Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem nowa na forum, dlatego nie wiem do jakiej kategorii zaliczyć swoją "usterkę" - corsa b, silnik 1,2, rok 1997

Krótko mówiąc- przypadek beznadziejny. Gotuje płyn w chłodnicy.Wybija temperaturę ponad 100 stopni, kiedy tylko stanę w korku.

 

Wymieniona zostały: nowa chłodnica, termostat (sprawnie otwiera-bo obie rury się grzeją), pompa wody (rozrząd), płyn chłodniczy, czujnik w chłodnicy (3-krotnie, bo dopatrywali się wadliwego czujnika!), sprawdzało 3 mechaników, 1 elektryk samochodowy. Wentylator sprawny, bo przy spięciu normalnie śmiga.

 

Macie jakiś pomysł? Ja już wymiękam, samochód nie do jazdy- problem od roku i nie ma mocnych na niego.

 

Uszczelka pod głowicą wg mechaników OK, elektryka OK, więc dlaczego nie zamyka obwodu i nie włącza wentylatora?

Jeśli macie pomysł dlaczego tak może się dziać w łopatologicznie zbudowanym samochodzie, będę wdzięczna za każdą pomoc

 

Pozdrawiam,

 

Dorota

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78357-gotuj%C4%85cy-silnik-przypadek-beznadziejny-corsa-b/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

 

Wentylator sprawny, bo przy spięciu normalnie śmiga.

a załącza się wentylator przy ok 100C czy tylko na krótko?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78357-gotuj%C4%85cy-silnik-przypadek-beznadziejny-corsa-b/#findComment-652299
Udostępnij na innych stronach

a załącza się wentylator przy ok 100C czy tylko na krótko?

nie załącza się w ogóle sam z temperatury. mechanik odpiął kable od czujnika w chłodnicy, wcisnął tam jakieś metalowe szczypce i na przekręconej stacyjce go uruchomił żeby sprawdzić czy działa i jest sprawny

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78357-gotuj%C4%85cy-silnik-przypadek-beznadziejny-corsa-b/#findComment-652301
Udostępnij na innych stronach

ja pitole

to albo czujnik w chlodnicy albo przekaznik

sprawdzali to wogole ??

bo na krotko to kazdy kretyn moze sprawdzic

gdzies gubi sygnal po drodze

obejsc instalacje auta nowa

inaczej sie nie da

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78357-gotuj%C4%85cy-silnik-przypadek-beznadziejny-corsa-b/#findComment-652303
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś podmieniał korek zbiorniczka wyrównawczego?

Jeśli nie, to spróbujcie...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78357-gotuj%C4%85cy-silnik-przypadek-beznadziejny-corsa-b/#findComment-652305
Udostępnij na innych stronach

ja pitole

to albo czujnik w chlodnicy albo przekaznik

sprawdzali to wogole ??

bo na krotko to kazdy kretyn moze sprawdzic

gdzies gubi sygnal po drodze

obejsc instalacje auta nowa

inaczej sie nie da

czujnik wymieniali kilka razy i dalej się skłaniają że to od niego jest problem- co mi osobiście wydaje sie dziwne- kilka czujników pod rząd z wadami fabrycznymi?

a przekaźnik jest gdzie? to ta wtyczka do czujnika?

Czy ktoś podmieniał korek zbiorniczka wyrównawczego?

Jeśli nie, to spróbujcie...

Nie nie wymieniali korka- myślisz że to może być przyczyna?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78357-gotuj%C4%85cy-silnik-przypadek-beznadziejny-corsa-b/#findComment-652328
Udostępnij na innych stronach

Korek ma trzymać ciśnienie - jest w nim zaworek. Fizyka mówi, że ciecz poddana wyższemu ciśnieniu wrze w wyższej temperaturze. Niższe ciśnienie, niższa temperatura wrzenia.

Układ chłodzenia pracuje pod ciśnieniem 1,4-1,5 bara, co przekłada się na temperaturę wrzenia ok. 110-115*C. Dlatego też na korku jest informacja zabraniająca odkręcania, jeśli płyn jest gorący.

 

W CB nie ma przekaźnika, za przekaźnik robi czujnik temperatury w chłodnicy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78357-gotuj%C4%85cy-silnik-przypadek-beznadziejny-corsa-b/#findComment-652333
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że czujnik jest na 105*C (a sporo czujników właśnie na 105*C włącza a na 95*C wyłącza - pomijam te, które są na 115-120*C np. Vectra C 1,8 16v) to nie zdąży on włączyć wentylatora, bo płyn zaczyna wrzeć...

Stąd normalnie wentylator nie działa, na krótko działa, a silnik się gotuje...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78357-gotuj%C4%85cy-silnik-przypadek-beznadziejny-corsa-b/#findComment-652348
Udostępnij na innych stronach

Korek ma trzymać ciśnienie - jest w nim zaworek. Fizyka mówi, że ciecz poddana wyższemu ciśnieniu wrze w wyższej temperaturze. Niższe ciśnienie, niższa temperatura wrzenia.

Układ chłodzenia pracuje pod ciśnieniem 1,4-1,5 bara, co przekłada się na temperaturę wrzenia ok. 110-115*C. Dlatego też na korku jest informacja zabraniająca odkręcania, jeśli płyn jest gorący.

 

W CB nie ma przekaźnika, za przekaźnik robi czujnik temperatury w chłodnicy.

dzięki - wymienie :)

no to jak czujnik jest przekaznikiem to kabloteke przeswietlic

korek to moze byc trop ale czy na 100% to nie wiem

kable ogarnął elektryk i podobno nie ma się do czego przyczepić :/

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78357-gotuj%C4%85cy-silnik-przypadek-beznadziejny-corsa-b/#findComment-652365
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności