Skocz do zawartości

Zgasł na trasie, brak błędów


Gość wynarator

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wynarator

Panowie,

astra 3 2004, taka sytuacja mnie spotkała: byłem w trasie, a w trasie jak to w trasie, było troszkę pałowania i hamowania silnikiem, więc auta nie oszczędzałem, przejechałem 100km i nagle przy prędkości ok. 120km/h samochód zgasł - bez żadnego szarpnięcia, zapaliła się kontrolka service i gładziutko zgasł. Na poboczu próbuję go kręcić i nic, silnik za to podczas kręcenia pracował bardzo niekulturalnie, mocno trzęsło i miał odrobinę dziwny dźwięk.

 

Otworzyłem maskę, z komory silnika dolatywał jednostajny pisk, ciężko mi określić z czego dokładnie.

 

Jedyne błędy jakie odczytałem metodą nożną (i te same błędy potwierdził później komputer) to

019011 -  Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy oraz

050074 -  Czujnik prędkości własnej pojazdu - usterka

 

ale wydaje mi się, że są kompletnie nieistotne (chyba pojawiają się zawsze po tym jak auto zgaśnie w trakcie jazdy).

 

Odczekałem na poboczu 10 min, kręcę znowu - jak dziecko, odpalił kulturalnie, bardzo ostrożnie i delikatnie przejechałem kolejne 5km i znowu to samo, znowu odczekałem 10 min i przejechałem ostatnie 5km, bo akurat tyle miałem do znajomego. Znajomy miał komputer, odczekaliśmy z 30 min, wsiedliśmy do auta i dawaj - zrobiliśmy ostre 20km, piłowałem go do odcięcia i kompletnie nic się nie wydarzyło - silnik chodził jak marzenie, wszystkie parametry w normie, nie wyskoczyły żadne błędy. Zagrzałem go do 98 st, bo myślałem, że może termostat, ale raczej jest sprawny, bo po temperaturze było widać że się otwiera i zaraz spadała. Tego samego dnia przejechałem 120km/h nie przekraczając 2k rpm i z prędkością 80km/h (temp. płynu nie przekroczyła 85 st) dojechałem bez przeszkód do domu. Po tym jak kolega wykasował dwa wspomniane wyżej błędy nic się nie pojawiło.

 

No i to są niestety najgorsze usterki, bo kompletnie nie mam żadnego punktu zaczepienia, a strach jechać gdzieś dalej. Dodam jeszcze, że bardzo rzadko jeżdżę w trasę, zazwyczaj kręcę się po mieście i absolutnie żadnych problemów nie było, dopiero jak go przegoniłem jak wyżej to się taki zonk pojawił. Napiszę co wiem:

 

- rozrząd robiony 40 tys. km temu

- ostatnio zgasł w trakcie jazdy, powodem był spalony styk na obudowie filtra paliwa, nieszczelność prowadziła do problemów z ciśnieniem w układzie paliwowym

- miałem zapocone wtryskiwacze i dwie uszczelki wymieniłem

- w styczniu wymieniłem alternator i akumulator

- miesiąc temu testy przelewowe, wtryskiwacze są ok

- oleju nie bierze, mocno dymi tylko jak ostro przyspieszam na zimnym silniku

- pół roku temu były spadki mocy, wymieniony czujnik doładowania turbiny

 

No i jeszcze jedna informacja, może być kompletnie bez znaczenia, ale jak się spowiadam to się spowiadam: przy ok. 120-130km/h samochód wpada w nieprzyjemne wibracje, czuć je i na kierownicy i na całym samochodzie, obstawiam że mam troszkę zgiętą felgę, ale że pewności nie mam, to lepiej wspomnieć niż nie wspomnieć ;) 

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł co można sprawdzić? Po głowie chodzi mi tylko czujnik położenia wału, ale to taki ślepy strzał.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc,

Wynarator

Edytowane przez wynarator

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wynarator napisał:

ostatnio zgasł w trakcie jazdy, powodem był spalony styk na obudowie filtra paliwa, nieszczelność prowadziła do problemów z ciśnieniem w układzie paliwowym

 

I co  z tym zrobiłeś?

3 godziny temu, wynarator napisał:

Po głowie chodzi mi tylko czujnik położenia wału, ale to taki ślepy strzał.

Sprawdzić go możesz tylko o ile sobie przypominam to Wesol kiedyś pisał że dieslu on jest tylko potrzebny przy odpalaniu.

Ale sprawdzić nic nie kosztuje.

A jak sprawdzić są nawet filmiki jak to zrobić.

 

 

A ogólnie to ja bym sprawdzić wiązkę czy nie ma tam jakichś przetarć czy przegryzień od np. kuny

Świadczyła by o tym dwie ostatnie liczby w błędzie P0190. Ta 11 jest oznaczona jako zwarcie z masą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wynarator

Wymieniłem całą obudowę filtru paliwa i to pomogło, zresztą jak gasł przez zapowietrzenie to robił to z szarpnięciem, teraz robi to bardzo gładko. Wiązkę na pewno sprawdzę. Wczoraj sytuacja się powtórzyła, zgasł na zimnym silniku zaraz po odpaleniu i to dwa razy, za trzecim razem odpalił i cały dzień jeździłem bez problemu.

 

Dzisiaj znajomy podpowiedział, że to może być EGR - ja na początku odrzuciłem taką możliwość, bo spodziewałem się przy zapchanym EGR będzie raczej dławić silnik i ew. włączy się tryb service z ograniczoną mocą, ale znajomy się zaklina że w jakimś oplu zapchany EGR również gasił silnik w ten sposób.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie zapchany musi być.

Może się otwierać na wolnych i też zgaśnie.

Poczytaj na forum jak się robi test EGR w Opcomie i jak się wtedy zchowuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wynarator

Dzięki za sugestie Panowie, mój ślepy strzał okazał się prawidłowy i na diagnostyce u mechanika gościu znalazł jakieś nieprawidłowe odczyty na czujniku położenia wału korbowego - po jego wymianie póki co nie mam żadnych problemów, nowy bosch z robocizną kosztował mnie 340 zł (jakby ktoś kiedyś miał podobny problem).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wynarator

Aktualizacja, strzał był nieprawidłowy, po ~500km od wymiany czujnika zrobiło się dokładnie to samo. Będę dawał znać jak coś odkryję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość irek711
W dniu 1.07.2018 o 11:13, wynarator napisał:

Jedyne błędy jakie odczytałem metodą nożną (i te same błędy potwierdził później komputer) to

019011 -  Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy oraz

050074 -  Czujnik prędkości własnej pojazdu - usterka

 

ale wydaje mi się, że są kompletnie nieistotne (chyba pojawiają się zawsze po tym jak auto zgaśnie w trakcie jazdy).

Ciekawe rzeczy . Dla mnie jako urzytkownika laika pierwszy błąd sugeruje przyczynę niedomagania .

Ale jak mówię o ile przy mechanice mogę sam coś pogrzebać to z elektryką to już kiepsko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wynarator

Tzn. błędy są te co w pierwszym poście: 019011 oraz 050074, więc uznałem je za mało istotne, może jednak faktycznie coś jest z ciśnieniem paliwa, tylko teraz zgadywanie, czy z czujnikiem czy z zaworem :/ Dzisiaj mi zgasł na zimnym silniku, po prostu było upalnie i stał na słońcu, oczywiście po trzech minutach odpalił i jeździł bez problemu. Być może w weekend znajdę czas na demontaż i czyszczenie EGR, jak to nie pomoże to poszukam tego czujnika - ma może ktoś nr katalogowy? Jak szukam po necie to są takie po 150 i 500 zł i kompletnie różnią się wyglądem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu możesz po nr VIN poszukać - https://opel.7zap.com/pl/car/

I mała uwaga ople za bardzo nie lubią zamienników - więc najlepiej znaleźć taki jaki był zamontowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności