Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na wstępie ;)

A więc mam corsę B z gazem mieszalnikowym na silniku c14nz od ponad pół roku, generalnie auto nie sprawia większych problemów, da się je naprawić w 5 minut a części kosztują grosze.

 

Ale jest jednak pewien problem, z którym spotkało się sporo ludzi posiadających auta marki Opel... Niejednokrotnie przy chłodniejszej pogodzie, gdy występuje wilgoć (także w zimę) gdy wsiadamy do auta i chcemy odpalić na benzynie ale się nie uda... Check engine mruga dając do zrozumienia o problemie z immobilizerem...

Generalnie nie chcę tu nikogo pytać czemu tak jest, poprostu te auta tak mają chyba...

 

Tu rodzi się pytanie. Jakiś czas temu słyszałem, że sterownik od Kadetta (również c14nz) usunie problem, ponieważ nie ma zaprogramowanego immobilizera w ogóle.

Czy ktoś z obecnych tutaj ogarnia czy osprzęt c14nz w kadecie różni się jakimś urządzeniem przez co sterownik mógłby świrować ? Zrobiłem już jakiś czas temu taką podmiankę i co prawda problem z checkiem usunięty, ale obroty auta wariowały i sterownik nie chciał się zaadaptować. Mam jednak podejrzenia, że sterownik mógł być zwyczajnie walnięty, pozatym dali mi od 1.3 prawdopodbnie, nie wiem czy poza rozwiertem ten silnik się czymkolwiek różnił, mógł mieć nieco inne parametry wgrane chyba najwyżej.

 

Liczę na pomocne uwagi ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80062-corsa-b-14-8v-c14nz-temat-rzeka-mrugaj%C4%85cy-check/
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że od września przekopuję mnóstwo internetu żeby się coś dowiedzieć, za moment zerknę.Dzięki za info.

 

EDIT:

No tutaj problem widać, że rowziązany, ale to nie było raczej to, miał inne objawy, u mnie kontrolka check engine poprostu mruga sygnalizując problem z immo. Najlepszym rozwiązaniem na obecny moment byłoby wywalenie immo z auta.

Edytowane przez Qpt

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80062-corsa-b-14-8v-c14nz-temat-rzeka-mrugaj%C4%85cy-check/#findComment-667679
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj na ja37.Może cos jeszcze poradzi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80062-corsa-b-14-8v-c14nz-temat-rzeka-mrugaj%C4%85cy-check/#findComment-667684
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie może da się jakoś go obejść bez ingerencji w programowanie sterownika. Jeśli nie to, to wciąż sterownik z kadetta jest tańszym rozwiązaniem niż wyprogramowanie immo ze sterownika...Jak ktoś ma pomysł to chętnie wysłucham.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80062-corsa-b-14-8v-c14nz-temat-rzeka-mrugaj%C4%85cy-check/#findComment-667686
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy ktoś tutaj z ogarniających elektrykę widzi na tym schemacie jakąś opcję ominięcia immobilizera ?

Pozatym, co konkretnie ma oznaczać symbol przy X1 i X5 ? Nie mogę go nigdzie znaleźć.

Chodzi o fragment zaznaczony fragment schematu.

 

2eeyeqc.jpg

 

Dla ułatwienia:

K117 sterownik immobilizera

INS stacyjka

IMO - immobilizer

X1 - nie jestem pewien, jakaies polaczenie bez wtyczki pomostowej ?

X5 - informacja na deskę rozdzileczą i do silnika

MUL - Multec

MOT- Motronic

 

Schemat był po niemiecku więc mogą zaistnieć jakieś nieścisłości ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80062-corsa-b-14-8v-c14nz-temat-rzeka-mrugaj%C4%85cy-check/#findComment-667767
Udostępnij na innych stronach

X1 X5 - złącza elektryczne (kostki). Immo można wyciąć tylko i wyłącznie poprzez zmianę oprogramowania. Taka sama zasada jak wywalenie DPF-a.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80062-corsa-b-14-8v-c14nz-temat-rzeka-mrugaj%C4%85cy-check/#findComment-667769
Udostępnij na innych stronach

No niestety tak myślałem... Chociaż patrząc na schemat miałem jakieś nadzieje :D Albo wymienić sterownik na taki bez immo. Myślałem nad sterownikiem z kadetta bo tam na pewno immo nie było, ale nie jestem pewien czy nie ma jakichś różnic w osprzęcie silnika... (c14nz)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80062-corsa-b-14-8v-c14nz-temat-rzeka-mrugaj%C4%85cy-check/#findComment-667770
Udostępnij na innych stronach

Kadett na pewno nie miał immo. Może jeszcze poszukać do 94r z Astry F, też nie miały. W osprzęcie jeśli chodzi o elektryczny osprzęt, nie było różnic patrząc pod kątem sterownika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80062-corsa-b-14-8v-c14nz-temat-rzeka-mrugaj%C4%85cy-check/#findComment-667772
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, właśnie skupiałem się na Corsie, a z Astry fakt, również podejdzie. Zastanawiało mnie czy są różnice w osprzęcie Kadetta i Corsy, ponieważ już wcześniej podłączyłem sterownik z Kadetta do siebie, ale obroty jałowe świrowały, okropnie chodził, pozatym auto się wkręcało i tak dalej. Teraz dochodzę do wniosku, że może sam sterownik był uszkodzony...Ale też dali mi od 1.3, nie wiem czy to robi różnicę, bo te silniki się chyba tylko rozwiertem różniły.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80062-corsa-b-14-8v-c14nz-temat-rzeka-mrugaj%C4%85cy-check/#findComment-667773
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności