Skocz do zawartości

BLOKI POMIAROWE OP-COM Ustawienie zapłonu/Falowanie obrotów/Szarpanie/Kichanie i spalanie stukowe


Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Bobicar napisał:

dlaczego w kolektorze ssacym po 13 tys od remontu odłożył sie nagar?

 

 

Odma i zawory , EGR  ,lejace wtryski .

Stąd się może brać nagar w kolektorze ssącym

Czy mechanik sprawdził wszystko ?

Może przywieszają się hydropopychacze?

Syczy ?

Może też jakaś nieszczelność na kolektorze wydechowym .

Trzeba kompleksowo sprawdzać.

Chcesz się dowiedzieć czy zawory szczelne?

Nabijaj kompresorem ciśnienie do każdego cylindra przez przejściówkę zamiast świec i się dowiesz.

 

  • Odpowiedzi 212
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Odme udrożnilem z tydzien temu i wymienilem pod nią uszczelke.Wtryski są nowe,pompa paliwa nowa,wszystkie filtry,swiece,egr dopiero co umyty,olej wymienilem 1 tys km temu.Podczas remontu popychacze zostaly wymienione na nowe INA.Umylem ostatnio map sensor i byl usyfiony troche.Wydaje mi sie ze egr sie przywiesza i otwiera sie tylko na 50 proc.Później wrzucę zdjecia z op coma.Robilem testy osprzetu i jak powinien zachowywac sie egr na biegu jalowym a jak podczas jazdy?

 

4 godziny temu, Bobicar napisał:

Odme udrożnilem z tydzien temu i wymienilem pod nią uszczelke.

Czyli jaki to był remont przez tego mechanika?

 

A co z odmą która idzie z pokrywy zaworów do rezonatora?

 

Wszystkie kanały i węże do pokrywy zaworów były zdjęte i wymyte a później przedmuchane,powymieniałem również opaski na nowe i co było podparciałe zostało zastąpione nowym,więc bez obaw.Wydaje mi się że jest coś z egrem dziwnie małe napięcie według sterownika do niego idzie i podczas testu op-comem otwiera się tylko na 50 proc.Lambda przed katem też coś dziwnie pokazuję ciagle bogato/ubogo druga pokazuje wartości które nie naruszają wskazań w tabeli paliwo/powietrze  i map sensor na zimnym silniku łapie tylko 32 po nagrzaniu stałe 35 i po przy gazowaniu dopiero wartości idą w górę.

Lambda na biegu jałowym :

Bank 1 długoterminowe -5

Bank 1 krótkoterminowe 0 czasami 1

Bank 1 sensor 2 Ubogo na jałowym

o2sensor loop CLOSED  

Wartości po przy gazowaniu się zmieniają.

 

Ignition dwell angle 2,4 ms

Injector time 4,0 ms

ignition spark angle 13 CA

 

Jutro jadę rano do pracy więc  go trochę przegonie i zobaczymy czy coś się poprawiło po tych czynnościach.Wyczyściłem również wtyki do sterownika i gniazda.Aktualnie mam rozszczelniony wydech na łączeniu ze środkowym i mam zamiar to usunąć,bo buczy przy przy gazowaniu i lekki wyciec na euro złączu przewodu do nagrzewnicy czy ktoś wie jaki idzie oring i czy można go gdzieś dokupić i jakie to będa nr produktu .Chciałbym jeszcze wyczyścić 1 sondę lambda dla pewności.Według mnie te sporadyczne teraz strzały w wydech i nierówna praca i szarpanie przy przyspieszaniu i przy redukcji biegów to może być ten egr,świece tez na to wskazują.Jak powinien pracować egr na wolnych obrotach a jak podczas pracy na wysokich obrotach i przyspieszaniu ?Dodam ze tydzień temu i to bylo czyszczone plus nowa uszczelka.

 

 

 

 

1.jpg

2.jpg

egr test.jpg

 

1 godzinę temu, Bobicar napisał:

Lambda przed katem też coś dziwnie pokazuję ciagle bogato/ubogo

 

 

I tak przecież ma być.

 

 

Ty masz napięcie 12. 7 V na wolnych i uważasz że masz wszystko w porządku ?

 

To nie jest na wolnych obrotach silnik byl wtedy wylaczony to test wlaczony programem egr nie powinien sie wtedy otworzyc na 100 proc?Coś tam jest chyba nie tak.Prosze mnie na cos nakierować .Na jalowych egr wcale sie nie otwiera i ma napiecie 1.08V

 

No to wprowadzasz ludzi w błąd.

Podajesz jakieś screen-y to przy najmniej opisz co czego dotyczy.

 

 

Na jałowych EGR ma się nie otwierać.

Otwiera się po ostrym przygazowaniu.

To nie diesel.

 

2 godziny temu, adam1954 napisał:

 

Co powinien za blad pokazac komputer po odlaczeniu zaworu egr?nie zaswiecilo sie kompletnie nic i mysle juz tylko nad sterownikiem musi byc jakas przerwa w obwodzie parametry sa dość dobre w dodatku przez trzy lata jak mecze sie z tym problemem to wymienilem juz sporo rzeczy swiece 3 komplety,cewka,kable,oleje filtry co roku,dwie lambdy,wtryskiwacze aftermaketowe delphi,pompa paliwa,regenerowalem sam przepustnice,i sterownik byl w naprawie.Klopotem jest to ze byl w naprawie ale go nie przeprogramowali jak myslicie czy to wystarczy?Wysle chyba sterownik do redy do mielewczyka bo juz mnie to wpienia 

 

47 minut temu, Bobicar napisał:

Co powinien za blad pokazac komputer po odlaczeniu zaworu egr?nie zaswiecilo sie kompletnie nic

 

A przejechaleś się z tak odpiętym EGR

 

3 godziny temu, adam1954 napisał:

 

Tak falowanie obrotów dalej wystepuje auto czy z egr czy bez poszarpuje gdy wkreca sie na obroty pomiedzy 2.5 na 3 tys obrotow i juz nie szarpie przy zmianie biegow z 1 na 2 tylko z 3 na 4 i wyzej,ale nieco inaczej to wyglada.Zaczalem dzisiaj jeszcze myśleć o przepustnicy,i nie wiem czy to ona nie wykazuje jakiegos tam przycinania sie bo na jalowych raz otwiera sie na 5 proc a raz na 7 zagladalem tam to wyglada jakby ten talerzyk mial na dole szczeline jak psiknalem plakiem to zassal to i dziwne ze talerzyk byl zamkniety a silnik pracowal moze tps jest uszkodzony tylko ze nie widac zeby cos drgala ta klapka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności