Gość polki90 Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 (edytowane) Witam, mam dziwny problem z vectra b 1.6 8v, otóż po zapaleniu silnika, najpierw wszystko drga i wahanie obrotów 800-900, a potem obroty ida do 2000 i spadają do 1100 i tak zostaje. Jak dodaje leciutko gazu to rosną obroty, a jak dodam mocno to najpierw się dusi a potem obroty rosną. Od czego może być taki brak stabliności i za wysokie obroty na jałowym? silnik "krokowy" przeczyszczony. nowe przewody WN. I czy w oplach programuje się obroty biegu jałowego tak jak np. w daewoo? I czasami auto gaśnie podczas jazdy przy hamowaniu na lpg ale to już może nie związane. Na gazie pracuje normalnie. Pozdrawiam! Edytowane 9 Lipca 2016 przez polki90   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 I czasami auto gaśnie podczas jazdy przy hamowaniu na lpg ale to już może nie związane. Na gazie pracuje normalnie. Gdybyś poczytał fora LPG to byś sie dowiedział że to ma właśnie ogromne znaczenie.Jeździj tak dalej a będziesz robił remont głowicy gdy ci wypali gniazda. Dla pewności wyczyść jeszcze EGR i dokładnie wszystkie kanaliki w monowtrysku.A potem wyłączyć LPG i adaptację przepustnicy i pojeździć ze 100km na samym Pb   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/#findComment-642014 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smerf1988 Opublikowano 23 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2016 Mam podobny problem tzn kupilem vectre 1.6 8v Lpg ok 2.m-cy temu z komisu ktora stala.w nim ok 5h, i za te PLN jest Warta tych niewielkich jak za samochod zlotowek. Lecz bedac nadgorliwy gdzie wszystko bylo dobrze oprucz minimalnie falujacych wolnych obrotow.pojechalem.do gazownika na wymiane filtra + regujacja gazu. Okazalo sie na PC ze dostaje za malo powietrza, wiec wymiana filtra pow. no.i.dalej za malo, gazownicy znalezli w rurce za filtrem pow. cos jak by idealnie pasujacy korek lecz z dziura (o wielkosci ok 1zl, moze 5zl) wyjeli go i wyrzucili no i powietrze dostarczane bylo juz dobre lecz reszta tzn obroty na PB byly falujace w granicy ok 600-1300... Co za tym idzie, na Pb dobrze nie pracuje to tym bardziej nie bedzie pracowac na LPG... Dodam ze po.paeu dniach widzialem tak ze Sonda Landa wymieniona bo sie swieci ze oj, Czujnik na silniku z kabelkiem cieniutkim (noewiem co to i od czego) tez nowka i czujnik tem.wody na chlodnicy nowka chodz moze to ma malo z tym wspolneg, wiec idac dalej wymienilem silniczek krokowy- nic, potencjometr przepustnicy- nic, gdy pewnego dnia w TVN TURBO prog.101 napraw byl.wlasnie opel i podobny przypadek gdzie wymienil uszczelke pod egr (5-8zl) + preparat do czyszczenia zaworow EGR, zrobilem jak w programie i musze przyznac ze roznica jest, troche wiecej dostal mocy, przy jego calych skromnych bardzo 75Km na taka mase, i obrotu sie poprawily lec nie dokonca 900-1200 ale to juz nie jest tam denerwojace gdy np na swiatlach trzesie samochodem, kierownica czycalkowicie gasnie... Mam w najblizszym czasie wyciqgnac przepustnice i ja wyczyscic poniewaz to moze po ok 12latach jezdzenia miec prawo sie pozapyalchac szczegolnie ze tam sa kanaly powietrza podobno o grobosci grubszej nitki... a jesli to juz nie pomoze to juz brak jakich kolwiek pomyslow, dodajac zeby nie gaslo auto na wolnych obrotach przy np.wpelni skrenconej kierownicy podwyzszylem obroty na lince o jeden zabek, i czasem jest 1900, 1500 a nawet czasem spadna idealnie na 900 i przy kazdej tej wartosci sa w miejscu nie faluja,mozeinimalnie +- o 100-150 patrzac na pbrotomierz, ale jezdzi, nie gasnie i pali 9lpg na 100km czyli ok 15zl wiec taniej nic KZK GOP czy inna komunikacja miejska...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/#findComment-643458 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 23 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2016 Z tego co zrozumiałem masz LPG 2 gen.Zaślepka w przewodzie powietrza była właśnie do poprawy przelotu powietrza dla LPG .Gdy jest źle dobrany mikser to gazownicy ją dawali dla poprawy podciśnienia w dolocie.Ale ja proponuję ci zrobić tak :na stronie rybacki pl.możesz dobrać mikser do tego silnika.Sprawdź czy masz dobrze dobrany.Jeżeli nie to kup nowy i załóż.Potem doprowadź aby na benzynie było poprawnie.Na reduktorze na pewno jest nalatane sporo km.Więc przydałaby się regeneracja.I w końcu regulacja. ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/krotki_poemat_na_gazu_temat.pdf Aby nie gasło auto przy hamowaniu możesz jeszcze regulować samym wlotem powietrza do filtra przysłaniając czymś tak aby nie było zdmuchiwania gazu. Ale podstawa do dobrze dobrany mikser.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/#findComment-643465 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2016 potencjometr przepustnicy- nic, gdy pewnego dnia w TVN TURBO prog.101 napraw byl.wlasnie opel i podobny przypadek Reklama. Zacznij od sprawdzenia przerw na świecach (0,8-1mm ). Jak jest ok, to przeleć elektrody świecy pilnikiem trójkątnym ( najwygodniej ) .Jak sie poprawi , to obowiązkowo wymiana świec ( z ręcznym ustawianiem przerw na świecach ). Silniki ośmiozaworowe są wyjątkoo tolerancyjne na gaz , więc szukaJ od podstaw. Z tego co pamiętam , to silniki osmiozaworowe mają max MAP SENSORA , więc mapy paliwowe nie mogą się rozjechać. Po prostu masz silnik NZ (zajrzyj do silnika przy sprzęgle - tam się odczytuje znaki silnika- na wysokości miski olejowej ) https://www.google.pl/search?q=oznaczenie+silnika+foto+opel&newwindow=1&client=opera&hs=OZj&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjCg6OEn4rOAhWK1SwKHddXBmsQsAQIHA&biw=1152&bih=764#imgrc=z3o4kb2qK29gLM%3A   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/#findComment-643555 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brat269 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Witam, jestem tu nowy, sprawa dotyczy Opla vectry B 1.6 8v 74kW z roku 1996. podpinam się do tematu, Kiedy auto postoi kilka ładnych godzin i silnik całkowicie ostygnie, po odpaleniu z pozoru wszystko jest ok. Kiedy ruszam i nabiorę prędkość około 10km/h zaczyna nim strasznie szarpać dlatego sprzęgło i gaz żeby nie zdechł, bieg drugi szarpie mniej, trzeci mogę powiedzieć że szarpanie zanika. Dzisiaj sprawdziłem same obroty na biegu jałowym. Powoli dodawałem gazu w okolice 2-2,5tys a obroty spadały pod kreskę 2tys, nadal powoli naciskam pedał gazu a obroty nie rosną, kiedy jest mniej więcej w połowie słychać coś w rodzaju delikatnego dławienia się silnika. Kiedy szybko wcisnę gaz obroty wchodzą i silnik prawidłowo "wyje". Dodam że jest to wersja z gazem i kiedy przełączę go od razu na gaz to nic nie szarpie, auto ładnie rusza. Sprawa numer dwa, ale z tego co czytam to chyba powiązana z pierwszą... ciepły silnik prędkość 80km/h bieg piąty, jazda na gazie, dojeżdżam do skrzyżowania, redukcja 4,3 luz i obroty tak tylko tylko pyrkają a niekiedy silnik gaśnie. Dzieje się tak od kiedy byłem na czyszczeniu filtra. Kolejna rzecz. podczas powolnego przyspieszania na biegu piątym powiedzmy z prędkości 80, zapala się check engine. Nic szczególnego się nie dzieje przy tym, wina EGR? od czego zacząć?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/#findComment-644501 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Wszystko to wiąże się z LPG.Błąd odczytaj i skasuj.Potem wyłącz LPG całkowicie i jazda na benzynie.Zrób ok 100km.Jeżeli się poprawi to jazda do gazownika na dokładną regulację LPG   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/#findComment-644502 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brat269 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 około 1500 km temu wymieniłem parownik więc i tak regulacja się szykuje, czyli jak na chwile obecną nie ruszać krokowego ? wyłączyć lpg odpiąć przekaźnik czy po prostu nie załączać go?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/#findComment-644505 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Możesz nie załączać LPG.Ale tak dla pewności przy 8V masz 74KW.Tyle jest chyba przy 16V. Ale pomijając to dobrze jest sprawdzić przepustnicę lub monowtrysk. Nie wiem co tam masz.I wyczyścić wszytko.Potem autoadaptacja i jazda 100km.Na benzynie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/#findComment-644508 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość polki90 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 To nie była wina LPG. Wymiana świec pomogła, już się nie dusi i ma więcej mocy. Zostały tylko obroty na poziomie 1100 na jałowym. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77154-nier%C3%B3wne-obroty-ga%C5%9Bni%C4%99cie/#findComment-644762 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.