Skocz do zawartości
jacz

Astra gaśnie BRAK PRZEPŁYWKI ORAZ KROKOWCA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z Astrą G. 1,6 l, 16V, benzyna - gaz, 2003

Auto gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań. Na gazie jak i na benzynie.

 

Przepustnica jest sterowana elektronicznie czyli nie mam silnika krokowego. Nie mam także przepływomierza, mam jedynie czujnik powietrza dolotowego.

Pompa paliwa odpada, bo na gazie także gaśnie.

 

Na tablicy nie ma żadnego błędu, żadnego check engine.

Więc wykluczyłem sterownik silnika. Po podpięciu pod komputer pokazało, że sonda jest niedogrzana i ogólnie błąd sondy. Lecz oporność sondy to 5 omów i nie ma także check engina. Filtry, świece itp było wymieniane w tym miesiącu. Na zimnym silniku jest w sumie ok, po rozgrzaniu problem staje się widoczny.

 

Poniżej długa historia od czego się zaczęło.

Pękł wężyk od termostatu i silnik się trochę przygrzał. Wymieniłem termostat i po tym zaczął gasnąć. Stwierdziłem więc, że może to od przegrzania więc odstawiłem do mechanika, który zauważył, że dymi na niebiesko i powietrze zbiera się w zbiorniczku wyrównawczym, więc wymiana uszczelki pod głowicą oraz pierścieni.

Po remoncie problem nie zniknął. Silnik chodzi dobrze i nigdzie nie cieknie, jest na dotarciu, lecz niestety gaśnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co z doloem?

Szczelny?

Jakie są wskazania Mapsensora.?

Co z głowicą było robione?

Zawory i głowica sprawdzone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dolot jest szczelny, nigdzie nie dostaje się powietrze.

W głowicy była wymieniana uszczelka oraz sama głowica była planowana. Zawory i głowica jest ok, auto jest jeszcze mocniejsze niż przed naprawą, chodzi cichutko, przyspiesza bardzo dobrze i równo.

Dziś podjadę na diagnostykę TECH 2. Popołudniu obejrzę jeszcze dokładnie cewkę i jakąś zastępczą spróbuję załatwić. Aczkolwiek nie słychać aby nie palił na któryś z cylindrów, jednak zdarza się delikatne zadławienie przy niższych obrotach.

Edytowane przez jacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla tego pisałem abyś sprawdził Mapsensora.

On tutaj pełni rolę przepływki.

Na jego podstawie jest dobierana dawka paliwa tak na Pb jak i na LPG (ma własny Mapsensor i obydwa można porównać jaka jest wartość)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mapsensor pełni rolę przepływki to może tak jak w dieslu - odłączyć wtyczkę i zobaczyć czy auto jedzie lepiej...

Oczywiście pojawi się błąd...

 

Sent with handy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mapsensor pełni rolę przepływki to może tak jak w dieslu - odłączyć wtyczkę i zobaczyć czy auto jedzie lepiej...

Oczywiście pojawi się błąd...

 

Sent with handy.

Ciekawa teoria, spróbuje.

Tymczasem załatwiłem sobie inną cewkę na testy, aczkolwiek pojawił się problem. Wtyczka jest odwrotnie :D Czy mogę ją po prostu wyjąć i odwrócić jakoś?

 

20171222_172607.jpg 20171222_172640.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cewka niewiele pomogła.

Natomiast nie mogę znaleźć mapsensora? Gdzie mogę go znaleźć?

Oraz zauważyłem, że mój licznik nie ma check engina. Powoli zaczynam się zastanawiać co ja mam za wynalazek.

 

20171223_131621.jpg 20171223_131634.jpg 20171223_131725.jpg 20171223_132348_1.jpg 20171223_132348_1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz napisane

http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-map-sensora-astra-g-vt1958.htm

 

Ale zaraz co ci sie oświeca po przekręceniu kluczyka.?

Czyżby gazownik zlikwidował konrolkę celem przykrycia swojej bezradności?

 

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1489461.html

post-37019-0-43267400-1514035547_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm map sensor znalazłem tutaj.

20171223_142858.jpg 20171223_1316342.png

 

Po jego odłączeniu, żadnego szarpania, żadnego gaśnięcia, jedynie obroty są trochę niestabilne od 900 - 1100 obrotów, ale ani razu nie zgasł i nie szarpnął.

 

Po przekręceniu kluczyka mam taki oto obrazek. Już w sumie wcześniej zauważyłem, że nie mam checka, ale olałem to bo myślałem, że auto jest tak super, że aż go nie pokazuje wcale :)

 

20171223_143759.jpg

 

Od lewej: poduszki, ręczny, akumulator, olej, żółta górna to auto z kluczem, potem po prawej abs oraz paliwo rezerwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostaje opcom.

I opier....l dla gaziarza.

 

To z kluczykiem też coś znaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.