgasła mi corsa.
      W trakcie jazdy zapadł mi się pedał gazu zapaliła się kontrola check engine a następnie  auto zgasło.
      Odczekałem 15-20 min odpaliłem kontrolki poznikały auto jedzie 5 min jazdy i znowu to samo.
      Odrazu gdy auto zgaśnie nie da się go odpalić trzeba chwile odczekać.
      Auto było przed wyjazdem na trasę zatankowane do pełna na firmowej stacji paliwa nie jakaś  z przypadku.
      W ostatnim czasie wymieniałem filtr paliwa , filtr powietrza, olej czyszczona była przepustnica.
      Wie ktoś co może być nie tak ? 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.