Gość Rafał111 Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Witam mam problem z Oplem Signum 2008 1.9 CDTI 120KM. Od jakiegoś czasu samochód zaczął wypalać filtr dpf przy każdym rozgrzaniu silnika. Wypalenie go na trasie z obrotami 3-3,5 tys. nic nie dawało, po ponownym uruchomieniu silnika i przejechaniu ok 10 km ponownie zaczynało się wypalanie przy czym strasznie dymił. Zaczęła również migać kontrolka świec żarowych. Oddałem samochód na czyszczenie filtra jednak to nie pomogło po odebraniu samochodu zrobiłem 300 km i wszystko wróciło do stanu z przed czyszczenia. Mechanik po podłączeniu komputera stwierdził że ciśnienie przed filtrem i za jest takie samo co jest bardzo dziwne bo filtr powinien stawiać jakiś opór.Mechanik sugeruje też wymianę EGR jednak wymieniałem go ok rok temu i zastanawiam się czy to słuszna diagnoza bo nowy filtr kosztuje ok 800 zł a wydałem już 1000 na czyszczenie filtra i wymianę oleju w silniku po czyszczeniu Czy ktoś z Was miał taki problem albo wie jaka jest przyczyna ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84396-opel-signum-ci%C4%85g%C5%82e-wypalanie-dpf/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Tematów o wypalaniu jest dużo. Zacznij czytać forum a nie tylko tworzyć nowe tematy. Pisane było że jedną z przyczyn mogą być np. lejące wtryski Albo kiepskie paliwo. Na początek może zmień stację tankowania   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84396-opel-signum-ci%C4%85g%C5%82e-wypalanie-dpf/#findComment-695512 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darwoj10 Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Kolego jak filtr był czyszczony? Czy po czyszczeniu filtra w sterowniku silnika mechanik ustawiał wymianę filtra na nowy ? Ja nie dawno czyściłem filtr i jego "opór" przed zabiegiem wynosił 53 milibary a po 3 i jego przepustowość przed 139 m3 /h a po ponad 420 . Jeżeli chodzi o różnicę ciśnień na filtrze to przed zabiegiem wynosiła na wolnych obrotach 6 kPa a po 0 do 1 kPa z tym, że startował od wartości -1 na zgaszonym silniku czyli podczas pracy na wolnych obrotach wartość rzeczywista wynosiła 2 kPa a przy 2000 rpm 6 kPa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84396-opel-signum-ci%C4%85g%C5%82e-wypalanie-dpf/#findComment-695529 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafał111 Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Robiłem to w firmie Carbon Clean tak opisują czyszczenie: sprawdzamy ciśnienie na filtrze przed zabiegiem wykonujemy badanie kamerą endoskopową zdemontowany filtr zalewamy specjalnym środkiem biodegradowalnym rozmiękczającym osad kilkukrotnie w obu kierunkach czyścimy filtr pod wysokim ciśnieniem mieszanki specjalnego środka/ wody/ powietrza urządzenie pracuje w cyklach, aż do pełnego wyczyszczenia aplikujemy specjalny czynnik obniżający temperaturę spalania osadu w filtrze z 600 do 400 st. Niestety nie wiem co dokładnie zrobił mechanik który montował filtr po czyszczeniu, ale kojarzę, że różnica ciśnień o której piszesz wynosiła 1 kPa. Po przejechaniu tych 300 km kiedy wróciły wszystkie objawy komputer pokazywał -2 kPa i zanieczyszczenie filtra w 116 procent. Panowie którzy czyścili filtr stwierdzili że z ich strony jest wszystko ok że trzeba wgrać nowe oprogramowanie w serwisie. Ale nie chce mi się wierzyć że jest to wina oprogramowania. Dlatego próbuję ustalić coś na forum bo każdy mechanik twierdzi coś innego a nie mam zamiaru wymienić połowy samochodu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84396-opel-signum-ci%C4%85g%C5%82e-wypalanie-dpf/#findComment-695541 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darwoj10 Opublikowano 25 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 Sprawa jest prosta. Trzeba podłączyć opkoma i wejść w sterownik silnika następnie programowanie i jest tam wymień filtr dpf aktywujesz i komputer zaczyna liczyć tak jak by dostał nowiutki filtr. Jak wcześniej zajrzysz do bloków pomiarowych to zobaczysz ,że wartości nasycenia i przebiegu od ostatniego wypalania zostaną wyzerowane.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84396-opel-signum-ci%C4%85g%C5%82e-wypalanie-dpf/#findComment-695568 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 26 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2018 Zanim wydasz kupę pieniędzy sprawdź czy przewód od czujnika ciśnienia spalin nie jest dziurawy, albo czujnik nie zalepiony... U mnie tak było... powinieneś mieć jeden czujnik - przewód idzie od dpfu do komory silnika. Sent with handy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84396-opel-signum-ci%C4%85g%C5%82e-wypalanie-dpf/#findComment-695594 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafał111 Opublikowano 26 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2018 Dzięki za podpowiedzi sprawdzę to.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84396-opel-signum-ci%C4%85g%C5%82e-wypalanie-dpf/#findComment-695601 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafał111 Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 Witam ponownie. Zdecydowałem się oddać samochód do serwisu opla. Stwierdzili tam że katalizator został wybebeszony i że to jest przyczyną tak częstego wypalania, bo samochód przy wypalaniu nie uzyskuje żądanej temperatury i tak naprawdę w ogóle nie kończy wypalania. Teraz pytanie czy jest możliwość, że osoba która czyściła mi filtr DPF i katalizator opróżniła go a ja nie zauważyłbym różnicy przy odbieraniu auta ? A drugie pytanie czy jest jakieś logiczne uzasadnienie dlaczego osoba czyszcząca DPF i katalizator mogła go opróżnić ? - np. czyszczenie nie przyniosło efektu i w ramach ,,poradzenia'' sobie z problemem opróżnili katalizator ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84396-opel-signum-ci%C4%85g%C5%82e-wypalanie-dpf/#findComment-697162 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 Poza czasem zmienionym odgłosem, czasem inaczej pracującym silniku oraz polepszonych osiągach bez zaglądania ciężko będzie to sprawdzić. A że były problemy to można nie zwrócić uwagi na to. Może tak być że nie potrafili wyczyścić więc wywalili.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84396-opel-signum-ci%C4%85g%C5%82e-wypalanie-dpf/#findComment-697326 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.