Skocz do zawartości

Op-com - funkcje, możliwości, obsługa, porady


Gość zdenek2007

Rekomendowane odpowiedzi

Macie jakieś doświadczenia z podpinaniem opcoma do Saaba 9-3 z silnikiem 2.2 tid ?

A opcom ma w swoim menu wybór saab'a?? W techu sie przelaczamy z opla na saaba wiec teoretycznie to juz inny sprzet a raczje oprogramowanie. To tak samo jak z diagnostyka vivaro itp bo to w zasadzie renault. Tech 2 z saabem juz nie jest po polsku tylko po angielsku. Mysle ze saaba tym nie zrobisz mimo iz ma te same silniki co opel, przynajmniej po czesci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie jest tam zakładka "GM based SAAB". Wczoraj próbowałem podpiąć się do 9-3 z silnikiem 2.2TID i niestety nie udało się. Być może zadziałało by z nowszymi (po 2005r) gdzie ładowane są silniki 1.9. To naprawdę wielka szkoda bo taki saab 9-3 z 2002 roku jest o wiele lepszym wyborem niż astra a cena właściwie ta sama ehhh....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Astrze III aktywowałem BC (komputer) op-comem. Ręcznie wybiera się rodzaj auta, wyświetlacza, itp. A uruchomienie BC jest pod przyciskiem "Zaprogramuj index kodów", czy jakoś tak.

 

Jest tam lista kodów, których szczegóły wyświetlają się w ramce po prawej stronie. Aby uruchomić BC należy zaznaczyć jeden z parzystych indeksów, np kończący się na 002 lub 006 (dla wyświetlacza BID), (08 dla GID). Generalnie można to zrobić metodą prób i błędów, czyli najpierw zaznaczyć indeks z końcówką 02 i nacisnąć programuj, jeśli na wyświetlaczu nic się nie pokaże, to identycznie należy postąpić z innym indeksem, np 06 lub 08, (indeks w opisie w szczegółach musi mieć informację (with BC), aż pojawi się zamiast daty na wyświetlaczu jakaś informacja z komputera, np o spalaniu chwilowym , lub inna. Czasem wyświetla się tylko jedna informacja z BC na wyświetlaczu, a sam BC może być niedostępny po naciśnięciu przycisku "BC" na panelu radia, jednak w tym przypadku wystarczy wyjeździć paliwo prawie do zera, tak aby na wyświetlaczu pojawił się najpierw komunikat o zasięgu, a następnie informacja "Zatankuj". Po zatankowaniu w magiczny sposób komputer działa już z wszystkimi dostępnymi funkcjami pod przyciskiem BC.

Sprawdzona metoda. Istotne aby po naciśnięciu "Programuj" już po wszystkim wyjąć i ponownie włożyć kluczyk do stacyjki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zdenek2007

Ja miałem problem z komunikatami o usterkach to znaczy mimo aktywacji OP-Comem tej funkcji w module UEC, komunikatów nie było. Pojawiły się dopiero po aktywacji takiej samej opcji w module DIS. Może to info komuś się przyda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DODATKOWE FUNKCJE OP_COM ...

Lista znaleziona na Innym Forum ... :beer:

 

 

 

- Aktywacja komfortowego domykania szyb

 

OP-COM może być wersja 090820

 

- uruchamiamy op com

- włączamy zapłon

- diagnostyka

- wybieramy rok auta

- wybieramy model auta

- nadwozie

- REC (tylny zespół elektroniczny)

test elementów wykonawczych, klikamy „następny” w drugim

oknie pojawi się:

„test komfortowego zamykania” klikamy „aktywuj”

by sprawdzić czy szyby otworzą się.

Jeśli tak to klikamy „zatrzymaj” by szyby domknęły się.

Wtedy mamy jasność czy możemy przejść dalej do konkretnego

zaprogramowania, klikamy 2x powrót i przechodzimy do:

- Programowanie

- konfiguracja wariantów programu (poprosi o SECURITY CODE) musimy

oczywiście go podać by przejść dalej, klikamy w "następny" i w drugim

oknie (5-;] jest: „komfortowe zamykanie okien” zmieniamy na „występuje”.

Klikamy programuj zapyta „Czy na pewno chcesz zmienić kodowanie” klikamy TAK.

Jeśli proces przebiegnie poprawnie pojawi się okienko:

„Sterownik został pomyślnie skonfigurowany.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Kasowanie Inspekcji

 

1. uruchamiamy op-com

2. wchodzimy w ‘nadwozie’

3. wchodzimy w IPC (sterownik zestawów wskaźników)

4. wchodzimy w ‘programowanie’

5. ponownie wchodzimy w ‘programowanie’

6. wchodzimy w ‘kasowanie inspekcji’

7. naciskamy pedał hamulca i klikamy ‘tak’

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

- Ustawianie świateł dziennych

 

1. Wchodzimy w ‘nadwozie’

2. Wchodzimy w ‘UEC (centralny zespół elektroniczny)’

3. Wchodzimy w ‘programowanie’

4. Wchodzimy w ‘konfiguracje wariantu programu’

5. Podajemy ‘security code’

6. Wchodzimy w światła dzienne i ustawiamy jeden z 5 wariantów

7. Dodatkowo możemy programować światła wchodząc w ‘REC’. Tutaj dodatkowe możliwości ustawień, zwłaszcza świateł tylnych . Też wchodzimy w programowanie a potem konfiguracja wariantów programu.

 

Najbardziej polecany jest wariant 5. Światła się zapalają dopiero po zapaleniu silnika. W pozycji postojówek można je wyłączyć. Świecą się tylko światła z przodu. Nie świeci się konsola radia i lampy z tyłu oraz rejestracja, czyli typowa wersja dzienna, tak jak to jest w nowych autach. Poza tym wyświetlacz nie jest przyciemniony jak to jest normalnie po zapaleniu świateł. Jeśli przekręcimy na pozycje świateł mijania (czyli w nocy) wszystko się zapala normalnie, czyli razem z deską, rejestracją i tylnymi lampami. Jeżeli np. w porze zimowej chcemy żeby się świeciły też lampy z tyłu, musimy właśnie wejść w REC i tam też ustawić wariant 5.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- diagnostyka wtryskiwaczy w cdti

 

1. Wchodzimy w silnik i wybieramy odpowiedni silnik

2. Wchodzimy w 'funkcje specjalne' i mamy parametry poszczególnych wtrysków, oczywiście na zapalonym silniku. Parametry cały czas oscylują w okolicy 0.0, który to wynik jest idealny, czytaj: nieosiągalny. Generalnie norma jest do +/- 2.0. Wynik powyżej +/-2.0 sygnalizuję powolne siadanie poszczególnego wtryskiwacza.

 

Marki napisał:

 

Dawek korekcyjnych wtryskiwanego ON nie sprawdza się podczas jazdy tylko na postoju i powinny oscylować w granicach od -0,6 do 0,6.Proponuje odczytać błędy za pomocą pedału gazu i hamulca, i raz jeszcze sprawdzić dawki ON na postoju.Następnie proponuję ściągnąć wszystkie wtyczki z wtryskiwaczy,przeczyścić i popsikać jakimś środkiem do złączy elektrycznych.To zawsze tańszy sposób niż zaraz pakować się w wymianę kolektora.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- aktywacja komunikatów o usterkach (spalone żarówki, braki płynów, itp.)

Jednocześnie jest to rozwiązanie do mojego tematu "Komp nie ostrzega - obraził się?

 

1.Diagnostyka/Rok/Model

2.Nadwozie

3.UEC Centralny zespół elektroniczny

4.Programowanie

5.Konfiguracja wariantów programu

6.Podajemy security code

7.W pozycji 9-tej z 16-tu "Usterka kontrolki" ustawiamy na WYSTĘPUJE

8.Programuj

9.Potwierdzamy OK

10.Po komunikacie o dokonaniu zmiany wychodzimy.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- sprawdzenie pozostałego przebiegu km do wymiany oleju (INSP)

 

- Kluczyk ze stacyjki wyciagnięty => licznik kilometrów i przebiegu "zgaszony".

- Nacisnąć przycisk kasowania przebiegów dziennych, tak aby podświetlił się licznik kilometrów i przebiegu.

- Zwolnić przycisk => licznik kilometrów i przebiegu "pali się"

- Nacisnąć ponownie przycisk kasowania i trzymać (około 2-3 sek.), aż wyświetli się: INSP i przebieg do przeglądu.

koniec.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ZB Wyłączanie brzęczka niezapiętych pasów

 

1. Wchodzimy w 'Nadwozie'

2. Wchodzimy w 'SDM Poduszka Powietrzna'

3. Wchodzimy w 'Programowanie'

4. Wchodzimy w 'Zaprogramować ECU'

5. Tam mamy kilka pozycji, na dole jest ' Stan sygnału o niezapiętych pasach bezp.' Zmieniamy 'on' na 'off'

6. Na dole klikamy na 'Wykonaj kodowanie SBR'

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aktywacja zamykania zamków przy zadanej prędkości

 

 

Po podpięciu OP-COMa wybieramy oczywiście Rok, Model i

1. Nadwozie

2. REC (tylny zespół elektroniczny)

3. Programowanie

4. Konfiguracja wariantów programu

5. Wprowadzamy KOD (Car Pass)

6. Na 2 stronie w pozycji 8 (blokow. drzwi zależn. od prędk.) wybieramy Występuje

7. Naciskamy Programuj, potem TAK, w oknie potwierdzającym pozytywne programowanie OK

8. Wracamy do okna wyboru modułów i wybieramy:

10. UEC (centralny zespół elektroniczny)

11. Programowanie

12. Konfigurowanie wariantów programów

13. Wprowadzamy KOD (Car Pass)

14. Pozycje 1 (Przekaźnik odryglowywania podczas wypadku) ustawiamy na Występuje

15. Naciskamy Programuj, potem TAK, w oknie potwierdzającym pozytywne programowanie OK

16. Odłączamy OP-COMa

17. Uruchamiamy silnik

18. Wciskamy przycisk ryglowania drzwi (zamki się blokują) i trzymamy tak długo aż zamki same się otworzą (3-4 sec).

 

Teraz po osiągnięciu 15 km/h zamki zamkną się automatycznie, a my możemy spokojnie zostawiać wartościowe rzeczy na kanapie lub w bagażniku bez obaw, że ktoś nam je skubnie na światłach lub w korku.

 

Zamki otwierają się po

- wyjęciu kluczyka ze stacyjki

- pociągnięciu za wewnętrzną klamkę

- naciśnięciu guzika ryglowania drzwi.

- podczas wypadku

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sprawdzenie nasycenia filtra DPF:

 

1. wybieramy samochód

2. Wchodzimy w silnik

3. Wybieramy bloki pomiarowe

4. Dodatkowa lista danych 1 (druga od góry- ma 79 pozycji)

5. pomiędzy pozycjami 70 a 75 (w zależności od silnika, sterownika) jest to czego potrzebujemy:

a. nasycenie filtra DPF (w %)

b. dystans przejechany od ostatniego wypalania (w km)

c. regeneracja filtra DPF (w %)

d. różnice ciśnień DPF

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Więcej Funkcji w formacie PDF ...

 

TUTAJ

 

Nalzy ukłonic sie uzytkowniko, Forum Zafiry ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertnet

Ktoś wie co to może być- op-com na autach bez CAN śmiga elegancko, a na autach z CAN nie może się połączyć, :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś wie co to może być- op-com na autach bez CAN śmiga elegancko, a na autach z CAN nie może się połączyć, :D

Prawdopodobnie posypał się przekaźnik. Kupić komplet i wymienić wszystkie dla pewności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności