Skocz do zawartości

BLOKI POMIAROWE OP-COM Ustawienie zapłonu/Falowanie obrotów/Szarpanie/Kichanie i spalanie stukowe


Rekomendowane odpowiedzi

Ano nie ma, ale jak sa trudności w zapłonie można regulować przerwę.

 

  • Odpowiedzi 212
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Auto dostało PMO 5w40 ,dodatek z mos2 i przybyło tylko mocy,ale na krótko bo na po 4 dniach brakuje mu mocy i się trochę zrobiło mułowate.Wydaje mi się że pompa daje za mało ciśnienia trzeba by pojeździć z podłączonym manometrem na różnym zakresie obrotów.Auto szarpie już nawet przy rozpędzaniu się pomiędzy 50 a 60 km/h a nigdy tak nie było,niestety go nie mam.Gdy brałem się za mycie baku i wymianę filtrów i smoka było tam dużo opiłków myślę,że szczotki się wysypały i pompa dostaje różne napięcie którego dobrze nie przetwarza na wydajność,bo w korpusie jest zapchany już zawór nadmiarowy i zwrotny. Poza tym nie słychać pompy przy rozruchu żeby pompowała,ale auto jeszcze uruchamia.Auto wykazuje już nawet brak mocy przy podjeździe do garażu i gaśnie.Dziwna dla mnie sprawa z regulatorem ciśnienia paliwa bo idzie on bezpośrednio na filtr oparów paliwa i na zawór EVAP czy ktoś może mi wytłumaczyć jak dokładnie działa układ paliwowy w tym silniku ?Począwszy od pompy paliwa.Niestety nie mam kompresora bo przychodzi mi już tylko do głowy przedmuchanie przewodów i listwy zwłaszcza tych elementów które mogłyby zakordować i blokować paliwo na wejściu a później to już tylko pompa paliwa.Świece zostawiam na drugi plan póki co zmieniłem na ngk 2 elektrodowe zamiennik tego boscha co mi podaliście,ale zapłon dalej wypada. 

 

Czy jest możliwe ze ciśnienie na listwie jest i nie schodzi a pompa nie ma sily pompowac? Rozłaczylem przewód zasilający od listwy i na krótko włączyłem pompę wyglada na to ze gdy dostanie prąd daje mocno a później bardzo słabo ledwo co leci nadmiar ciśnienia w baku chyba wyciąga pompa wraz z paliwem na zewnątrz .Tak mi sie wydaje swiece wygladaja juz ok co do spalania mieszanki.Zapłon dalej wypada silnik przy redukcji biegów mniej szarpie ale podczas jazdy czasem juz tak czego wczesniej nie zauważyłem.Dzis umyłem wtryski,listwe,odme,egr zmieniłem tam uszczelki.Zawor egr pracuje bardzo dobrze choc myslalem,ze jest cos z nim nie tak.Opcje sie kończa zostalo mi juz tylko do sprawdzenia TPS moze płytka jest wytarta albo cos tylko jak sprawdzic,lewe powietrze,oscyloskop i sprawdzenie czujników,opcje sie kończą już.Sterownik wykluczam bo jest juz po regeneracji co nie oznacza ze dobrze to zrobili.Lewego powietrza sam nie stwierdziłem a przy nim by obroty byly podwyższone.Lambdy pokazuja ciagle bogato/ubogo co daje do myślenia ze cos jest z paliwem.Czy ktos jest w stanie mi wytlumaczyc jak tu dziala regulator ciśnienia skoro jest na wyjsciu?

 

12 minut temu, Bobicar napisał:

.Lambdy pokazuja ciagle bogato/ubogo

 

Pamiętaj że druga sonda ma pracować powoli. 

I raczej bardziej na bogato na wolnych.

Jeżeli oscyluje jak pierwsza to katalizator.

Ale to są gdybania.

Zrób logi.

Moze ktoś oglądnie i poradzi.

 

  • 3 tygodnie później...

Czy w tym aucie nalezy  jakoś odpowietrzyc bak ?wymienilem pompe paliwa na Siemens VDO 3.8 bara 100l/h dedykowana do tego modelu z lepszym filtrem wstepnym niz oryginalnie byl tu zastosowany.Czy wlewac te paliwo spowrotem na dnie bylo sporo opilkow.Czy jakoś to przefiltrowac?

 

Wlalem świeże paliwo i jakby minimalnie cos sie poprawiło po dwoch swiecach mozna zauważyć ze jest wypadanie zaplonow dalej.Przy redukcji z 1 na 2 i odwrotnie dalej cos szarpnie.Podjade ktoregos dnia na sprawdzenie cisnienia na listwie moze cos sie zmienilo.Po wyjeciu pompy pierwszy raz gdy odpialem waz powrotny od regulatora okazalo sie ze wyplynelo tamtędy paliwo.Myślę dalej o wymianie świec na tego bosha,ale narazie sie wstrzymam.Trzeba porobic jakies pomiary.Czasem jest jakiś strzal w wydech,ale bez przesady.Interpretuje te strzaly jako wlasnie wypadanie zaplonu.Odlaczylem jeszcze z ciekawosci map sensor i nie wiele sie zmienilo w pracy silnika wlasciwie to nic

 

 

Wymienione swiece na bosha i pompa na siemens auto odzyskalo troszke mpcy obroty dalej faluja.Swiece dokrecilem na oko 90 stopni tak jak bylo na opakowaniu,bo nie mam klucza dynamometrycznego.Slychac jakby gdzies uciekalo powietrze.Po zatknieciu reka przepustnicy silnik gasnie.Przy plakowaniu nie slychac zeby cos sie poprawialo ani bablowalo.Chyba cos nie tak jest z kolektorem.Przeczyscilem rowniez map sensor i zauwazylem ze jest duzo nagaru w kolektorze czym jest to spowodowane ?egr czyscilem wczesniej i zmienilem uszczelke na nowa.

 

 Zawory puszczają.?

 

Silnik po remoncie i nie chce mi sie wierzyć,ze mechanik tego nie sprawdził.Silnik niby szczelny a jakby cos w nim gwizdalo.Dzisiaj spróbuje sprawdzić komputerem czujniki i jak to pracuje.Silnik ma czasami wrecz potezna moc jak na te 84 km wydaje mi sie ze gdyby bylo cos z zaworami to by nie wykazywal takiej mocy .Przy dodawaniu gazu gdy obroty dochodza do 3 tys az momentami szarpie silnikiem.Mam przypuszczenia ze moze jest cos z map sensorem.Jakie wskazania powinien miec?jaki czas wtrysku powinien byc dla tego silnika?Jakie korekty powinny miec ?I moze sie myle ale silnik powinien rowniutko trzymac obroty i wskazowka nie powinna chodzic w jedna czy druga strone tylko idealnie trzymac zadane obroty.Kolejne pytanie dlaczego w kolektorze ssacym po 13 tys od remontu odłożył sie nagar?Przy przyspieszeniu szarpnie silnikiem.Strzaly w dolot nie sa juz takie jak byly wczesniej sporadycznie cos strzeli,wiem ze wydech wykazuje nieszczelność na łączeniu za sonda ze środkowym na co może miec to wplyw?Po wymianie swiec wyglada na to ze auto od zimnego silnika zaczęło ciszej pracowac w trase jeszcze nie jezdzilem.

Edytowane przez Bobicar

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności