Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Z deszczu pod rynnę...

W poprzednim poście pisałem do Was o problemie z silnikiem.

Winowajcą okazał się być zapchany katalizator.

 

Niestety Meriva znów odmówiła posłuszeństwa.

Tym razem poszedł zawór na 4 cylindrze.

Po prostu ukruszył się na rancie grzybka.

 

W czym tkwi problem?

1. Mechanik nie bardzo chce się podjąć wymiany pierścieni na nowe.

    Mówił mi, że wg niego gładzie cylindrów i pierścienie są ok i nie chce na siłę tego ruszać.

    Silnik spalał olej. Obawiam się, ze pierścienie będą zapieczone.

    Fakt faktem, gładzie cylindrów nie posiadają rys.

    Są ślady pracy, ale niewyczuwalne pod palcem - sam sprawdzałem.

 

2. Zastanawia mnie biały nalot na zaworach.

     Dotarłem do informacji, iż są to pozostałości po związkach zawartych w oleju.

     inni piszą, że jest to efekt złego dawkowania LPG i nadmiernej temperatury.

 

Co o tym sądzicie?

Podsyłam kilka fotek.

 

Pozdrawiam!

 

 

 

 

IMG_3549 (1).JPG

IMG_3550.JPG

IMG_3546 (1).JPG

IMG_3542.JPG

IMG_3544 (1).JPG

IMG_3545 (1).JPG

IMG_3538.JPG

Edytowane przez kluczu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kluczu napisał:

Zastanawia mnie biały nalot na zaworach.

     Dotarłem do informacji, iż są to pozostałości po związkach zawartych w oleju.

Bzdura.

Białawy nalot to efekt zbyt ubogiej mieszanki (naprawdę bardzo ubogiej) przez co temperatura spalania wzrasta w znacznym stopniu.

Z tego powodu zabiło katalizator i zawór. Z tego też powodu może spalać olej - uszczelniacze zaworów mocno cierpią w takich warunkach.

Zrobić porządek z LPG czyli każdy grat sprawdzić i potem to POPRAWNIE wyregulować.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/#findComment-701774
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ArKos napisał:

Bzdura.

Białawy nalot to efekt zbyt ubogiej mieszanki (naprawdę bardzo ubogiej) przez co temperatura spalania wzrasta w znacznym stopniu.

Z tego powodu zabiło katalizator i zawór. Z tego też powodu może spalać olej - uszczelniacze zaworów mocno cierpią w takich warunkach.

Zrobić porządek z LPG czyli każdy grat sprawdzić i potem to POPRAWNIE wyregulować.

 

Jutro odbieram głowicę.

Powrzucam fotki z jej remontu.

No tez mi si wydawało, że ten nalot to zbyt uboga mieszanka. Pewności jednak nie miałem.

Zawory miały bardzo duże luzy boczne. 

 

Pozostaje jeszcze znaleźć dobrego speca od LPG.

Nie chcę KAtować nowej głowicy na rozregulowaej instalacji LPG :/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/#findComment-701776
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, kluczu napisał:

    Mechanik nie bardzo chce się podjąć wymiany pierścieni na nowe.

    Mówił mi, że wg niego gładzie cylindrów i pierścienie są ok i nie chce na siłę tego ruszać.

    Silnik spalał olej. Obawiam się, ze pierścienie będą zapieczone.

    Fakt faktem, gładzie cylindrów nie posiadają rys.

    Są ślady pracy, ale niewyczuwalne pod palcem - sam sprawdzałem.

 

 

Ja bym chociaż na miejscu tego mechanika zastosował środek do czyszczenia EGR-a albo naftę na tłoka.

Bo jak zapieczone pierścienie to dalej będzie silnik łykał olej.

Oczywiście porobił bym pomiary tulei.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/#findComment-701781
Udostępnij na innych stronach

Głowica zregenerowana.

Wymieniony został uwalony zawór + 8 prowadnic zaworowych.

Poniżej podsyłam kilka fotek.

 

W wolnej chwili porobię fotki zużytych prowadnic i ukruszonego zaworu.

IMG_3576.JPG

IMG_3577.JPG

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/#findComment-701798
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat.

Graty poskładane, auto wyruszyło w trasę.

 

Może się to komuś przyda.

Cenowo taka naprawa wygląda następująco:

 

Uszczelka głowicy

Simeringi na wałki

Uszczelka pokrywy zaworów

Uszczelka kolektora IN

Uszczelka kolektora EX

Pasek rozrządu - kompletny rozrząd został zrobiony kilkaset km przed awarią, dlatego został zmieniony tylko pasek.

5L oleju Valvoline 5W40

Nowe świece

Nowa cewka zapłonowa

Płyn chłodzący

= 765zł

 

Regeneracja głowicy:

wymiana 16 uszczelniaczy zaworowych

wymiana 8 prowadnic zaworów wydechowych

wymiana upalonego zaworu

planowanie

= 960 zł

 

Robocizna 

= 850 zł

 

Łącznie: 2.575 zł

 

Wszystkie prowadnice były bardzo mocno wyrobione.

Zawory praktycznie w nich "latały" na boki.

 

Została jeszcze do wymiany sonda lambda, tutaj może coś mi podpowiecie. Oryginał Bosh, lub jakiś zamiennik?

Zawiesza się ona podczas jednostajnych obrotów silnika.

Nie koryguje błędu "ubogi wydech", stąd wywala "CHECK ENGINE" przy jednostajnej jeździe na autostradzie.

Do tego korekta LPG.

 

Jednym słowem MASAKRA :)

 

 

Poniżej zdjęcia zaworu ;)

 

 

c3ddc8c1-0d2b-47d1-bae9-8d070ca961d4.JPG

IMG_3628.JPG

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/#findComment-702089
Udostępnij na innych stronach

Z sondą o ja bym ją wykręcił , wsadził do benzyny ekstrakcyjnej na noc samą tylko końcówką.

Aby sie wymoczyła .

Potem popsikać sprayem do czyszczenia turbin i zobacz czy pomoże.

Ja w ten sposób już chyba ze 20 sond uratowałem

Jedynie gdy miernik coś wykaże że układ grzałki ma przebicia lu inną usterkę.

Natomiast samo zabrudzenie a na to z twojego opisu wygląda mozna spróbować udrożnić

I na razie po takim remoncie pojeździj z 500 km na samym Pb a potem do gazownika na regulacje na drodze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/#findComment-702092
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, adam1954 napisał:

Z sondą o ja bym ją wykręcił , wsadził do benzyny ekstrakcyjnej na noc samą tylko końcówką.

Aby sie wymoczyła .

 

Oki, dzięki za info.

Przez weekend rozkręcę sondę i zamoczę w benzynce.

Jeśli nie pomoże, to kupować BOSCHa czy Delphi, Denso też będzie ok?

 

Odezwę się wraz z rezultatami.

Pozdrawiam i dzięki :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/#findComment-702094
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kluczu napisał:

Jeśli nie pomoże, to kupować BOSCHa czy Delphi, Denso też będzie ok?

 

Nie doradzę w tym temacie bo teraz tyle podrób że to jest przerażające.

Ostatnio coraz częściej widzę Bosch ,,Turkey,, czy ,,Afrika,,

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/#findComment-702105
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kluczu napisał:

Jeśli nie pomoże, to kupować BOSCHa czy Delphi, Denso też będzie ok?

Może ja napiszę trochę przewrotnie - Będziesz sondę wykręcał więc zobacz co miałeś zamontowane i podpytaj w sklepie które mają najmniej (albo w ogóle) reklamacji.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85498-ukruszony-zaw%C3%B3r-remont-g%C5%82owicy/#findComment-702109
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności