Skocz do zawartości

BLOKI POMIAROWE OP-COM Ustawienie zapłonu/Falowanie obrotów/Szarpanie/Kichanie i spalanie stukowe


Rekomendowane odpowiedzi

Po odlaczeniu wtyczki od egr na pracujacym silniku auto raz gasnie a raz nie.Myslalem jeszcze o czujniku walu korbowego wkoncu jest on odpowiedzialny tez za obroty.No i zostala również przepustnica i kończą mi sie powoli możliwości.Wiem tez ze plytka tps jest w jednym miejscu nieco wytarta,ale nie wierze zeby tu byl problem,bo klapka stoi miejscu.Jak zatkne dolot reką i silnik gasnie to na 100 procent nie ma lewego powietrza?Uszczelki i oring mam nowe oprócz walu od strony sprzegla i ok kola pasowego.Przepustnica byla trochę brudna jak tam zajrzałem i kolektor tez.Jakie powinny byc te obroty jałowe dla tego silnika ? 

 

  • Odpowiedzi 212
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

Zrób odczyt parametrów to może by było coś zauważalne.

Czy np nie wariuje czujnik wału (jakieś spadki obrotów czy napięcia na czujniku)

Czy nie wariuje TPS.

 

I tp .

 

Myślę też o ustawieniu biegu jałowego na 750 rpm i musze jechac gdzies na techa 2 bo moze tu jest problem tego typu.Powiem szczerze,ze parametry ma bardzo dobre.Pojade chyba na diagnostyke do jakiegos zakladu elektromechanicznego i moze mi cos tam poradza

 

Potrzebuje informację o wyprowadzeniu pinów przepustnicy i jak ja sprawdzic.Wiem jedno,ze na płytce jest wytarta sciezka i to może byc przyczyna tego szarpania.Bardzo duzo sie zmienilo w pracy silnika po wymiane pompy paliwa,swiec i wyczyszczeniu egra .Auto mniej szarpie,ale znowu zaczyna mysle troche o wymianie przepustnicy,ale trochę droga sprawa i jak juz to bede szukał uzywanej.Narazie trzeba to sprawdzic.

 

  • 2 tygodnie później...

Czy w tym silniku trzeba robic adaptacje przepustnicy i czy jest cos takiego jak ustawianie biegu jałowego?W jakim wypadku trzeba kalibrować zakres zakres biegu jałowego?

Edytowane przez Bobicar

 

Opcomem robisz reset wartości wyuczonych sond i przepustnicy.

Jeżeli Opcom w twoim przypadku nie będzie miał tego aktywnego to na min. pół godziny odpinasz aku. i sam się reset robi.

Potem odpalanie zimnego auta bez dotykania pedału gazu ( jedni twierdzą że to nie potrzebne ja tak jednak  robię) i czekanie na wolnych aż się włączy wentylator..

Teraz jest chłodno to będzie ciężko aby się włączył.

Ale w sumie u mnie sterownik uczy się bardzo szybko i już po kilkunastu km przejechanych parametry sond i korekt paliwowych wracają do normy.

 

 

Ostatnia ścieżka TPS jak widac dość mocno wytarta i pozabkowana czy niestety nie mam multimetru by sprawdzić,ale wydaje mi sie,ze nie ma nawet czego.Przepustnica do naprawy,tylko pytanie czy da sie taka płytkę gdzies kupic i czy styki na płytce jak będą miedziane to ile to pochodzi? Bo jestem wstanie sam dorobić takie pcb.

Screenshot_20200109-194840.png

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności