Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy to normalne że po 4 tygodniach postoju bateria rozładowana prawie do zera ??

Słyszałem że to się zdarzało rownież u innych czy ktoś ma doświadczenie w tym temacie może jakieś rozwiązanie tego problemu ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81427-vivaro-25cdti-akumulator/
Udostępnij na innych stronach

Myślę że motoryzacją nie masz do czynienia od wczoraj.

Więc pomyśl .

Masz autoalarm?Zostawiony na czuwaniu.Jak myślisz nie pobiera prądu?

Zmierzyłeś pobór prądu w spoczynku?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81427-vivaro-25cdti-akumulator/#findComment-676910
Udostępnij na innych stronach

to nawet w stanie czuwania nie powinien ciagnac prada na tyle duzo. Generlane auto nie powinno ciagnac wiecej jak 30mA. Wiecej to taki lekko stan podgoraczkowy. Dobre wyniki to tak ze 15 mA czy 20 mA. Sprawdz uplywnosc to bedziemy myslec co jest nie tak.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81427-vivaro-25cdti-akumulator/#findComment-676924
Udostępnij na innych stronach

po 30 minutach od zamkniecia Robercie bo moze UCH zrec

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81427-vivaro-25cdti-akumulator/#findComment-676951
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Myślę że motoryzacją nie masz do czynienia od wczoraj.

Więc pomyśl .

Masz autoalarm?Zostawiony na czuwaniu.Jak myślisz nie pobiera prądu?

Zmierzyłeś pobór prądu w spoczynku?

 

Po jakim czasie powinien przejść w stan czówania cały układ elektroniczny.

Bo mam 160mA przez około 90 sek a później spada do 22mA

Ale zauważyłem czasowe wzrosty poboru i w różnych odstępach czasowych.

Co wydaje się trochę dziwne .....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81427-vivaro-25cdti-akumulator/#findComment-679411
Udostępnij na innych stronach

22 to jest dobrze.

Może jakieś elektroniczne zabezpieczenia się co jakiś czas uaktywniają/

Masz tam alarm?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81427-vivaro-25cdti-akumulator/#findComment-679412
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem sam się rozwiązał. W końcu padł alternator.

I kolejny błąd.

Po wymianie alternatora. Komputer pokazuje błąd P2502

Podczas pracy napięcie ładowania 14.3V

Błąd się pojawił, skasowany i pojawia się ponownie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81427-vivaro-25cdti-akumulator/#findComment-681738
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość koni2305

Witam wszystkich. Podłączę się do tematu.

Kilka miesięcy temu miałem taką sytuację, że padł mi alternator (standardowo samochód z kluczykiem, informacja na wyświetlaczu "usterka ładowania akumulatora"). Został wymieniony alternator (na nowy/nowy). Wszystko działa zniknął komunikat z wyświetlacza i samochodzik z kluczykiem.

Z dwa tygodnie temu usterce uległ czujnik temperatury spalin..., usterka nie związana z pierwszą sytuacją, jednak auto trafiło na diagnostykę komputerem. Zapisanych w pamięci kilka błędów zostało skasowanych jedyny błąd którego nie da się usunąć to P2502 - "Informacja - wydajność alternatora". Operator diagnosta powiedział, że nie może tego błędu wykasować, i że to jest błąd uszkodzonego alternatora.

[Jak sprawdzić samemu, że są aktywne jakieś błędy, przekręcamy kluczyk auta w pozycję zapłon, po chwili kontrolka "samochód z kluczykiem" powinna zgasnąć, jeśli świeci nadal, w pamięci są zapisane błędy]

W moim przypadku ten jeden błąd P2502.

Moje pytania brzmią:

1.Co może powodować taki błąd i brak możliwości wykasowania go?

2. Czy oryginalny alternator posiada jakąś pamięć i nowy trzeba zaadoptować do auta aby błędu nie generował? (Mówiąc "pamięć alternatora" mam na myśli jakąś płytkę, która sobie zapisuje dane auta tak jak to jest np. w radiach samochodowych gdzie bez wylogowania go z poprzedniego auta nie będzie działało w innym).

W dniu 12.09.2017 o 10:45, AU_Robert napisał:

Czy to normalne że po 4 tygodniach postoju bateria rozładowana prawie do zera ??

Co do tematu przewodniego: Nie, to nie jest normalne. Jakiś pół roku temu miałem taki okres, że moje Vivaro stało ponad 3 miesiące wg. nie dotykane. Po tym czasie wsiadam do auta (podgrzałem świece na trzy razy) i odpaliło. Spodziewałem się że może już się rozładował więc aby na darmo prądu nie naciągać to otwierałem drzwi kluczykiem, nie centralnym zamkiem (aby na darmo prądu nie zabierać).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81427-vivaro-25cdti-akumulator/#findComment-718853
Udostępnij na innych stronach

Błąd opisywany jako zwarcie do masy w obiegu prądowym modułów sterujacych

Do sprawdzenia jest Pin J2 we wtyku X54

Czyli od wtyku do alternatora.Przewód szaro-czarny

W alternatorze to pin 2

 

2020-02-26_175155.png

2020-02-26_175632.png

2020-02-26_175813.png

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81427-vivaro-25cdti-akumulator/#findComment-718872
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności