Skocz do zawartości

BLOKI POMIAROWE OP-COM Ustawienie zapłonu/Falowanie obrotów/Szarpanie/Kichanie i spalanie stukowe


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli nikt nic nie grzebał i sonda cały czas grzeje, to mogą być cały czas zimne spaliny, czyli zalewanie paliwem.

A słaba iskra  może taki objaw dawać.

I tak w kółko - sonda chce uzyskać mieszankę stechiometryczną, czy jako,s to się nazywa, to każe dolać paliwa, paliwa więcej - słaba iskra jest zalana i nie ma wcale, albo mały zapłon mieszanki i kółko się zamyka.

Trzeba zacząć od przywrócenia układu zapłonowego do pracy normalnej.

A skoro wyczyszczenie świec pomaga na krótko, bo  - -->  fotki olej się osadza, to coś nie halo z zaworami-prowadnice i uszczelniacze.

Nówki uszczelniacze można załozyć na wybite prowadnice i będzie jeszcze gorzej, bo stare uszczelniacze, które stwardniały też pomagały trzymać zawór - pełniły rolę prowadnicy.

Nie wiem czy dobrze opisałem mój tok myslenia, ale prowadnice mogą być złom i nic tu nie pomoże.

 

  • Odpowiedzi 212
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Podjade do mechanika jutro i zapytam go w jakim stanie były te prowadnice,bo nie wierze zęby mechanik z tak ogromnym stażem pominął taka pierdolę.Jeśli chodzi o układ zapłonu to wszystko jest tutaj jest nowe.Wydaje mi się,że coś z tą lambda jest jednak nie tak jak być powinno,skoro po oczyszczeniu swieć silnik lepiej pali to sterowanie wtryskiwaczami jest przez coś raczej zakłuczane czyli np.lamda,czujnik wałka chodź go juz sprawdzałem i jest ok.Co do tych uszczelniaczy to mało prawdopodobne bez przegrzania silnika,zeby siadły juz po 20 tys km gdzie sie ciagle zmienia olej i płyny i doglada jak to wszystko smiga.Auto mam 3 lata i od tej pory był problem z falowaniem obrotów a z tym szarpaniem to nie bardzo już pamietam,ale chyba tego nie było a silnik wtedy brał olej i czesto zapłon wypadał wymieniłem wtedy swiece za swiecami potem remont dołu i góry,mycie kata,dwie nowe lambdy i coś tam było lepiej.Troche za dużo czynności zrobiłem przy silniku zeby wszystko spamiętać,napewno podstawowe rzeczy były ogarnięte na samym początku. Jeśli chodzi o grzebanie to na stałe nikt tu nic nie wpinał.

Edytowane przez Bobicar

 

Grześ święta prawda

Ale podobnie jest też chyba z ciśnieniem paliwa gdy jest za duże a u kolegi chyba takie było

 

Nie.

Nie widziałem jeszcze żeby za duże ciśnienie robiło problem.

Regulator nigdy nie zacina sie tak, żeby być zamknietym.

Raczej przepuszcza.

pompa daje ok. 4 barów, nominalne w tym silniku jest 3,8 bez podciśnienia.

nawet jeśli cud sie zdarzył i regulator trzyma cały czas, to z tak małą różnicą sterownik sobie poradzi korygując czasy wtrysków.

Jeśli to byłby układ pracujacy na 0,76 bara, a dostawał by 4 bary, to wtedy mogła by jakaś lipa się dziać.

 

Hasło nalot na świecach

czyszczenie pomaga na krótko

 

To według mnie robi to wszystko.

 

Przerabiałem taką sytuację, jak się opla uczyłem i miałem w białej x14sz z LPG.

Od tego czasu mam uczulenie na LPG i na branie oleju.

 

 

A  jak to jest z petla lambdy nie powinna byc otwarta dopoki sie nie nagrzeje lamda?

 

22 godziny temu, ja37 napisał:

Nie.

Nie widziałem jeszcze żeby za duże ciśnienie robiło problem.

Regulator nigdy nie zacina sie tak, żeby być zamknietym.

Raczej przepuszcza.

pompa daje ok. 4 barów, nominalne w tym silniku jest 3,8 bez podciśnienia.

nawet jeśli cud sie zdarzył i regulator trzyma cały czas, to z tak małą różnicą sterownik sobie poradzi korygując czasy wtrysków.

Jeśli to byłby układ pracujacy na 0,76 bara, a dostawał by 4 bary, to wtedy mogła by jakaś lipa się dziać.

 

Hasło nalot na świecach

czyszczenie pomaga na krótko

 

To według mnie robi to wszystko.

 

Przerabiałem taką sytuację, jak się opla uczyłem i miałem w białej x14sz z LPG.

Od tego czasu mam uczulenie na LPG i na branie oleju.

 

Czyli na co kłaść nacisk przy szukaniu problemu ?

Nie podoba mi się wskazanie drugiej sond czyli tej za katem bo zaczeła skakać tylko do 200 mV podczas gdy pierwsza skacze do 800 mV.Grzałka w sondzie przed katem odpala się zaraz po uruchomieniu silnika i sterownik zamyka pętle o2s.Mam wrażenie ze gwint sondy w katalizatorze jjest uszkodzony i spaliny tamtedy uciekaja czy ma to jakieś znaczenie? jak to naprawić ?

 

A  jak to jest z petla lambdy nie powinna byc otwarta dopoki sie nie nagrzeje lamda?Jaka powinna byc wysokosc krzywek wałka rozrządu?proszę o jakies informacje na jego temat,kiedy wymaga wymiany.Podczas przyspieszania do 20 km/h slychac jakis stujot z okolic walka rozrzadu cos w stylu popychacza do tej pory tego nie bylo,przy wiekszej predkosci jest to nieslyszalne.Wydech juz lezy w garażu,póki co brak czasu na montaż.Pytanie co do pracy zaworu egr,kiedy zawór ma się otwierac?i na ile procent?Podczas jazdy autem evap i egr uchylaja sie na okolo 40/50 procent niestety nie pamiętam już od jakiej predkosci zaczyna sie otwieranie.

 

Otwieranie EGR nie jest zależne od prędkości a od obciążenia.

Sonda gdy uzyska temp.ok 1 -2 min. powinna być pętla zamknięta.

Zawór par paliwa na wolnych 0 % na podwyższonych od 0>

 

Wychodzi na to ze olej przedostaje sie do komory spalania,wydaje mi sie ze mam go troche za duzo wiec zmniejszylem poziom i wyczyscilem swiece.Kolejna moja diagnoza wskazuje ze naprawdopodobniej katalizator nadaje sie juz do wymiany,wyglada na to ze przez polowe wkladu jest pelen przelot,przez co lambda za katem doac  czesto oscyluje w okolicach 100mV i utrzymuje ta wartosc po czym skacze do 650 mV,narazie usune ta nieszczelnosc w wydechu i moze wskazania sie zmienia.Przy odpietej 1 lambdzie druga skacze od 600-850 mV.Obie sondy byly wymieniane jakis czas temu.Grzalki dzialaja jak nalezy.Z zamykanieniem petli wszystko jest okej.Kolektor jest szczelny,po wymianie regulatora cisnienia sonda stala sie wkoncu okopcona,bo byla szara.Czy korekty ujemne moga wystepowac gdy silnik spala olej?Podczas jazdy z pelna predkoscia korekty sa na 0 i wartosci za katem oscyluja wysoko niestety nie mam jak zrobic wykresu tym opcomem,bo nie dziala mi w nim ten soft do wykresow osc czy jakos tak.Podobno 1 sonda moze byc juz uszkodzona od samej ubogiej mieszanki.Czy to prawda ze 1 sonda ma skakac dosyc szybko?u mnie ona wrecz wariuje,podlaczylem druga boscha i wskazania sa takie same.Jak poradzic sobie z opcja wymiany katalizatora zeby wszystko mialo sens i dzialalo jak nalezy.Nie usmiecha mi sie placic 500 zl,znalazlem jakies wklady ale jest to opcja ponoc niezbyt trwala ,nie chcialbym pchac sie w jakies emulatory 

 

  • 2 tygodnie później...
Gość Bobicar

Auto jedzie niedlugo do mechanika ,osobiście podejrzewam juz nawet cewke zaplonowa mimo to,ze zostala juz wymieniona jakis czas temu.Bardzo prosze o jakies informacje co do niej jaka powinna być rezystancja,opis wyprowadzeń.Rozmawialem z mechanikiem i dyskutowalismy ze cos z katem wyprzedzenia zaplonu jest nie tak,bo sa te strzaly w wydechu,moja poprzednia astra f z X16SZR tez to miala,ale nie szarpala przy zmianie biegów.Co odpowiada za ustawianie tego kata w takim silniku?Czytalem gdzies ze stukowiec opóznia ten kat a co do jego ustawienia to nie mam zielonego pojecia.Co do stukowca tez prosze o takie dane co do rezystancji itd.Mysle tez o regulatorze napiecia bo skoro swiece sa zalewane a wszystko zostalo wymienione w zaplonie to moze regulator jest zwalony ?Napiecie skacze na cewce i obroty skacza.Jakie powinno być napiecie pod obciazeniem a jakie bez i jak poprawnie to zdiagnozowac ze jest z nim cos nie tak.Luz na prowadnicach byl w normie.Dlaczego silnik nie przepala prawidlowo mieszanki ?jakie moga byc przyczyny?Jak sprawdzic niedomykanie sie zaworow?czy przy kompresji to wyjdzie?

Edytowane przez Bobicar

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności