Gość kluczu Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 (edytowane) Z deszczu pod rynnę... W poprzednim poście pisałem do Was o problemie z silnikiem. Winowajcą okazał się być zapchany katalizator. Niestety Meriva znów odmówiła posłuszeństwa. Tym razem poszedł zawór na 4 cylindrze. Po prostu ukruszył się na rancie grzybka. W czym tkwi problem? 1. Mechanik nie bardzo chce się podjąć wymiany pierścieni na nowe. Mówił mi, że wg niego gładzie cylindrów i pierścienie są ok i nie chce na siłę tego ruszać. Silnik spalał olej. Obawiam się, ze pierścienie będą zapieczone. Fakt faktem, gładzie cylindrów nie posiadają rys. Są ślady pracy, ale niewyczuwalne pod palcem - sam sprawdzałem. 2. Zastanawia mnie biały nalot na zaworach. Dotarłem do informacji, iż są to pozostałości po związkach zawartych w oleju. inni piszą, że jest to efekt złego dawkowania LPG i nadmiernej temperatury. Co o tym sądzicie? Podsyłam kilka fotek. Pozdrawiam! Edytowane 8 Stycznia 2019 przez kluczu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 2 minuty temu, kluczu napisał: Zastanawia mnie biały nalot na zaworach. Dotarłem do informacji, iż są to pozostałości po związkach zawartych w oleju. Bzdura. Białawy nalot to efekt zbyt ubogiej mieszanki (naprawdę bardzo ubogiej) przez co temperatura spalania wzrasta w znacznym stopniu. Z tego powodu zabiło katalizator i zawór. Z tego też powodu może spalać olej - uszczelniacze zaworów mocno cierpią w takich warunkach. Zrobić porządek z LPG czyli każdy grat sprawdzić i potem to POPRAWNIE wyregulować.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/#findComment-701774 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kluczu Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 3 minuty temu, ArKos napisał: Bzdura. Białawy nalot to efekt zbyt ubogiej mieszanki (naprawdę bardzo ubogiej) przez co temperatura spalania wzrasta w znacznym stopniu. Z tego powodu zabiło katalizator i zawór. Z tego też powodu może spalać olej - uszczelniacze zaworów mocno cierpią w takich warunkach. Zrobić porządek z LPG czyli każdy grat sprawdzić i potem to POPRAWNIE wyregulować. Jutro odbieram głowicę. Powrzucam fotki z jej remontu. No tez mi si wydawało, że ten nalot to zbyt uboga mieszanka. Pewności jednak nie miałem. Zawory miały bardzo duże luzy boczne. Pozostaje jeszcze znaleźć dobrego speca od LPG. Nie chcę KAtować nowej głowicy na rozregulowaej instalacji LPG   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/#findComment-701776 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 36 minut temu, kluczu napisał: Mechanik nie bardzo chce się podjąć wymiany pierścieni na nowe. Mówił mi, że wg niego gładzie cylindrów i pierścienie są ok i nie chce na siłę tego ruszać. Silnik spalał olej. Obawiam się, ze pierścienie będą zapieczone. Fakt faktem, gładzie cylindrów nie posiadają rys. Są ślady pracy, ale niewyczuwalne pod palcem - sam sprawdzałem. Ja bym chociaż na miejscu tego mechanika zastosował środek do czyszczenia EGR-a albo naftę na tłoka. Bo jak zapieczone pierścienie to dalej będzie silnik łykał olej. Oczywiście porobił bym pomiary tulei.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/#findComment-701781 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kluczu Opublikowano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 Głowica zregenerowana. Wymieniony został uwalony zawór + 8 prowadnic zaworowych. Poniżej podsyłam kilka fotek. W wolnej chwili porobię fotki zużytych prowadnic i ukruszonego zaworu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/#findComment-701798 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kluczu Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Odświeżam temat. Graty poskładane, auto wyruszyło w trasę. Może się to komuś przyda. Cenowo taka naprawa wygląda następująco: Uszczelka głowicy Simeringi na wałki Uszczelka pokrywy zaworów Uszczelka kolektora IN Uszczelka kolektora EX Pasek rozrządu - kompletny rozrząd został zrobiony kilkaset km przed awarią, dlatego został zmieniony tylko pasek. 5L oleju Valvoline 5W40 Nowe świece Nowa cewka zapłonowa Płyn chłodzący = 765zł Regeneracja głowicy: wymiana 16 uszczelniaczy zaworowych wymiana 8 prowadnic zaworów wydechowych wymiana upalonego zaworu planowanie = 960 zł Robocizna = 850 zł Łącznie: 2.575 zł Wszystkie prowadnice były bardzo mocno wyrobione. Zawory praktycznie w nich "latały" na boki. Została jeszcze do wymiany sonda lambda, tutaj może coś mi podpowiecie. Oryginał Bosh, lub jakiś zamiennik? Zawiesza się ona podczas jednostajnych obrotów silnika. Nie koryguje błędu "ubogi wydech", stąd wywala "CHECK ENGINE" przy jednostajnej jeździe na autostradzie. Do tego korekta LPG. Jednym słowem MASAKRA Poniżej zdjęcia zaworu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/#findComment-702089 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Z sondą o ja bym ją wykręcił , wsadził do benzyny ekstrakcyjnej na noc samą tylko końcówką. Aby sie wymoczyła . Potem popsikać sprayem do czyszczenia turbin i zobacz czy pomoże. Ja w ten sposób już chyba ze 20 sond uratowałem Jedynie gdy miernik coś wykaże że układ grzałki ma przebicia lu inną usterkę. Natomiast samo zabrudzenie a na to z twojego opisu wygląda mozna spróbować udrożnić I na razie po takim remoncie pojeździj z 500 km na samym Pb a potem do gazownika na regulacje na drodze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/#findComment-702092 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kluczu Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 4 godziny temu, adam1954 napisał: Z sondą o ja bym ją wykręcił , wsadził do benzyny ekstrakcyjnej na noc samą tylko końcówką. Aby sie wymoczyła . Oki, dzięki za info. Przez weekend rozkręcę sondę i zamoczę w benzynce. Jeśli nie pomoże, to kupować BOSCHa czy Delphi, Denso też będzie ok? Odezwę się wraz z rezultatami. Pozdrawiam i dzięki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/#findComment-702094 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 3 godziny temu, kluczu napisał: Jeśli nie pomoże, to kupować BOSCHa czy Delphi, Denso też będzie ok? Nie doradzę w tym temacie bo teraz tyle podrób że to jest przerażające. Ostatnio coraz częściej widzę Bosch ,,Turkey,, czy ,,Afrika,,   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/#findComment-702105 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 3 godziny temu, kluczu napisał: Jeśli nie pomoże, to kupować BOSCHa czy Delphi, Denso też będzie ok? Może ja napiszę trochę przewrotnie - Będziesz sondę wykręcał więc zobacz co miałeś zamontowane i podpytaj w sklepie które mają najmniej (albo w ogóle) reklamacji. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/#findComment-702109 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.