Skocz do zawartości

pytanie o remont silnika 2.0 DTI


Rekomendowane odpowiedzi

Egr nie wyklucza i owszem mega otwarty egr powoduje że jest duży problem z odpalaniem silnika. Wystarczy  zaślepic egr odłączyć wężyk itp. to że zapali się kontrolka na szafie mimo wszystko nie wpływa ani na pracę auta ani na moc itp. tylko ten pomarańcz drażni oko.  

Po mojemu to problem musi leżeć w podawaniu paliwa czy to z winy pompy, wtrysków czy choćby wężyków, filtra itp. przy vp44 dość często pomagało dołożenie pompki paliwowej wstępnej elektrycznej. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/8/#findComment-704939
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Silnik pali od obrotu wałem tylko nie ma mocy.

Auto było pod kompem i jazda błędów brak.Parametry wymagane i rzeczywiste pokrywają się.

Przepuszczam że coś musiało się stać z wtryskami,bo jak na odpalonym silniku poluzuję wtrysk 1lub 3 lub 4 to silnik dostaje drgawek i nie równo pracuje.Natomiast poluzowanie wtrysku nr. 2nie wpływa znacząco na pracę(po poluzowaniu wtrysku 2 znika jakiś dziwny głos jak by stukot wtrysku?) silnika,tak jak nie palił na jeden gar?.

 

Nie wiem czy to coś znaczy,ale na zimnym silniku delikatnie czuć spaliny,natomiast na ciepłym nie czuć spalin.Spostrzegłem też że silnik po tym niby remoncie szybciej się zagrzewa-przed remontem 90*C było po przejechaniu ok.10km. teraz 90*C jest po ok.5-6 km.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/8/#findComment-705050
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj

https://www.autoexpert.pl/technika-i-serwis/Wtryskiwacze-do-kontroli,7971,1

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/8/#findComment-705309
Udostępnij na innych stronach

We wtorek lub środę będzie wiadomo czy problemem były naprawdę wtryski...

Mam nadzieję że auto odzyska moc bo dostaję już szału,auto więcej stoi niż jeździ...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/8/#findComment-705316
Udostępnij na innych stronach

Silnik po wymianie wtrysków odpalił i nawet nie było ciężko go odpowietrzyć-kilka obr.wałem i odpalił !.

 

Tylko że na postoju po delikatnym przegazowaniu potrafi puścić mega czarną chmurę...

Ale to sprawdzę jutro...zapewne coś z powietrzem źle zrobiłem.

 

Teraz to mogę powiedzieć że praca tego silnika(powinno być złomu) mocno się zmieniła na postoju,silnik pracuje równo i ciszej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/8/#findComment-705370
Udostępnij na innych stronach

kurka żałuję że oddałem kpl.głowicę do remontu...pierwsze wtryski a teraz cieknie mi paliwo na łączeniu przewodów ciśnieniowych z listwami co dostarczają paliwo do wtrysku.Przelewy po mimo że nowe,to zmieniłem nie pomogło.Wpadłem na pomysł by w castoramie kupić dwie butelki (po ok.100ml) zielonego oleju 2T i trochę ropy i do baku.Efekt?kapie zielone paliwo ze złączek na listwach.Teraz będę musiał wymienić przewody ciśnieniowe albo i co gorsza listwy zasilające.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/8/#findComment-705417
Udostępnij na innych stronach

A może lepiej dotrzeć stożki tych przewodów. Czy nowe przewody to gwarancja że nie będzie podciekac.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/8/#findComment-705420
Udostępnij na innych stronach

Listwy nad wtryskami i przewody ciśnieniowe kupiłem na szrocie w prawdzie z vectry b ale to to samo.Po wymianie przestało kapać i o dziwo silnik przestał kopcić na czarno.

 

Tak z ciekawości,czy wlanie oleju 15W40 zamiast 5W40 może w tym silniku spowodować delikatny spadek mocy/dynamiki?

I po ilu km.zmienić olej?na razie zrobiłem ok.150km. (wlałem 15w40 a wcześniej i docelowo będzie 5w40)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/8/#findComment-705482
Udostępnij na innych stronach

no fajnie w środę auto zgasło na przejeździe kolejowym dosłownie 500m.od domu.

Jak go zaholowałem pod dom to odpalił ale za chwilę zgasł i zaświecił się heck.

Błąd jaki został odczytany to P1220 wadliwe działanie układu krytycznego 1 ,czyli padała mechanika pompy?

Bo jak jeździłem autem to silnik był jakiś głośny ale miał potężnego kopa zarąbiście się zbierał ale był głośny...

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/8/#findComment-705781
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności