Skocz do zawartości
gadgetPDZ

zaślepianie / czyszczenie EGR MERIVA 1.7 CDTI (Z17DTH)

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
chciałbym wyczyścić, a w ostateczności zaślepić EGR w Merivie A 1.7CDTI (2004). Przeszukałem google i niestety większość informacji i instrukcji  o położeniu EGR jest do silników benzynowych. Powiedzcie proszę, gdzie znajduje się EGR w tym modelu? Czy demontaż jest prosty? Czy po zaślepieniu komputer zacznie wyrzucać check engine? Dodatkowo trafiłem na kilka informacji o tym, że wyciągając EGR należy spuścić płyn z chłodnicy. Czy to prawda? Proszę o pomoc :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przestań pitolić.

Nic nie szukałeś.

Dosłownie 2 sekundy 

I proszę

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj Adamie,
dziękuję za odpowiedź i przesłanie linku. Jeżeli chodzi o pitolenie to weź pod uwagę, że wyniki organiczne w google mogę się różnić. Jest to zależne od:
- historia wyszukiwania i historia otwieranych stron,
- pliki cookies i kliknięcie w reklamy,

- miejsce korzystania z wyszukiwarki (geolokalizacja),

- typ urządzenia,

- ustawiony język wyszukiwarki,

- serwer, z którym akurat łączy się Google (centrum danych Google).

Dlatego też Twoje 2 sekundy w moim przypadku może nie mieć odzwierciedlenia. Przesłany przez Ciebie film odpowiada na większość moich pytań. 

 

Teraz pozostaje najważniejsze. Czy po wyczyszczeniu i zaślepieniu EGR blaszką kwasoodporną trzeba go programować, czy wystarczy mechaniczne rozwiązanie (chodzi głównie o to czy będzie pojawiać się check engine)?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, gadgetPDZ napisał:

Dlatego też Twoje 2 sekundy w moim przypadku może nie mieć odzwierciedlenia.

Nie mów że tobie wyświetla się z dużą różnicą.

 

https://www.google.pl/search?client=opera&q=z17dth+czyszczenie+egr&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

 

 

Ja bym nic nie zaślepiał lecz wyczyścił cały dolot wraz kolektorem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, adam1954 napisał:

Ja zaślepiłem tyle że w silniku dti.

W blaszce wywierciłem otworek fi 5 i błędów nie wali. Bez żadnego programowania

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu egr składa się dwóch części. Część mechaniczna która odpowiada za otwarcie kanału że spalinami. On się faktycznie potrafi zasyfic konkretnie że aż ma problemy z otwarciem i zamknięciem. Druga część elektryczna to silniczek i wewnątrz niego potencjometr otwarcia zaworu. Jeśli potencjometr ma przerwy w podawaniu informacji do ecm bo coś tam nie styka itp to mamy problemy z autem, mocą itd. 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Signal.600
      Witam.
      Posiadam Opla Merive A 1.8 benzyna, 125KM, bez gazu rok p. 2009, 187tys. przebiegu, kraj Niemcy. Ostatnio wyczuwam zapach paliwa glownie spod tylnych kanap i jak by na srodku, pomiedzy przednimi. Dodam ze kojarze ten fakt po tym jak ostatnio wiecej troche zatankowalem niz zawsze. Z drugiej strony podczas jazdy spalil mi sie wirniczek w rozruszniki Hitachi (bubel nad buble te Hitachi). Czy moglo dojsc do jakiegos przepiecia na pompce paliwowej? (rozrusznik mam juz wstawiony i pali normalnie.) Nie wiem czy rowniez wskaznik paliwa na zegarach nie opada bo ciagle stoi w miejscu a podniosl sie po zatankowaniu (nie jest to jeszcze potwierdzone. Bede obserwowal). Pod spodem nie widze by cos kapalo, zauwazylem ze korek paliwa jak by sie odkrecal. Przynajmniej dzisiaj patrze a on normalnie lata jak niedokrecony. Dokrecilem do pstrykniecia i tez bede obserwowal. Czym to moze byc spowodwane? Filtr paliwa do wymiany? Uszczelka jakas? Mechanik dopiero na poniedzialek. Moze jakos z panstwa pomoca sam to zdiagnozuje. Pozdrawiam i dziekuje za kazda wskazowke.
    • Przez Adasiuniunio
      Witam. Potrzebuje schematu wiązki idącego od zaworu EGR do sterownika. Które przewody w wiązce sterownika są od egr-u? Mam gdzieś zwarcie na przewodach i chce uciąć i na nowo poprowadzić od sterownika do zaworu EGR.
      Dodam że błąd notorycznie powraca - 1405
      Podstawiane już różne włącznie z nowym i cały czas to samo. Czyszczony również, moczony w nafcie przez 2 dni.
      Zakładam że wina leży w wiązce i chce na nowo przeciągnąć przewody i polutować
       
      Dodam że samochód to opel astra g 1.6 8V X16SZR 1999r automatyczna skrzynia biegów
    • Przez shardac
      Czołem!
      Mam problem z Astrą G 1.6 16v 74kW po wymianie EGR. Wywalało błąd bodaj P1415 (błąd komunikacji z EGR). Objawy tradycyjne dla uszkodzonego zaworu w tym silniku. Wymieniłem na nowy, objawy ustąpiły. Pojawił się jednak inny problem: wywala chęcią, błąd P0400 i CZASEM przygasa przy ruszaniu. Co może być problemem? Uszkodzony nowy EGR? 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.