Gość power_opel Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 Niby tak a ten jest optymalny boję się ,że przy 5w40 bede miał spore dolewki oleju ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78825-praca-silnika/page/2/#findComment-656578 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Zmień na syntetyk przy następnej wymianie bez obaw że się rozcieknie. lub wzrośnie ilość dolewek. Dziwne że nie zrobiłeś tego przy wymianie panewek i pierścieni.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78825-praca-silnika/page/2/#findComment-656582 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszek 398 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 (edytowane) A tak się zastanawiam czy w tym silniku nie powinien być stosowany olej 5 w 40 ? Wg mojej wiedzy o olejach smarowych i zaleceń serwisowych dla tego typu silnika.... Przy temperaturze zewnętrznej jaką mamy obecnie, czyli oscylującej wokół 0 stopni, lepkość oleju odpowiednio 5W/40, 10W/40, czy nawet 15W/40 nie powinna zauważalnie wpływać na odgłos/prace silnika Mówiąc obrazowo, gdy nie ma silnych mrozów, nawet ten 15W/40 nie będzie "za gęsty" na zimno, a przy mocno rozgrzanym silniku oleje 0W/40, 5W/40, 10W/40, 15W/40, 20W/40 będą tak samo "rzadkie". Edytowane 29 Grudnia 2016 przez leszek 398   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78825-praca-silnika/page/2/#findComment-656585 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Kolego Leszek398 - nie wiem może i masz rację ale 16 V GM jakoś nie tolerują 15w40 - coś na ten temat wiem z autopsji. A producent dopuszcza stosowanie 10W40 dla starszych silników mocno wyeksploatowanych. W moim motorku hydro się uspokoiły gdy zamieniłem olej właśnie na półsyntetyk - na mineralu klepały jak stary diesel.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78825-praca-silnika/page/2/#findComment-656587 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość power_opel Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Boje się teraz lać 5w40 po tym jak przejechałem 30-40 tys. na 10w40   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78825-praca-silnika/page/2/#findComment-656626 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Nie masz się czego bać. Półsyntetyk nie robi tyle osadów co mineral. Możesz użyć płukanki przed wymianą, lub wcześniej wymienić olej np po 6-8tkm (chodzi o olej docelowy).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78825-praca-silnika/page/2/#findComment-656640 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Możesz użyć płukanki przed wymianą, l Wtedy ma ogromne szanse na oderwanie się starych osadów i poważne wycieki oleju. Takich rzeczy nie stosuje się w starych silnika bo przynoszą więcej szkody niż pożytku. Boje się teraz lać 5w40 po tym jak przejechałem 30-40 tys. na 10w40 Jesteś pewien , że dzięki temu zabiegowi przestanie ci wyć łożysko alternatora ( z tego filmiku ) ?? Weź po prostu wymień pasek wielorowkowy ( czy jak kto woli wieloklinowy ) na nowy i po sprawie....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78825-praca-silnika/page/2/#findComment-657046 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raziel88ck Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Podczepię się pod temat. Otóż tak. Przed świętami wymieniłem olej. Zawsze był lany mineralny Castrol 15w40. Wczoraj odpaliłem auto. Brzydko chodził jak każdy inny silnik podczas -20 stopni. Silnik pracował, a ja skrobałem szyby. Wsiadam do auta, cofam i nagle zaświeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju. Zgasiłem auto i odpaliłem ponownie. Kontrolka dalej świeciła, więc zaparkowałem auto i wyłączyłem silnik. Oprócz tego słyszałem jak motor klekotał niczym diesel. Sprawdziłem olej i bagnet wskazał mi wyżej niż maximum. A sam olej nie wyglądał zbyt ładnie. Jakby go przymroziło. Posiadał białe plamy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78825-praca-silnika/page/2/#findComment-657634 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 (edytowane) No cóż pierwsze bym sprawdził pompę oleju Miska w dół i sprawdzić ile masz w niej gnoju.Może smoka przytkało. A drugie to nie szkoda ci silnika zalewając go gnojówką?Chyba że 15W był lany bo żarł olej na potęgę.A to by świadczyło że silnik -kapitalka No i odma do sprawdzenia. Edytowane 9 Stycznia 2017 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78825-praca-silnika/page/2/#findComment-657640 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mati023 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Witam posiadam vectre c 2.0t gaz. Objawy sa takie iz gdy jest zimna chodxi ładnie na gazie i benzynie natomiast jak nagrzeje sie przerwie po każdym zmianie biegu dodajac gaz od razu szarpnie. i przy obciążeniu na 4,5,6 szarpie dluzej..pomóżcie. .mechanik wykluczyl cewki czujniki... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78825-praca-silnika/page/2/#findComment-658059 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.