Skocz do zawartości

zaślepianie / czyszczenie EGR MERIVA 1.7 CDTI (Z17DTH)


Gość gadgetPDZ

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
chciałbym wyczyścić, a w ostateczności zaślepić EGR w Merivie A 1.7CDTI (2004). Przeszukałem google i niestety większość informacji i instrukcji  o położeniu EGR jest do silników benzynowych. Powiedzcie proszę, gdzie znajduje się EGR w tym modelu? Czy demontaż jest prosty? Czy po zaślepieniu komputer zacznie wyrzucać check engine? Dodatkowo trafiłem na kilka informacji o tym, że wyciągając EGR należy spuścić płyn z chłodnicy. Czy to prawda? Proszę o pomoc :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Adamie,
dziękuję za odpowiedź i przesłanie linku. Jeżeli chodzi o pitolenie to weź pod uwagę, że wyniki organiczne w google mogę się różnić. Jest to zależne od:
- historia wyszukiwania i historia otwieranych stron,
- pliki cookies i kliknięcie w reklamy,

- miejsce korzystania z wyszukiwarki (geolokalizacja),

- typ urządzenia,

- ustawiony język wyszukiwarki,

- serwer, z którym akurat łączy się Google (centrum danych Google).

Dlatego też Twoje 2 sekundy w moim przypadku może nie mieć odzwierciedlenia. Przesłany przez Ciebie film odpowiada na większość moich pytań. 

 

Teraz pozostaje najważniejsze. Czy po wyczyszczeniu i zaślepieniu EGR blaszką kwasoodporną trzeba go programować, czy wystarczy mechaniczne rozwiązanie (chodzi głównie o to czy będzie pojawiać się check engine)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, gadgetPDZ napisał:

Dlatego też Twoje 2 sekundy w moim przypadku może nie mieć odzwierciedlenia.

Nie mów że tobie wyświetla się z dużą różnicą.

 

https://www.google.pl/search?client=opera&q=z17dth+czyszczenie+egr&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

 

 

Ja bym nic nie zaślepiał lecz wyczyścił cały dolot wraz kolektorem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, adam1954 napisał:

Ja zaślepiłem tyle że w silniku dti.

W blaszce wywierciłem otworek fi 5 i błędów nie wali. Bez żadnego programowania

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu egr składa się dwóch części. Część mechaniczna która odpowiada za otwarcie kanału że spalinami. On się faktycznie potrafi zasyfic konkretnie że aż ma problemy z otwarciem i zamknięciem. Druga część elektryczna to silniczek i wewnątrz niego potencjometr otwarcia zaworu. Jeśli potencjometr ma przerwy w podawaniu informacji do ecm bo coś tam nie styka itp to mamy problemy z autem, mocą itd. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czy podczas rozbierania EGR i dolotu konieczna jest wymiana uszczelek: kolektora dolotowego (GM 97315539), 2 szt. przewodu EGR (GM 97362830) oraz oringu przy termostacie?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki się zawsze wymienia a do tego dobrze jeszcze splanować powierzchnię przylegającą do głowicy papierem ściernym bo raczej na pewno jest lekkko zwichrowana

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Czy są to tylko te 4 uszczelnienia, które wspomniałem, czy przygotować się na coś jeszcze?

W dniu 2.09.2019 o 19:10, adam1954 napisał:

Ja bym nic nie zaślepiał lecz wyczyścił cały dolot wraz kolektorem

Czyli lepiej żadnych zaślepek, nawet nawierconych, nie zakładać? Czyszczenie tylko EGR i rura dolotowa, czy kolektor też trzeba rozbierać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności