Skocz do zawartości

Błąd P0001-75 Astra H 1,9CDTI - za niskie ciśnienie szyny


Gość standing.zero

Rekomendowane odpowiedzi

Według mojego op coma, ten błąd to zbyt niskie ciśnienie w szynie Common rail, w vectrze ten dam błąd to ten o którym Ty piszesz.

 

Wtyczkę na czujniki na listwie obejrzałem i wygląda dobrze, kabel który do niej wchodzi, dość luźno lata, myślałem że takie rzeczy są dużo sztywniejsze, ale przy filtrze jest podobnie i tak samo przy boost sensor.

Dodam że może oszalałem przez to auto, ale silnik inaczej pracuje kiedy przyspieszam z dolnych obrotów,  słyszę że coś jest nie tak i akurat wtedy wywali błąd ( bo problem nie zawsze występuje) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Remus122 napisał:

Według mojego op coma, ten błąd to zbyt niskie ciśnienie w szynie Common rail, w vectrze ten dam błąd to ten o którym Ty piszesz.

P0001-75 jest inny dla Vectry i Astry? 

36 minut temu, Remus122 napisał:

Wtyczkę na czujniki na listwie obejrzałem i wygląda dobrze, kabel który do niej wchodzi, dość luźno lata, myślałem że takie rzeczy są dużo sztywniejsze, ale przy filtrze jest podobnie i tak samo przy boost sensor.

Sama ocena wizualna może nie być do końca trafiona, przewód potrafi się załamać zaraz za wtyczką, mogą być luźne piny we wtyczce, dalej w wiązce mógł się wytrzeć/przełamać/stopić/zwierać do masy. Znajomy miał problem w 1.8XER z wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze, spotkało go na trasie. Wymienił świece, Disa i wyszło na to, że przewód idący do Disa dalej w wiązce nad pokrywą dotykał silnika i był lekko przetarty. Tak to mało estetycznie wyglądało bo miał zakładany gaz przez poprzedniego właściciela i takie "dyndające" kable luzem czy słabo osłonięte potrafią zrobić duży problem. 

 

Jeśli są niedomagania z układu paliwowego to potrafi sypać błędami czujników, kilka już przypadków było rozwiązanych na innych forach, problem leżał w wiązce i wtyczce. Czujnik może kosztować trochę, a po wymianie okaże się, że nie działa ten nowy, dlatego ważne jest dobrze sprawdzić całą wtyczkę i wiązkę zanim się coś wymieni. Filtr paliwa to podstawa, jeszcze możesz dodać dodatku do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego na cały bak, ja byłem nastawiony sceptycznie ale mi pomogło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, WariatPSM napisał:

P0001-75 jest inny dla Vectry i Astry? 

Jest ten sam ale przerwany obwód to objaw niskiego ciśnienia.

Bo przecież niskie ciśnienie bierze się z braku zasilania.

Nie ma zasilania - nie ma ciśnienia

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałem tego specyfiku, oprócz cichszej pracy silnika nie ma różnicy, w poniedziałek zakładam nowy filtr i przy okazji Zobaczę na te przewody, sam czujnik nie jest jakoś super drogi, drogi jest regulator ciśnienia, może się zacina jakiś zaworek I przez to są te skoki ciśnienia, dziwne że raz ma 15% Za dużo żeby za chwilę mieć 20% Za mało ciśnienia 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jednak kilka typów tego błędu 

 

2020-12-26_135301.jpg

 

 

 

 

 

2020-12-26_135420.jpg

 

 

 

 

Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace przy nim należy wykonywać w warunkach maksymalnej czystości i ze szczególną ostrożnością. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenie pompy paliwowej wysokociśnieniowej. Dlatego też nigdy nie należy używać pojazdu aż do opróżnienia zbiornika paliwa.

  • Kontrola zawartości prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku
    • Rezerwa paliwa musi być większa niż 5 L.
      • Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.
        • Kontrola poprawności mocowania złączy i uszczelnień
          (używać wyłącznie uszczelek zatwierdzonych przez producenta pojazdu)
          • Kontrola filtra paliwa
            • Kontrola zmniejszania się ciśnienia w części zasilania paliwem.
              (przeciek, zablokowanie)
              • Kontrola zmniejszającego się ciśnienia w odcinku wysokiego ciśnienia.
                (przeciek, zablokowanie)

              Testy elementów nastawczych

              • Wybierz następujący system działania:
                Elektroniczny układ wtryskowy Diesel EDC 16C9/16C39, Z 19 DT, Z 19 DTH, Z 19 DTL

                Sprawdź funkcje mechaniczne/komponenty systemu

                • Sprawdzić wtryskiwacz
                  Przejdź do dokumentu Instrukcji serwisowej numer 01401850

                Po udanym teście/naprawie przejdź do następnego kroku

                Wskazówka:

                Podczas każdej operacji / czynności należy przestrzegać odpowiednich przepisów bezpieczeństwa.

 

 

 

 

 

  • Mechaniczna usterka w sekcji niskiego ciśnienia
    lub
    • Usterka mechaniczna w obszarze układu wysokiego ciśnienia
      • Sprawdź następujące mechaniczne źródła usterek:
        Sito w zbiorniku paliwa
        Zawór nadmiarowy ciśnieniowy w zbiorniku paliwa
        Tempo dostawy paliwa w pompie paliwowej niskociśnieniowej jest za niskie
        Tempo dostawy paliwa w pompie paliwowej wysokociśnieniowej jest za niskie

      lub

      • Uszkodzone części składowe:
        element składowy rozpoznany jako uszkodzony
        lub
        Y154 Zawór elektromagnetyczny - regulacja ciśnienia paliwa
        lub
        Y161 Zawór elektromagnetyczny - dozowanie paliwa

       

      Wskazówka:

      Patrz Instrukcja Obsługi

      Ważne:

      Jeśli wtryskiwacz został wymieniony, należy zaprogramować nowy Kod ustawiania ilości nowego wtryskiwacza w module sterującym silnika.

       

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już udało się ustalić że to nie wtyczka, to jak dobrać się do tego sitka w baku, i co oprócz filtra paliwa mogę wymienić, Od początku pisałem że mam inny błąd nie związany z przerwaną wiązką, 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały Twój wątek. Nigdzie nie podałeś kodu błędu. Przyczyn zbyt wysokiego lub niskiego cisnienia moze byc wiele. Od nieszczelnosci, poprzez przytkanie, zapchanie układu paliwowego, usterki elektrycznej. Może nie wydalac pompa VC, moze zawór regulacji wariowac, moze czujnik. Podaj kod błędu . Bedzie łatwiej i Tobie i tym co chcą komuś pomóc.  Oprócz filtra możesz wymienić wszystko, kwestia stanu posiadania i chęci inwestowania, lecz chyba nie o to tutaj chodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Marcin 83 napisał:

Nigdzie nie podałeś kodu błędu

kod błędu masz w tytule - kwestia czytania ze zrozumieniem. Tak samo jak typ silnika. O pompie wysokiego ciśnienia pisałem żę była testowana uszczelniona i założona w marcu tego roku. Dość niedokładnie czytałeś jak widać. Nie chodzi o uszczypliwości. Przyczyn jak zauważyłeś może być wiele, chce je po kolei eliminować, Twój post nic nie wnosi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności