Skocz do zawartości

Praca silnika


Gość power_opel

Rekomendowane odpowiedzi

Gość power_opel

Witam otóż jestem wyczulony na pracę silnika coś stuka strasznie się boję że to panewka ,lecz zdaje mi się że to hydrauliczne popychacze dodaje filmik z pracą mojego silnika i czekam na Wasze zdanie i opinię dodam że silnik nie był mocno rozgrzany było z 50 stopni ( nie palowalem na zimnym !!!) https://youtu.be/L2jiALDTm-0. Silnik to 2.0 16v leganza dodaje tutaj ,bo opel i daewoo to bardzo zbliżona kontrukcja rok temu silnik był po gruntownym remoncie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A dlaczego piszesz tutaj a nie w modelu?

W opisie masz V b więc tam odsyłam.


Ja tam słyszę bardziej jakieś łożysko a nie popychacze, panewka ma inny odgłos.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość power_opel

Dodam ,że jakby dźwiek sie nasilał ... łożyska ? rozrzad , wałki ? mechanik mówił ,że to popychacze ale nie za bardzo mu ufam. Dzwiek panewki to jaki mniej wiecej ?

Edytowane przez power_opel

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zdjął pasek osprzętu i się przysłuchał (altek i napinacz paska), jak szum dalej to mogą być rolki paska rozrządu lub napinacz.

Dopiero wtedy odsłuchiwać popychaczy.

Druga sprawa kolektor wydechowy musi być szczelny (odgłos podobny).

Głos panewek? jest to taki głuchy metaliczny stukot (tak bym go określił).

A że tak z ciekawości zapytam - wał i łożyskowanie nie sprawdzone?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik może mieć rację Jest różnica gdy silnik gorący i zimny ?

Jeśli jest to zalej świeży olej dobrej jakości i zrób wypad za miasto.

Wtedy posłuchaj czy dalej słychać klekot.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość power_opel

Wcześniej było tak jak sie rozgrzał to chodził idealnie a teraz to nie wiele pomaga może dlatego że już 7 tys. na oleju zrobiłem (motul 10w40) jest już czarny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie wiem jak Motul ale inne oleje 7 tysi to w sumie połowa przebiegu.

I taka jeszcze uwaga - nie ma sensu zbyt często wymieniać oleju, - olej po ok 1,5 - 3 tkm nabiera prawidłowych właściwości smarnych, zbyt częste wymiany oleju mogą spowodować przyspieszone zużycie łożyskowania wału - bynajmniej tak mnie uczyli w szkole. Co prawda teraz jest dużo zmian i może teraz jest inaczej ale ja zostaję przy swoim.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość power_opel

Ja wymieniam co 10 tys. max 12 tys. dodam ze 3 razy na tym silniku miałem okazje wymieniać bo wszystko było ładowane nowe (panewki, pierscienie...)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności