Skocz do zawartości

Pobór prądu na postoju przez instalacje LPG


Gość Adam321

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jest to mój pierwszy post na tym forum. Także witam wszystkich.


Posiadam Opla Astre 2 (sedan) rocznik 2005. W 2013 był zainstalowany gaz. Samochód kupiłem w tym roku w styczniu.


Posiadam akumulator 12 V , 44 Ah


Problem mam taki: rozładowuje mi sie akumulator na postoju i nie wiem czy to wina akumulatora czy samochodu. Nie wiem ile akumulator ma lat i poprzedni właściciel też nie pamięta.

Poprzedni właściciel nic nie mówił o żadnych problemach z rozładowaniem (ale tez może dlatego że auto było używane codziennie)

Tak więc auto odkąd je kupiłem długo stało, jeździłem może 40 minut co drugi dzień.

Pewnego dnia po dwóch dniach stania na parkingu auto nie ruszyło. Nawet rozrusznik sie ledwo krztusił. Nie dało sie podładować kablami z innego auta. To podładowałem prostownikiem 12 godzin. Jeździłem znowu tydzień też ale mało. I po tygodniu po pewnej nocy stania na parkingu pojechałem autem i podczas jazdy na chwile sie zatrzymałem i wyłączyłem silnik i juz nie odpalił. Tym razem dało sie od kumpla odpalić kablami z jego aku. Tego samego dnia pojechałem na diagnoze akumulatora do sklepu z akumulatorami. I gośc powiedział że akumulator jego zdaniem jest dobry tyle ,że naładowany w 10 % a alternator dobrze ładuje. I zanim kupie nowy akumulator to mam pojechać do elektryka żeby mi sprawdził czy coś nie kradnie prądu na postoju.


Ale zanim pujde do elektryka to zacząłem sprawdzac na własna rękę multimetrem.

Po pierwsze podładowałem prostownikiem tym razem ponad 24 godziny.


Na youtubie dowiedziałem sie jak mierzyć uciekające ampery na postoju i jak mierzyć stan naładowania akumulatora.


Akumulator na drugi dzień po pełnym naładowaniu miał już tylko 12.2 V. Po kolejnej nocy (odłączony od klemr) miał 11.9. Uruchomiłem silnik na 15 sekund i na uruchomionym silniku miał 14.4 V. Jak wyłączyłem silnik to po chwili spadł do 12.2 i tak juz stał.


Nastepnie zmierzyłem pobór amperów na postoju


Tak więc po ustawieniu zakresu multimetra na 10 A. Przy wyłączonym samochodzie,wyciągniętej zapalniczce,zamkniętych drzwiach, i wciśniętym przyciskiem przedniej klapy (żeby auto "myslało" że jest zamknięta) auto na postoju pobiera mi 10mA (10 miliamperów). Tak więc po pierwsze wyciągnąłem bezpiecznik z kabla do instalacji LPG (był najbliżej to akurat ten spróbowałem) i autko pobierało mi już tylko 4mA (czyli ponoć prawidłowo bo z tego co czytałem to stare auta bez skomplikowanych urządzeń powinny brać od 4 do 5 mA na postoju).


I teraz pytanie. Czy instalacja gazowa w aucie powinna pobierać na postoju jakiekolwiek ampery ? (nawet te 6mA?)


Czy ogólnie rzecz biorąc pobieranie 10 mA na postoju to jest duzo czy w normie ?

Bo jak pobór 10mA na postoju to nie dużo to może faktycznie musze kupić nowy aku.


Jeżeli ktoś z Was mógłby mi pomóc będe bardzo wdzięczny :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być ok 20 mA

Ale sterownik 2 gen LPG u mnie ciągnął ok 15 mA

Czyli ok. 35 mA

 

Ale nie wiem czy dobrze sobie pomierzyłeś.

10 mA to 0,01 A

Czy u ciebie było 0.1 A?

Czy 0.01 A?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być ok 20 mA

Ale sterownik 2 gen LPG u mnie ciągnął ok 15 mA

Czyli ok. 35 mA

 

Ale nie wiem czy dobrze sobie pomierzyłeś.

10 mA to 0,01 A

Czy u ciebie było 0.1 A?

Mierzyłem multimetrem ustawionym na zakres 10 A. I bez bezpiecznika gazu na ekranie wyświetlało sie 0.04 a z podłączonym gazem 0.10 (czyli wg instrukcji na youtubie są to kolejno 4 i 10 miliamperów) . Kurzce szkoda że linku z yt nie da sie wysłac wg którego mierzyłem. Tak czy inaczej jak wpisze sie w yt: "jak zmierzyć pobór prądu miernikiem" to to jest pierwszy filmik jaki wyskakuje z kanału Forum Wiedzy Pl (filmik trwa 5:48)

Edytowane przez Adam321

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie 0.10 A to jest 100mA a nie 10

 

A 0.04 A to 40 mA

A racja pomyliłem sie. No to poprawka. Bez bezpiecznika LPG bierze mi 40 mA a z bezpiecznikiem 100mA. Sory za błąd

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kierunek gazownik aby sprawdził sterownik od LPG lub go podmienił na inny.

A aku i altek na razie zostają :D

 

A 40mA to też trochę dużo więc po kolei wyjmuj bezpieczniki w aucie i sprawdzaj po wjęciu którego spadnie do 0.02-0.01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kierunek gazownik aby sprawdził sterownik od LPG lub go podmienił na inny.

A aku i altek na razie zostają :D

I tak zrobię. Dziękuje bardzo za tak szybką odpowiedź. Dam znać co powiedział gazownik.

Czyli kierunek gazownik aby sprawdził sterownik od LPG lub go podmienił na inny.

A aku i altek na razie zostają :D

 

A 40mA to też trochę dużo więc po kolei wyjmuj bezpieczniki w aucie i sprawdzaj po wjęciu którego spadnie do 0.02-0.01

czyli 20-10 mA ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamki zamykają sie na raz. Co do gazownika to jestem ugadany na poniedziałek i powiedziałem im przez tel że ich instalacja (bo u nich był robiony gaz) przy wyłączonym aucie zabiera mi 60 miliamperów ale już przez tel gadali ,że to dziwne bo nie powinna nic zabierać. Tak czy inaczej zobaczą w poniedziałek.

 

Co do pozostałych 40 mA to sprawdzałem upływ amperów narazie na 7 głównych bezpiecznikach (pod maską obok akumulatora). Po kolei wyciągałem każdy i amperomierz ciągle wskazywał 0.10 (bo ten bezpiecznik z przewodu LPG mam wsadzony). Aż trafiłem na ten właściwy i po jego wyciągnięciu pierwsze co zauważyłem to jak dotknąłem sondami napięcie dodatnie z akumulatora i kleme to nie zaczęły migać światła (a migają za każdym razem 30 sekund kiedy przykładam te sondy). No i po drugie czyli najważniejsze to pomiar wykazał 0.06. Czyli znalazło się te 40 mA. Tak więc zobaczyłem co w aucie działa a co nie działa. Zamek na pilot sie otworzył. Lampka w kokpicie sie świeci. Ale nie działają światła zewnętrzne. Spróbowałem odpalić auto. I rozrusznik tak jakby normalnie działał (słychać normalny zdrowy dźwięk jakby auto miało sie zapalić) ale auto nie zapala.

 

Nie wiem czy mam sprawdzać jeszcze te wszystkie bezpieczniki pod kierownicą skoro ten jeden na górze zabiera 40 mA?

 

I z tym jak mniemam to już nic sie nie da zrobić no bo jak nie działają światła i auto nie zapala to bezpiecznik musi tam być. No ale 40 mA to nie tragedia chyba.

 

Na zdjęciu widać ten jeden wyjęty bezpiecznik (drugi z prawej).

post-58244-0-68982800-1519407280_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności