Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość standing.zero

Witam Wszystkich.
Piszę ponieważ mam problem z moją Astrą H 1,9CDTI 110kW. Samochód oddawałem do kilku mechaników, jednak nie potrafili oni w 100% ogarnąć problemu. W mojej Astrze zostały zregenerowane wszystkie wtryski, wymieniona wiązka przewodów wtryskowych, wyczyszczona pompa wtryskowa (i sprawdzona pod ciśnieniem na stole), wymieniony czujnik na pompie wtryskowej (regulator ciśnienia CR), wymieniona elektryczna pompa paliwa (w baku), wymieniony filtr paliwa, wymieniony czujnik CR na listwie. Do tego wszystkiego mechanik wymienił kompletny rozrząd. Po odebraniu samochodu z warsztatu pojawił się następujący problem: podczas przyspieszania samochód przechodzi w tryb awaryjny (zaświeca się żółta kontrolka- autko z kluczykiem) i samochód traci moc. Po odczytaniu OP-Comem wyświetla się błąd P0001-75 - za niskie ciśnienie szyny). Po wyłączeniu silnika kontrolka gaśnie, jednak przy ponownym gwałtowniejszym dodawaniu gazu pojawia się i samochód znów traci moc. I tak w kółko. Czasem bywa tak że auto jeździ dzień-dwa bez problemu, a po jakimś czasie znów się to dzieje. Zauważyłem że przeważnie dzieje się to gdy na zewnątrz jest wysoka temperatura powietrza.
Po niecałym miesiącu postanowiłem oddać auto do innego warsztatu, tam mechanik wymienił filtr paliwa, elektryczną pompę paliwa (w baku), czujnik CR na listwie i regulator ciśnienia (czujnik CR na pompie wtryskowej). Jednym słowem wymienił na nowe elementy które były nowe (kupione miesiąc wcześniej). Auto dalej traci moc.
Proszę o Waszą podpowiedź, jaka może być przyczyna tej awarii, jak ją zdiagnozować, jak usunąć?
Remont silnika pod kątem zasilania jak do tej pory kosztował mnie ponad 9tys zł, a samochód nadal nie odzyskał swojej sprawności.
Pozdrawiam :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72278-b%C5%82%C4%85d-p0001-75-astra-h-19cdti-za-niskie-ci%C5%9Bnienie-szyny/
Udostępnij na innych stronach

witam .. ja proponuję zebrac dane podczas jazdy .. czy rzeczywiście ciśnienie w railu jest za niskie i zanika ?? Nie znam dokładnie rozwiązania na tym modelu .. musiałbym zobaczyć zdjęcia raila, przewody przelewowe i zebrane dane. Być może problem leży w zaworku rozładowującym ciśnienie w railu, który zapobiega nadmiernemu ciśnieniu. Nie wiem jak w 1.9 ale np. 1.7 zaworek był mechaniczny .. i wtedy zdarzało się, że zaworek popuszczał .. wymiana zaworu rozwiązywała wszystko. Nie wiem czy czasami 1.9 nie ma elektrycznego zaworka do przelewowego ciśnienia w railu. Tak ma chyba 1.9 CDTI 150 KM w Vectrze .. ale nie jestem pewny, czy Astra ma to samo.

 

Wtryski sprawdzone po regeneracji? Może za dużo przelewają albo zły sygnał od przepływki/doładowania.

Dynamiczne sprawdzenie danych może pomóc

Edytowane przez kicaj
Y

 

Gość standing.zero

W środę podepnę COMa i sprawdzę dane podczas jazdy, narazie jest to niemożliwe bo zdjąłem zderzak, wziąłem się za lakierowanie i polerowanie reflektorów.
Od razu wrzucę foto listwy CR. Czujnik na listwie mam nowy (miesiąc temu wymieniany), tak samo czujnik na pompie wtryskowej (tzw regulator ciśnienia). Wtryski po regeneracji również były sprawdzone na stole (foty parametrów wrzucę razem z zdjęciem listwy CR w środę). No ja właśnie mam ten sam motor 1,9CDTI 110kW / 150KM.
Dzięki za podpowiedzi!
Pozdrawiam!

 

z tego co pamiętam .. na listwie jest jeden zawór i jeden czujnik cisnienia .. to może zawór upuszcza jezeli czujnik cisnienia masz nowy?

 

Gość standing.zero

Dobry wieczór.
Wrzucam zdjęcie silnika i odczyt błędów.
Wczoraj miałem taką sytuację że przejechałem ok 155km i auto chodziło świetnie. Wieczorem natomiast chciałem zawieźć mamę do pracy (1,5 kilometra w jedną stronę) i wtedy znów wywaliło błąd i auto traciło moc. Właściwie to wczoraj wywaliło masę błędów (pierwszy raz tak dużo, bo zazwyczaj to był 1 błąd, yten 0001-75 za niskie ciśnienie szyny). błędy były odczytywane podczas jazdy. Skasowałem błędy. Dzisiaj przejechałem 70km i znów chodził ok. Nie mam już pomysłu na to auto, a nie chcę oddawać do kolejnego mechanika bo oni wymieniają części w ślepo, a samochód nadal nie jest sprawny. Do tej pory w remont silnika poszło grubo ponad 10tys zł i nie widać poprawy.
post-47387-0-14025900-1435174087_thumb.jpg
post-47387-0-50654500-1435174087_thumb.jpg
post-47387-0-80398400-1435174087_thumb.jpg
post-47387-0-11952300-1435174088_thumb.jpg
Sorry że tak późno piszę ale byłem od 4 rano w pracy. Pozdrawiam.


Dzisiaj jeden elektromechanik stwierdził że przyczyną utraty mocy mojego samochodu może być czujnik położenia wałka rozrządu... Jakiś miesiąc temu miałem wymieniany kompletny rozrząd i po odebraniu samochodu od mechanika zaczęła się właśnie wyświetlać kontrolka (samochodzik z kluczykiem) i od tego czasu się to wszystko dzieje.
Wcześniej przed regeneracją wtrysków i pompy wyświetlała się kontrolka diagnostyki silnika (check), ale nigdy autko z kluczykiem...

 

Witam .. przeczytałem te wszystkie błedy bardzo uważnie .. rzeczywiście jest ich sporo .. co do czujnika wałka rozrządu .. majac opcoma sprawdzisz to bez problemu .. ale z tego co ja wiem, przynajmniej na 1.7 CDTI czujnik ten służy do odpalenia auta .. potem jest jedynie kontrolnie .. i jezeli sie nie mylę .. a musiałbym to sprawdzić .. to jego odłączenie nic nie zmieni pracy silnika - nie straci mocy, oprócz tego, że wyskoczy błąd oczywiście. Ja bym poszukał tu w podłaczeniu jakiejś masy, luźnym przewodzie, zagiętym pinie w jakiejś wtyczce .. podłączeniu akumulatora. Porozgladaj się co facet wymieniając rozrząd mógł spierd .. co musiał rozłączyć, co mógł rozłączyć aby lepiej mu się robiło .. posprawdzaj te wtyczki ..może coś wyniuchasz ..

 

Gość standing.zero

więc uważasz że to może być coś nie tak na kablach, na stykach... przerwany obwód?
boję się że to może być coś poważniejszego, ale przejrzę wszystkie kostki itd, dzięki za podpowiedź :)
zajmę się tym dopiero w poniedziałek, ponieważ pracuję jako kierowca i od jutra do poniedziałku będę poza domem.
Jak tylko się tym zajmę dam znać jakie efekty. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam :)


Koledzy a powiedzcie jeszcze co znaczy "za niskie ciśnienie szyny". Nie da się konkretnie stwierdzić o co chodzi? To może być wszystko związane z układem zasilania, tj pompa wtryskowa, wtryski, lub pompa w baku, a nawet czujniki? Czy jest jakiś program który precyzyjnie wskazuje co jest uszkodzone?

 

jak widze ten silnik różni się od silnika z Vectry .. ale nie widzę przewodu przelewowego z common raila .. jak bedziesz przy aucie .. zerknij czy z raila nie odchodzi przewodzi podobny jak z wtryskiwaczy (gumowy wężyk na samej górze wtryskiwaczy - to jest przelew paliwa) podobny wężyk powinien odchodzić z raila .. ale na Twoich zdjęciach go nie widać. Ja miałem jeszcze zawór po drugiej stronie czujnika ciśnienia. a tu nie ma nic .. ogolnie spoko tak może być .. ale powinien być jeszcze przelew ..??

 

Gość standing.zero

W sobotę brat oddał auto na warsztat w Koziegłówkach koło Częstochowy. Dzisiaj go odebrałem. Okazało się że samochód był po chiptuningu, była podniesiona moc na 207KM i moment obrotowy na 415Nm. Serwis zmniejszył moc do 180KM i moment do 400Nm i wgrał nowego softa. Problemy z utratą mocy ustąpiły.
Dziękuję za Wasze podpowiedzi! :)
Pozdrawiam :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności