Jump to content

Recommended Posts

Cześć jest sprawa.Ogólnie prawko 2 tygodnie a serce już w gardle dzisiaj było(stres straszny nie polecam). Sprawa jest taka że mi corsa C '01 (z10xe) umarła 60km od domu kiedy wracałem z Bydgoszczy.Objawy były takie że wracałem z arkad i w połowie drogi zapaliła mi się kontrolka akumulatora na 1 sek potem zgasłą na ok 5 pojawiła się znowu na 5 zgasła i zaczeła się palić nieustannie.Zjechałem na orlen, podejrzewałem alternator ale wszystko było ok.Wypikałem błędy i wyszło mi 0707. Zignorowałem to myślałem że dojadę.Jeszcze w bydz trochę wariowało mi radio nie mogłem go wyłączyć,migał itp. Jak wyjechałem z bydzi koło wojnowa wywaliło mi kontrolkę poduszek,potem ABS na końcu ESP i wyłączyło mi wspomaganie.Przestraszyłem się,zjechałem zgasiłem,potem go zapaliłem(kręcił trochę dłużej) ale chodził równo była tylko kontrolka akumulatora i nie działały liczniki.Kierunek i dzida do domu bez wspomagania,przejechałem 3 metry i mi stanął na drodze.Z kolegą przepchaliśmy na zjazd ( stanął na krzyżówce), Awaryjki, wypikałem błędy wyszło 0606.Próbowałem zapalił ale kręcił jakby aku padło, raz zapalił ale zaraz zgasła. Cholował nas sąsiad dziewczyny, im dalej holował tym gorzej było.O ile na postoju wszystko działało tak po 5 km straciłem kontrolę. wywiem się zatrzymał włączyły się postojowe i awaryjki które pikały i mrugały 100x na s. wraz z licznikiem zero kierunków brak świateł stopu szyby nie działają.Ciekawe było to że do 10km holowania jak wciskałem hamulec(musiałem na nim stać aby się zatrzymać taki twardy) to zapałał się licznik i wszystkie kontrolki po ok 10 km umarł całkiem.
Wiem długa historia, masakra czy ECU padło ? czy to zwara czy coś. Nie wiem co robić to było auto mamy do pracy kasy na naprawę brak (ecu używane pewnie 400zł). Jest jakaś nadzieja. Auto stoi u dziewczyny z odłączonym aku bo światła i awaryjki mrugały 100x s i nie mogłem ich wyłączyć, nic nie działało.

Edited by tobexor

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jaki sposób stwierdziles ze alternator ok? Druga sprawa, nie masz czasem alarmu lub zabezpieczenia? Próbowałes odpalić auto z dobrze naładowanym aku?Od tego bym zaczał. Może zbyt slaby aku wygenerował błedy

Edited by mk5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też tak myślę, że brak ładowania krzaczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W jaki sposób stwierdziłeś ze alternator ok?

 

pamiętam z prawka że jak ci się zaświeci aku podczas jazdy to jest brak ładowania przez niedziałający alternator

 

po 12 jadę do dziewczyny auto zaholować do mechanika ale najpierw załatwię dobre aku i zobaczę czy to coś da

Dobra byłem po auto sprawa jest taka że na nowym aku bez problemu odpaliła ale nadal świeciła się kontrolka akumulatora.Alternator padł, łożyska całe bo nic nie słychać, wieczorem sprawdzę jeszcze co i jak.Na jutro mam mechanika i lawetę więc się zrobi.

Takie pytanko?. Spasowałby alternator z corsy b 1.4 km x14sz. wyglądają bardzo podobnie.

Edited by tobexor

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie możesz sobie zmierzyć jakie ma ładowanie?

Multimetr kosztuje 20 zł a przydaje się w życiu codziennym prawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisałem ze aku i powinno byc po sprawie. Na altku poszukaj naklejki jezeli ta sama moc i reszta taka sama to powinno styknąć. choć podejrzewam że od x14sz moze byc za słaby

Edited by mk5

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@adam1954,

już sprawdziłem aku było rozładowane ewidentnie nie było ładowanie na aku było 10.8 V

co do naklejki to nie mogę jej znaleźć. Ale alter od silnika 1.4 za słaby do 1.0 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markowi pewnie chodziło że w CC możesz mieć np 100 a CB 1.4 może być 70

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak, w cc masz wspomaganie elektryczne, nie wiem czy klime masz tez, wiec wieksze zapotrzebowanie na prad, ale czy altki sa rózne nie wiem, tylko podejrzewam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.