Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość polki90

Witam,

mam dziwny problem z vectra b 1.6 8v, otóż po zapaleniu silnika, najpierw wszystko drga i wahanie obrotów 800-900, a potem obroty ida do 2000 i spadają do 1100 i tak zostaje. Jak dodaje leciutko gazu to rosną obroty, a jak dodam mocno to najpierw się dusi a potem obroty rosną. Od czego może być taki brak stabliności i za wysokie obroty na jałowym?

silnik "krokowy" przeczyszczony. nowe przewody WN.

I czy w oplach programuje się obroty biegu jałowego tak jak np. w daewoo?

 

I czasami auto gaśnie podczas jazdy przy hamowaniu na lpg ale to już może nie związane.

Na gazie pracuje normalnie.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez polki90

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 

I czasami auto gaśnie podczas jazdy przy hamowaniu na lpg ale to już może nie związane. Na gazie pracuje normalnie.

 

Gdybyś poczytał fora LPG to byś sie dowiedział że to ma właśnie ogromne znaczenie.Jeździj tak dalej a będziesz robił remont głowicy gdy ci wypali gniazda.

Dla pewności wyczyść jeszcze EGR i dokładnie wszystkie kanaliki w monowtrysku.A potem wyłączyć LPG i adaptację przepustnicy i pojeździć ze 100km na samym Pb

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/#findComment-642014
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość smerf1988

Mam podobny problem tzn kupilem vectre 1.6 8v Lpg ok 2.m-cy temu z komisu ktora stala.w nim ok 5h, i za te PLN jest Warta tych niewielkich jak za samochod zlotowek.

Lecz bedac nadgorliwy gdzie wszystko bylo dobrze oprucz minimalnie falujacych wolnych obrotow.pojechalem.do gazownika na wymiane filtra + regujacja gazu.

Okazalo sie na PC ze dostaje za malo powietrza, wiec wymiana filtra pow. no.i.dalej za malo, gazownicy znalezli w rurce za filtrem pow. cos jak by idealnie pasujacy korek lecz z dziura (o wielkosci ok 1zl, moze 5zl) wyjeli go i wyrzucili no i powietrze dostarczane bylo juz dobre lecz reszta tzn obroty na PB byly falujace w granicy ok 600-1300...

Co za tym idzie, na Pb dobrze nie pracuje to tym bardziej nie bedzie pracowac na LPG...

 

Dodam ze po.paeu dniach widzialem tak ze Sonda Landa wymieniona bo sie swieci ze oj,

Czujnik na silniku z kabelkiem cieniutkim (noewiem co to i od czego) tez nowka i czujnik tem.wody na chlodnicy nowka chodz moze to ma malo z tym wspolneg, wiec idac dalej wymienilem silniczek krokowy- nic, potencjometr przepustnicy- nic, gdy pewnego dnia w TVN TURBO prog.101 napraw byl.wlasnie opel i podobny przypadek gdzie wymienil uszczelke pod egr (5-8zl) + preparat do czyszczenia zaworow EGR, zrobilem jak w programie i musze przyznac ze roznica jest, troche wiecej dostal mocy, przy jego calych skromnych bardzo 75Km na taka mase, i obrotu sie poprawily lec nie dokonca 900-1200 ale to juz nie jest tam denerwojace gdy np na swiatlach trzesie samochodem, kierownica czycalkowicie gasnie...

Mam w najblizszym czasie wyciqgnac przepustnice i ja wyczyscic poniewaz to moze po ok 12latach jezdzenia miec prawo sie pozapyalchac szczegolnie ze tam sa kanaly powietrza podobno o grobosci grubszej nitki... a jesli to juz nie pomoze to juz brak jakich kolwiek pomyslow, dodajac zeby nie gaslo auto na wolnych obrotach przy np.wpelni skrenconej kierownicy podwyzszylem obroty na lince o jeden zabek, i czasem jest 1900, 1500 a nawet czasem spadna idealnie na 900 i przy kazdej tej wartosci sa w miejscu nie faluja,mozeinimalnie +- o 100-150 patrzac na pbrotomierz, ale jezdzi, nie gasnie i pali 9lpg na 100km czyli ok 15zl wiec taniej nic KZK GOP czy inna komunikacja miejska...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/#findComment-643458
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zrozumiałem masz LPG 2 gen.Zaślepka w przewodzie powietrza była właśnie do poprawy przelotu powietrza dla LPG .Gdy jest źle dobrany mikser to gazownicy ją dawali dla poprawy podciśnienia w dolocie.Ale ja proponuję ci zrobić tak :na stronie rybacki pl.możesz dobrać mikser do tego silnika.Sprawdź czy masz dobrze dobrany.Jeżeli nie to kup nowy i załóż.Potem doprowadź aby na benzynie było poprawnie.Na reduktorze na pewno jest nalatane sporo km.Więc przydałaby się regeneracja.I w końcu regulacja. ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/krotki_poemat_na_gazu_temat.pdf

 

 

Aby nie gasło auto przy hamowaniu możesz jeszcze regulować samym wlotem powietrza do filtra przysłaniając czymś tak aby nie było zdmuchiwania gazu.

Ale podstawa do dobrze dobrany mikser.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/#findComment-643465
Udostępnij na innych stronach

 

 

potencjometr przepustnicy- nic, gdy pewnego dnia w TVN TURBO prog.101 napraw byl.wlasnie opel i podobny przypadek

 

Reklama. Zacznij od sprawdzenia przerw na świecach (0,8-1mm ). Jak jest ok, to przeleć elektrody świecy pilnikiem trójkątnym ( najwygodniej ) .Jak sie poprawi , to obowiązkowo wymiana świec ( z ręcznym ustawianiem przerw na świecach ).

Silniki ośmiozaworowe są wyjątkoo tolerancyjne na gaz , więc szukaJ od podstaw.

Z tego co pamiętam , to silniki osmiozaworowe mają max MAP SENSORA , więc mapy paliwowe nie mogą się rozjechać.

Po prostu masz silnik NZ (zajrzyj do silnika przy sprzęgle - tam się odczytuje znaki silnika- na wysokości miski olejowej )

 

https://www.google.pl/search?q=oznaczenie+silnika+foto+opel&newwindow=1&client=opera&hs=OZj&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjCg6OEn4rOAhWK1SwKHddXBmsQsAQIHA&biw=1152&bih=764#imgrc=z3o4kb2qK29gLM%3A

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/#findComment-643555
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, jestem tu nowy, sprawa dotyczy Opla vectry B 1.6 8v 74kW z roku 1996.
podpinam się do tematu, Kiedy auto postoi kilka ładnych godzin i silnik całkowicie ostygnie, po odpaleniu z pozoru wszystko jest ok. Kiedy ruszam i nabiorę prędkość około 10km/h zaczyna nim strasznie szarpać dlatego sprzęgło i gaz żeby nie zdechł, bieg drugi szarpie mniej, trzeci mogę powiedzieć że szarpanie zanika. Dzisiaj sprawdziłem same obroty na biegu jałowym. Powoli dodawałem gazu w okolice 2-2,5tys a obroty spadały pod kreskę 2tys, nadal powoli naciskam pedał gazu a obroty nie rosną, kiedy jest mniej więcej w połowie słychać coś w rodzaju delikatnego dławienia się silnika. Kiedy szybko wcisnę gaz obroty wchodzą i silnik prawidłowo "wyje". Dodam że jest to wersja z gazem i kiedy przełączę go od razu na gaz to nic nie szarpie, auto ładnie rusza.

 

Sprawa numer dwa, ale z tego co czytam to chyba powiązana z pierwszą... ciepły silnik prędkość 80km/h bieg piąty, jazda na gazie, dojeżdżam do skrzyżowania, redukcja 4,3 luz i obroty tak tylko tylko pyrkają a niekiedy silnik gaśnie. Dzieje się tak od kiedy byłem na czyszczeniu filtra.

Kolejna rzecz. podczas powolnego przyspieszania na biegu piątym powiedzmy z prędkości 80, zapala się check engine. Nic szczególnego się nie dzieje przy tym, wina EGR?


od czego zacząć?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/#findComment-644501
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to wiąże się z LPG.Błąd odczytaj i skasuj.Potem wyłącz LPG całkowicie i jazda na benzynie.Zrób ok 100km.Jeżeli się poprawi to jazda do gazownika na dokładną regulację LPG

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/#findComment-644502
Udostępnij na innych stronach

około 1500 km temu wymieniłem parownik więc i tak regulacja się szykuje, czyli jak na chwile obecną nie ruszać krokowego ? wyłączyć lpg -> odpiąć przekaźnik czy po prostu nie załączać go?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/#findComment-644505
Udostępnij na innych stronach

Możesz nie załączać LPG.Ale tak dla pewności przy 8V masz 74KW.Tyle jest chyba przy 16V. Ale pomijając to dobrze jest sprawdzić przepustnicę lub monowtrysk. Nie wiem co tam masz.I wyczyścić wszytko.Potem autoadaptacja i jazda 100km.Na benzynie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/#findComment-644508
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności