Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od 6 lat jestem dumny posiadaczem czarnej Astry H GTC, CDTI 1.9 120KM 88kW z 2006 roku, tylko od jakiegoś czasu ubolewam nad pewnymi mankamentami które w ostatnim czasie zaobserwowałem. Od jakiegoś czasu zaczął ubywać mi olej, szczególnie jak położę mocniej nogę na gaz >160km/h czego jeszcze rok temu nie zaobserwowałem, od wymiany do wymiany bez dolewek (leję 5W30). Kolejny mankament który zaobserwowałem to to że zaczęła pocić się magistrala wody ponieważ przerdzewiała i wymieniłem ja i od tego momentu zaczęły się problemy z poziomem płynu chłodzącego a mianowicie opuszcza się poziom aż pojawia się ostrzeżenie o zbyt niskim poziomie płynu w zbiorniczku wyrównawczym i jest sporo poniżej link, ale jak odkręcę korek to poziom płynu wróci do normalnego, ale ubywa że raz w miesiącu muszę dolać z 100ml. Raz na jakieś 20 rozruchów silnik na biegu jałowym faluje na obrotach. W podstawowym trybie serwisowym temperatura płynu chłodzącego nie przekracza 80°C i odnoszę wrażenie że słabo ogrzewanie działa, ale to może być tylko moje personalne odczucie. 

Może dodam że według licznika ma przejechane 320tyś. 

Wybaczcie za brak z mojej strony profesjonalnych określeń.

Może ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak lub miał podobny problem? 

Edytowane przez K4mil5
Błędny tytuł

 

Pierwsza sprawa - OPC to TYLKO Z20LEH 240KM.

Druga sprawa - co tytuł mówi o problemie?

Regulamin zakładania tematu na pewno czytałeś, lepiej zmień.

 

Przepraszam, mój błąd.

Dziś przejechałem się ponad 20km i temperatura płynu chłodniczego nie przekracza 54°C.

 

Wycieków oleju nie masz?

Płyn chłodniczy też bez wycieków.

Sprawdź testerem czy są spaliny w płynie.

Mozesz też zrobić pomiar kompresji.

 

Olej , to sprawdziłbym odmę i turbinę na początek

 

Zaglądałem pod osłonę silnika od dołu i nie zauważyłem aby gdzieś się pocił silnik, jeśli chodzi o płyn chłodniczy to była nieszczelna magistrala wody ale została wymieniona i nie ma wycieków. No to muszę zaopatrzyć się w testery bo nie posiadam niestety. 

Jeśli chodzi o turbinę to oglądał ją mechanik z ZEWNĄTRZ to mówił że jest wszystko ok bo jakoś czas temu komputer zasygnalizował problem z regulatorem ciśnienia w kompresorze ale komunikat został usunięty i już nie wrócił (jakieś 3 miesiące temu).

Dzięki za trop którym mogę pójść dalej. 

 

7 minut temu, K4mil5 napisał:

problem z regulatorem ciśnienia w kompresorze

Jaki numer błędu?

 

Jak wygląda końcówka wydechu?

Sadza tłusta czy sucha?

Zobacz, czy czasem oleju nie ma w rurze dolotowej zaraz za IC.

 

12 godzin temu, K4mil5 napisał:

Jeśli chodzi o turbinę to oglądał ją mechanik z ZEWNĄTRZ to mówił że jest wszystko ok

Turbinę się ogląda od środka.

Czy nie luzu wzdłużnego i nadmiernego poprzecznego

 

Poprzeczny może być nawet do milimetra.

To już potem ustala sobie ciśnienie oleju.

Ale wzdłużny - ma go nie być.

 

22 godziny temu, ja37 napisał:

Jaki numer błędu?

Dokładnego kodu błędu nie nie podali, tylko to że jest problem z regulatorem ciśnienia w turbo. Po usunięciu komunikatu już się więcej nie powtórzyło. Tak samo było z kontrolą od świec żarowych, po uruchomieniu silnika kontrolka mrugała cały czas, pod odstawieniu do mechanika usnęli "błąd" i problem już się nie powtarza.

 

22 godziny temu, ja37 napisał:

Jak wygląda końcówka wydechu?

Sadza tłusta czy sucha?

Końcówka wydechu jest sucha jak pieprz.

 

22 godziny temu, ja37 napisał:

Zobacz, czy czasem oleju nie ma w rurze dolotowej zaraz za IC.

A w jaki sposób mogę to sprawdzić i w jakim miejscu?

 

9 godzin temu, adam1954 napisał:

Turbinę się ogląda od środka.

Czy nie luzu wzdłużnego i nadmiernego poprzecznego

Tak powinno się sprawdzić no ale niestety to wiąże się z demontażem kosztami które mogą nie przynieść oczekiwanego efektu :(

 

Na ten moment chyba nie posiadam wystarczająco informacji i na pewni bez wizyty u mechanika się nie obejdzie. Na pewno termostat jest do wymiany. 

 

(może to być już moja nadwrażliwość) Zaobserwowałem ostatnio inną prace silnika jak dodaje gazu gdy przyśpieszam, zupełnie jak nie silnik wysokoprężny, taki głuchy odgłos, na biegu jałowym tego nie słuchać, pracuje równo aż serce się raduje jak pyrka "dieselek".

 

W dniu 5.02.2022 o 04:43, ja37 napisał:

Pierwsza sprawa - OPC to TYLKO Z20LEH 240KM.

Zgadzam się z Panem jak najbardziej, ale jak wrzucę sobie mój VIN do sprawdzenia wyposażenia to otrzymam informację że jest z serii OPC. Też mam emblemat ale to mógł poprzedni właściciel kupić i dokleić też. 

IMG_20170118_154252.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności