Gość wynarator Opublikowano 1 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2018 (edytowane) Panowie, astra 3 2004, taka sytuacja mnie spotkała: byłem w trasie, a w trasie jak to w trasie, było troszkę pałowania i hamowania silnikiem, więc auta nie oszczędzałem, przejechałem 100km i nagle przy prędkości ok. 120km/h samochód zgasł - bez żadnego szarpnięcia, zapaliła się kontrolka service i gładziutko zgasł. Na poboczu próbuję go kręcić i nic, silnik za to podczas kręcenia pracował bardzo niekulturalnie, mocno trzęsło i miał odrobinę dziwny dźwięk. Otworzyłem maskę, z komory silnika dolatywał jednostajny pisk, ciężko mi określić z czego dokładnie. Jedyne błędy jakie odczytałem metodą nożną (i te same błędy potwierdził później komputer) to 019011 - Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy oraz 050074 - Czujnik prędkości własnej pojazdu - usterka ale wydaje mi się, że są kompletnie nieistotne (chyba pojawiają się zawsze po tym jak auto zgaśnie w trakcie jazdy). Odczekałem na poboczu 10 min, kręcę znowu - jak dziecko, odpalił kulturalnie, bardzo ostrożnie i delikatnie przejechałem kolejne 5km i znowu to samo, znowu odczekałem 10 min i przejechałem ostatnie 5km, bo akurat tyle miałem do znajomego. Znajomy miał komputer, odczekaliśmy z 30 min, wsiedliśmy do auta i dawaj - zrobiliśmy ostre 20km, piłowałem go do odcięcia i kompletnie nic się nie wydarzyło - silnik chodził jak marzenie, wszystkie parametry w normie, nie wyskoczyły żadne błędy. Zagrzałem go do 98 st, bo myślałem, że może termostat, ale raczej jest sprawny, bo po temperaturze było widać że się otwiera i zaraz spadała. Tego samego dnia przejechałem 120km/h nie przekraczając 2k rpm i z prędkością 80km/h (temp. płynu nie przekroczyła 85 st) dojechałem bez przeszkód do domu. Po tym jak kolega wykasował dwa wspomniane wyżej błędy nic się nie pojawiło. No i to są niestety najgorsze usterki, bo kompletnie nie mam żadnego punktu zaczepienia, a strach jechać gdzieś dalej. Dodam jeszcze, że bardzo rzadko jeżdżę w trasę, zazwyczaj kręcę się po mieście i absolutnie żadnych problemów nie było, dopiero jak go przegoniłem jak wyżej to się taki zonk pojawił. Napiszę co wiem: - rozrząd robiony 40 tys. km temu - ostatnio zgasł w trakcie jazdy, powodem był spalony styk na obudowie filtra paliwa, nieszczelność prowadziła do problemów z ciśnieniem w układzie paliwowym - miałem zapocone wtryskiwacze i dwie uszczelki wymieniłem - w styczniu wymieniłem alternator i akumulator - miesiąc temu testy przelewowe, wtryskiwacze są ok - oleju nie bierze, mocno dymi tylko jak ostro przyspieszam na zimnym silniku - pół roku temu były spadki mocy, wymieniony czujnik doładowania turbiny No i jeszcze jedna informacja, może być kompletnie bez znaczenia, ale jak się spowiadam to się spowiadam: przy ok. 120-130km/h samochód wpada w nieprzyjemne wibracje, czuć je i na kierownicy i na całym samochodzie, obstawiam że mam troszkę zgiętą felgę, ale że pewności nie mam, to lepiej wspomnieć niż nie wspomnieć Czy ktoś ma jakiś pomysł co można sprawdzić? Po głowie chodzi mi tylko czujnik położenia wału, ale to taki ślepy strzał. Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc, Wynarator Edytowane 1 Lipca 2018 przez wynarator   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84240-zgas%C5%82-na-trasie-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 1 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2018 3 godziny temu, wynarator napisał: ostatnio zgasł w trakcie jazdy, powodem był spalony styk na obudowie filtra paliwa, nieszczelność prowadziła do problemów z ciśnieniem w układzie paliwowym I co z tym zrobiłeś? 3 godziny temu, wynarator napisał: Po głowie chodzi mi tylko czujnik położenia wału, ale to taki ślepy strzał. Sprawdzić go możesz tylko o ile sobie przypominam to Wesol kiedyś pisał że dieslu on jest tylko potrzebny przy odpalaniu. Ale sprawdzić nic nie kosztuje. A jak sprawdzić są nawet filmiki jak to zrobić. A ogólnie to ja bym sprawdzić wiązkę czy nie ma tam jakichś przetarć czy przegryzień od np. kuny Świadczyła by o tym dwie ostatnie liczby w błędzie P0190. Ta 11 jest oznaczona jako zwarcie z masą   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84240-zgas%C5%82-na-trasie-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-694518 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wynarator Opublikowano 2 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2018 Wymieniłem całą obudowę filtru paliwa i to pomogło, zresztą jak gasł przez zapowietrzenie to robił to z szarpnięciem, teraz robi to bardzo gładko. Wiązkę na pewno sprawdzę. Wczoraj sytuacja się powtórzyła, zgasł na zimnym silniku zaraz po odpaleniu i to dwa razy, za trzecim razem odpalił i cały dzień jeździłem bez problemu. Dzisiaj znajomy podpowiedział, że to może być EGR - ja na początku odrzuciłem taką możliwość, bo spodziewałem się przy zapchanym EGR będzie raczej dławić silnik i ew. włączy się tryb service z ograniczoną mocą, ale znajomy się zaklina że w jakimś oplu zapchany EGR również gasił silnik w ten sposób.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84240-zgas%C5%82-na-trasie-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-694581 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 Nie koniecznie zapchany musi być. Może się otwierać na wolnych i też zgaśnie. Poczytaj na forum jak się robi test EGR w Opcomie i jak się wtedy zchowuje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84240-zgas%C5%82-na-trasie-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-694670 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wynarator Opublikowano 4 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2018 Dzięki za sugestie Panowie, mój ślepy strzał okazał się prawidłowy i na diagnostyce u mechanika gościu znalazł jakieś nieprawidłowe odczyty na czujniku położenia wału korbowego - po jego wymianie póki co nie mam żadnych problemów, nowy bosch z robocizną kosztował mnie 340 zł (jakby ktoś kiedyś miał podobny problem).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84240-zgas%C5%82-na-trasie-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-694732 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wynarator Opublikowano 8 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2018 Aktualizacja, strzał był nieprawidłowy, po ~500km od wymiany czujnika zrobiło się dokładnie to samo. Będę dawał znać jak coś odkryję.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84240-zgas%C5%82-na-trasie-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-694914 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 8 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2018 I błędów żadnych nie ma? Zobacz ten EGR.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84240-zgas%C5%82-na-trasie-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-694915 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość irek711 Opublikowano 8 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2018 W dniu 1.07.2018 o 11:13, wynarator napisał: Jedyne błędy jakie odczytałem metodą nożną (i te same błędy potwierdził później komputer) to 019011 - Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy oraz 050074 - Czujnik prędkości własnej pojazdu - usterka ale wydaje mi się, że są kompletnie nieistotne (chyba pojawiają się zawsze po tym jak auto zgaśnie w trakcie jazdy). Ciekawe rzeczy . Dla mnie jako urzytkownika laika pierwszy błąd sugeruje przyczynę niedomagania . Ale jak mówię o ile przy mechanice mogę sam coś pogrzebać to z elektryką to już kiepsko   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84240-zgas%C5%82-na-trasie-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-694916 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wynarator Opublikowano 11 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 Tzn. błędy są te co w pierwszym poście: 019011 oraz 050074, więc uznałem je za mało istotne, może jednak faktycznie coś jest z ciśnieniem paliwa, tylko teraz zgadywanie, czy z czujnikiem czy z zaworem Dzisiaj mi zgasł na zimnym silniku, po prostu było upalnie i stał na słońcu, oczywiście po trzech minutach odpalił i jeździł bez problemu. Być może w weekend znajdę czas na demontaż i czyszczenie EGR, jak to nie pomoże to poszukam tego czujnika - ma może ktoś nr katalogowy? Jak szukam po necie to są takie po 150 i 500 zł i kompletnie różnią się wyglądem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84240-zgas%C5%82-na-trasie-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-695021 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 11 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 Tu możesz po nr VIN poszukać - https://opel.7zap.com/pl/car/ I mała uwaga ople za bardzo nie lubią zamienników - więc najlepiej znaleźć taki jaki był zamontowany. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84240-zgas%C5%82-na-trasie-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-695023 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.