Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

Panowie ja mam taki sterownik gazu http://allegro.pl/lecho-mini-sec-4-cyl-sterowniki-komputer-i6654159038.html

i gdy gazownik by chciał drastycznie zmienić dawki to on i tak po kilku sekundach dobiera sam dawkę gazu by była optymalna.Prawda to czy kłamstwo.?


i Gazownik twierdzi że mało kto potrafi cokolwiek w nim wyregulować

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81272-signum-22-direct/page/3/#findComment-678650
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No to właśnie następny zdolny gaziarz.

 

Regulujesz go jak każdą sekwencję.

Ale to nie w tym temacie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81272-signum-22-direct/page/3/#findComment-678654
Udostępnij na innych stronach

jaki system zasilania LPG? co konkretnie się stało w tych kilku od gazu? Pytam, bo się napalam na takie i chcę zagazować...wszystko mam w gazie, oprócz kuchenki, kosiarki i piły spalinowej

Sekwencja. Tu jakiś Stag, tam jakiś Landi, jeszcze jakiś KME Diego... było tego kilka. Co konkretnie się stało? Napisałem, że naprawa główna/wymiana głowicy - myślę, że to pojęcie jest stosunkowo czytelne i nie wymaga tłumaczenia. Wypalone gniazda i nadpalone przylgnie zaworów, luzy na zimnym 0,1mm zamiast 0,3mm czyli siadanie zaworów (w benzynie z XER-ami nie ma większych problemów), jedna głowica złom - nie nadawała się do naprawy z uwagi na liczne pęknięcia, w dwóch wypadkach brak możliwości odpalenia na benzynie na zimno, w jakimś brak możliwości odpalenia na gorącym. Co jeszcze mam tłumaczyć?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81272-signum-22-direct/page/3/#findComment-678666
Udostępnij na innych stronach

gdy gazownik by chciał drastycznie zmienić dawki to on i tak po kilku sekundach dobiera sam dawkę gazu by była optymalna

 

jak zmieni drastycznie i korekta wyleci poza granice regulacji, wywali błędem składu mieszanki. Jak zmieni na tyle, by adaptacja nie wyleciała poza granice regulacji, faktycznie układ się dostroi i pojedzie na gazie poprawie, bez błędu. Problemem będzie rozruch na benzynie, początek jazdy po zmianie paliwa Pb-LPG i odwrotnie...ale to faktycznie nie ten wątek :)

Sekwencja. Tu jakiś Stag, tam jakiś Landi, jeszcze jakiś KME Diego... było tego kilka. Co konkretnie się stało? Napisałem, że naprawa główna/wymiana głowicy - myślę, że to pojęcie jest stosunkowo czytelne i nie wymaga tłumaczenia. Wypalone gniazda i nadpalone przylgnie zaworów, luzy na zimnym 0,1mm zamiast 0,3mm czyli siadanie zaworów (w benzynie z XER-ami nie ma większych problemów), jedna głowica złom - nie nadawała się do naprawy z uwagi na liczne pęknięcia, w dwóch wypadkach brak możliwości odpalenia na benzynie na zimno, w jakimś brak możliwości odpalenia na gorącym. Co jeszcze mam tłumaczyć?

 

to się zgadza, sam wcześniej wspomniałem o erozji zaworów wydechowych. Czynników wiele, na gazie podatność większa. Raz, właściwości fizykochemiczne LPG, głównie prędkość spalania, dwa, różnorodność jakościowa komponentów, często ich niska trwałość i podatność na uszkodzenia. Zwłaszcza mechanika, czyli wtryskiwacze. Nad tym w dużym stopniu da się zapanować, ostatecznie naprawa głowicy i wymiana gniazd na lepszy stop. Cenowo naprawa nieszczególnie kosztowna jak na dzisiejsze standardy napraw, inni nawet nie mający gazu czasami są bardziej pokrzywdzeni. Co do pękniętych głowic to przyczyn też wiele, akurat gaz tu chyba najmniej winny...ale wątek nie o tym, medytujemy przecież nad samym Z22YH, dlaczego nie, problemy przecież te same jeśli idzie o zasilanie gazem co we wtrysku pośrednim więc pytanie nadal aktualne, dlaczego nie Z22YH na gazie?

 

 

w dwóch wypadkach brak możliwości odpalenia na benzynie na zimno, w jakimś brak możliwości odpalenia na gorącym

czyli ogólnie coś się zepsuło, akurat był gaz, auta z innym układem zasilania też się psują, też jedne nie zapalają na zimnym, inne na ciepłym, jeszcze inne wcale. Auta się psują, tylko taki wniosek się nasuwa...

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81272-signum-22-direct/page/3/#findComment-678670
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem to tak że jest wniosek wspólny jeden.

Dokładniejszych informacji możesz się dowiedzieć bezpośrednio od gazowników.

To forum zrzesza w większości ludzi którzy są właścicielami pojazdów i sami sobie radzą z naprawami.

Wspierane jest raptem kilkoma fachowcami którzy pracują w serwisie lub tego typu podobnych warsztatach.

I dla nas są to cenne porady z których korzystamy.

 

Jak na razie gazownicy z zawodu się tutaj nie ujawnili.

Wiec zostaje tobie zasięgnąć informacji na forach LPG.

Więc dalsze dyskusje są raczej bez sensu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81272-signum-22-direct/page/3/#findComment-678692
Udostępnij na innych stronach

Dokładniejszych informacji możesz się dowiedzieć bezpośrednio od gazowników

 

a co nam oni dodadzą w temacie? Jak na razie widzę wszyscy bazują na informacjach od gazowników i raczej nic z nich nie wynika. Ilu pytających tyle wersji...i ja nie szukam informacji tylko się chciałem nimi podzielić, przełamać mitologię w tym temacie... ;)

 

 

I dla nas są to cenne porady z których korzystamy

 

na ogół po to są fora... :D

 

Dla mnie wniosek jest jeden, Z22YH jak najbardziej do gazowania, problematyka tego silnika nie wychodzi poza ogólną problematykę auta z gazem, gazownik w miarę ogarnięty, najlepiej nie na drugim końcu kraju bo i tak już do niego się nie pojedzie po swoje...

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81272-signum-22-direct/page/3/#findComment-678696
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do Energy Gaz Polska oni powiedzą czy da się za gazowac i ile oni robia gazuja bezposrednie wtryski bez problemu

 

 

To akurat zły przykład - oni gazują wszystko, tylko potem na innych forach są lamenty i dyskusje...

 

Sent with handy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81272-signum-22-direct/page/3/#findComment-678697
Udostępnij na innych stronach

 

 

czyli ogólnie coś się zepsuło, akurat był gaz, auta z innym układem zasilania też się psują, też jedne nie zapalają na zimnym, inne na ciepłym, jeszcze inne wcale. Auta się psują, tylko taki wniosek się nasuwa...

Bzdura.

Akurat te 2 przypadki to z22yh z zapieczonymi wtryskami... Na plaku odpalały na widok kluczyka, po wymianie wtryskiwaczy silniki ożyły.

 

 

 

Dla mnie wniosek jest jeden, Z22YH jak najbardziej do gazowania, problematyka tego silnika nie wychodzi poza ogólną problematykę auta z gazem

Więc na tym zakończmy dywagacje o tym silniku.

Twoje pozytywne zapatrywanie niech sobie będzie. Gazuj. Jeździj. Rób co chcesz.

Nie chciałbym jednak na większą skalę poszerzać takiej informacji na naszym forum, bo ktoś, kto kompletnie się nie zna może zdecydować się na LPG do takiego silnika, a potem w razie poważnej awarii będzie miał pretensje do użytkownikó forum - bo tak mu doradzili.

MUSI być czytelnie zaakcentowane, że gazowanie takiego silnika jest powiązane z ryzykiem.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81272-signum-22-direct/page/3/#findComment-678730
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności