Skocz do zawartości

Błąd P0001-75 Astra H 1,9CDTI - za niskie ciśnienie szyny


Gość standing.zero

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Remus122
15 godzin temu, Marcin 83 napisał:

A popatrzyles na elektryka samochodowego jak na durnia gdy wyjasniał Ci co oznacza ten błąd

On nie potrafił tego wytłumaczyć tylko jego tekst że przecież, przewód nie wie że ma niedziałać tylko jak przyspieszam miał wtedy jakiś sens. Dzisiaj sam rozebrałem tą Wtyczkę podoginałem styki I zasadniczo nic się nie zmieniło. Wymieniłem więc czujnik na szynie na taki jak powinien być I na razie błędu nie ma, ale muszę poczekac aż auto dobrze ostygnie. Zrobiłem też kalibracje czujnika op comem, no i pokazuje mi jakieś chore spalanie, da się to techem ustawić? Na jałowym biegi jest ok ale jak przyspieszam to mam spalanie rzędu 30l

Edytowane przez Remus122

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który raz czujnik na szynie wymieniałeś.  Moze i przewód nie wie, bo czujnik nie wie. A elektryk to wie ze czujnik działa w danym zakresie? I przy obciazeniu zakres sie zmienia? To juz nie jest żuk ze sygnał jest, lub nie ma. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Remus122
W dniu 3.03.2021 o 22:34, Marcin 83 napisał:

Który raz czujnik na szynie wymieniałeś.

3 czujnik, I ta wymiana dała spokój z błędem na około 100 km, zrobiło się zimniej I błąd wrócił. 

 

W dniu 3.03.2021 o 22:34, Marcin 83 napisał:

elektryk to wie ze czujnik działa w danym zakresie

Sam mu to powiedziałem bo chyba od 1 do 3V to twierdził że to nie ma znaczenia. Więcej tam nie jade bo masz racje, oni podchodzą do tematu zero jedynokowo. Kupiłem wtyczkę do czujnika ciśnienia, czy wtyczkę od regulatora paliwa na pompie też zmieniać? To ten sam obwód? Ona jest 2 pin a ta na listwie 3 pin. Pytanie jescze o element pośredni ze zdjęcia, jaką pełni funkcję I czy może nawalać. 

IMG_20210306_150125.jpg

Edytowane przez Remus122

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi i wtyczki i piny to pasowało by dac takie same jak były. Co do obwodu i pinów to Adam jak sie usmiechniesz ładnie do niego zapewne cos w swoich zasobach posiada

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Remus122
Godzinę temu, Marcin 83 napisał:

pasowało by dac takie same jak były.

Kupiłem używaną z czujnikiem I kawałkiem kabla. Multimetr mówi że przejście między pinoutem a kablami jest nie ważne ile nimi nie kręcę więc tą mogę podmieniać śmiało. Zdjęcie to co wstawiłem to regulator ciśnienia paliwa, ale według mojej logiki to tylko trójnik paliwa I potrzeba jakiejś mądrej głowy żeby powiedziała czy ma to jeszcze jakąś funkcję. I cxy może być zepsute. 

 

Drugiej wtyczki nie mogę namierzyc, ona chyba jest uniwersalna 2 pin od boscha. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Remus122

Pojawił się nowy błąd P0001-5b - ale tylko w momencie kiedy sterownik daje info o wypalaniu DPF, dodatkowo wtedy samochód gaśnie! Wtyczka to chyba zły trop, pojechałem do elektronika magika a ten zmierzył ten czujnik i mówi że napięcie w zakresie ok, wtyczki obejrzał o powiedział to samo - wyglądają ok, multimetr też tak mówi. 

Skoro auto gaśnie przy dużym wydatku paliwa to może to problem jednak z paliwem? W końcu udało mi się zapisać logi kiedy błąd występuje i różnica między żądanym cisnieniem a podanym to 1000 bar. Ale napięcie pokazuje w porządku 1.1-2.8V nie było nigdzie dramatycznego spadku. Co zastanawia chwilę później było 86Mpa a zadane 35 MPa - czy ten silnik ma jakiś zawór regulujący to ciśnienie? Nie mówię o regulatorze wydatku paliwa. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd sugeruje usterkę elektryczną, może też być to wina syfu z paliwa, który przytkał pompę lub sam czujnik. Zapożyczam link z elektrody, poczytaj może się przyda.

 

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3208518.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Remus122

Dzięki Wariat, ale już to czytałem widziałem, kupiłem nowy rozdzielacz paliwa z przewodem powrotu z wtryskiwaczy, bo rzekomo tam może być tez zawór który upuszcza to ciśnienie, nie wiem, nie znam się, drogi nie był to wymienię. Co do usterki elektrycznej to jak się zrobi nieco cieplej i wyciągnę 2 kółka to idzie do tego elektryka co umie się multimetrem posługiwać a jka nie to ASO bo mam dość tego auta. Na szczęście tylko regulator niepotrzebnie wymieniłem czyli jakieś 450 zł w plecy, reszta kosztów i tak była do zrobienia. Ale mam wykluczony na bank regulator wydatku na pompie, wtryski, czujnik na szynie. Powinien być jeszcze jeden regulator do upuszczania ciśnienia ale w moim wariancie go nie ma. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to każdy podleci z komputerem i patrzy na błędy, mi się coś wydaję że coś jest przytkane, poszło poza filtr i jest lipa teraz z tym ciśnieniem. Może spróbuj pojeździć na dodatku do paliwa, ja wrzuciłem STP niebieski do wtrysków i paliwa na cały bak, po wymianie filtra, czyszczenia baku i sitka na pompie auto zaczęło normalnie jeździć, też sypało błędami z szyną i ciśnieniem. A okazało się, że był syf i poszedł dalej. Do dziś jeździ bez problemu, mam 3 auta w dieslu i 4 jeżdżę w pracy. Pierdzi i dymi ale jedzie. Nie mogę mieć czystej benzyny bo zbankrutuje, diesel wchodzi już z niższych obrotów i jest oszczędniejszy. Ale jak już jest awaria to nie są świece zapłonowe i kable WN.

 

Tak jeszcze dodam, że znajomy miał Merca C klasę, silnik 2.2 CDI, porobił wtryski, czujniki, elektrykę a koniec końców wyszedł przytkany przewód na powrocie paliwa. Mechanicy nie chcą się za bardzo bawić, bo po naprawie zaraz problem może się powtórzyć, nowe pochodzi chwilę i znowu się przytka, tam jest sporo czynników i osprzętu żeby wszystko grało w jednym rytmie, kłania się też ogólna kondycja silnika i podzespołów. To nie 2.0TDI żeby rzucać w ciemno co padło :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Remus122
5 minut temu, WariatPSM napisał:

, ja wrzuciłem STP niebieski do wtrysków i paliwa na cały bak

szkoda mi tego na nowe wtryski, dodawałem wcześniej 2 razy dodatek od liqui moly po czym był wymieniony filtr paliwa i to nie pomogło, będę jeszcze raz sprawdzał cienienie paliwa za samym filtrem pod obciążeniem żeby niepotrzebnie nie robić pompy w baku. Z logów wynika że przy zadanym ciśnieniu 150 Mpa jest 2,2V na czujniku ale podane tylko 100 Mpa a raz to nawet 50 było. Po czym jest tryb serwisowy, spadło zadane ciśnienie do 50 a odczytane to 86. Sterowanie tym ciśnieniem gdzieś nawala. Może być elektryczny błąd, ale nie w samej wtyczce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności