Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wesołych Świąt! :)

W ten świąteczny nastrój chciałem włączyć dziś sintrę, by w Wigilię przemówiła do mnie z radością, ale skubana zrobiła mi niespodziankę. Otóż zaczął ginąć mi litrami płyn chłodniczy podczas ostatniej przejażdżki. Wziąłem więc dziś autko na kanał, zalałem zbiorniczek i szukam wycieku. A tu nic. No to odpalam autko i czekam. Z początku dalej nic, ale po chwili coś mi zaczęło pryskać na głowę. Nie z chłodnica a z okolicy kolektora wylotowego. Patrzę, a tu się coś zaczyna pocić. Po chwili już był mocny zaciek czegoś wyglądającego jak rozrzedzony olej. Dla zobrazowania dołączam fotki z góry i dołu. Swoją drogą nie wiedziałem, że tam powinien być spaw... :)

Po chwili zbiorniczek płynu był już niemal pusty.

A teraz do rzeczy: co to może być (ja zakładam uszczelkę pod głowicą, szkodę w tysiącach złotych i kasację sinterki, ale idą święta, więc może poprawicie mi humor)?

Ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą? Jest sens to w ogóle naprawiać?

post-8383-0-68733200-1482437625_thumb.jpg

post-8383-0-71134600-1482437646_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78782-po%C5%82ykanie-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka to nie tragedia. Jak już się za to weźmiesz, to przy okazji wymień rozrząd i pompę wody to pojeździsz jeszcze parę lat.

 

Szukaj też innych objawów, bomblujący płyn, majonez w oleju, mocne dymienie na biało z wydechu.

I koniecznie sprawdź ciśnienie w cylindrach zanim zdejmiesz głowicę,

 

Refleks - UPG to nie tragedia - części z rozrządem ok 1000zł.

Dużo można samemu zrobić ale planować musi fachowy zakład.

Ale zanim zrzucisz głowice musisz wyeliminować inne możliwości ubytku płynu, oprócz tego co koledzy podali ja jeszcze przypomnę o chłodnicy oleju.

Dokładnie posprawdzaj wszystkie przewody i połączenia - poczytaj o Lipie Harnasia/Rafika.

 

A spaw na kolektorze to bolączka wszystkich opli z motorkami ECOTEC - pękają na potęgę - rzadko się trafia dobry koszt nowego od 600zł a srebrny (nierdzewka) powyżej 1000 - szkoda kasy.

 

Sprawdź też poziom oleju, czy czasem go nie przybyło.

 

1000 zl powiadacie. Zakładając, że to tylko uszczelka,i nic nie pękło. Spaw 600 zł. W przyszlym roku muszę wstawić nowy zbiornik LPG więc kolejne 800 zł albo więcej. Lekko licząc 2500 zł pewnych wydatków nie mówiąc o tym co może wyskoczyć w międzyczasie. Auto jest wartem może 4000 zł. Jak dla mnie, to nie ma sensu tego naprawiać.

Trochę szkoda, bo kilka dni temu robiłem przegląd i nawet diagnosta stwierdził, że jest w całkiem dobrym stanie. W końcu w ostatnich miesiącach wstadziłem nowe hamulce, opony, akumulator i parę innych elementów... Ale cóż, w styczniu go zezłomuję. Jak ktoś potrzebuje jakichś części, to mam na stanie wszystko i mogę tanio oddać w dobre ręce.

Edytowane przez ReFLeX

 

A kupisz inne , w które też na powitanie wsadzisz tyle, albo więcej.

 

Reflex - ja pisałem z planowaniem głowicy i uszczelkami elring rozrząd z pompą doltza, oleje i płyny - jak uważasz ale jak piszą koledzy - co kupisz za te pieniądze - a tak wiesz co masz.

 

Jeśli masz tam zwykłą butlę LPG to nowa kosztuje 250 zł + 100 zł za montaż.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności